Variabele tarieven energie maatschappijen

• 12 January 2022
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

Wij hadden een jasr contract bij budget energie dat half januari afloopt.

wij horen van budget energie dat ze vanaf december hun variabele tarieven per maand gaan vaststellen.

mijn jaartarief was rond 0,21 voor electr. En 0,72 voor gas  

gebaseerd op mijn verbruik van vorig jaar betekend dit

per 12/1/22 gaat mijn tarief naar 0,36 electr. 1,61 voor gas = 670,- - ipv 360,-

per 12/2/22 gaat mijn tarief naar 0,47 electr. 2,12 voor gas = 620,- ipv 215,-

variabele tarieven zijn dus binnen een maand wederom met ca. 25% gestegen.

ik hoor bij andere lagere tarieven, welke voor het komende half jaar worden aangeboden, maar constateer ook dat ik tot op heden nergens anders contracten met variabele tarieven worden aangeboden - worden gepubliceerd. 
Kunnen andere mensen hun variabele tarieven met vermelding van rnergie maatschappij bekend maken, zodat iedereen ook weet welke maatschappijen misbruik van deze situatie maken.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb even bij mijn leverancier gekeken en als je een berekening invult krijg je een maandtarief inclusief prijsopbouw. En dat zal niet anders zijn bij al die anderen, gewoon even een snelle berekening doen en je weet de prijs per kuub en kWh

ps. de prijs bij mij voor een kuub gas is zelf nog ietsjes hoger dan bij jou.

Reputatie 3
Badge +4

Wij hadden een jasr contract bij budget energie dat half januari afloopt.

per 12/1/22 gaat mijn tarief naar 0,36 electr. 1,61 voor gas

per 12/2/22 gaat mijn tarief naar 0,47 electr. 2,12 voor gas

variabele tarieven zijn dus binnen een maand wederom met ca. 25% gestegen.

Wordt bij variabel nu maandelijks de prijs aangepast? Als ik mijn verbruik invul, kom ik hoger uit qua m3 en kWh prijzen.

Reputatie 6
Badge +4

Wordt bij variabel nu maandelijks de prijs aangepast? Als ik mijn verbruik invul, kom ik hoger uit qua m3 en kWh prijzen.

NLE en Budgetenergie passen sinds dit jaar inderdaad maandelijks de variabele tarieven aan

https://www.gaslicht.com/nieuws/nle-en-budget-energie-passen-variabele-tarieven-voortaan-maandelijks-aan

Reageer