Consumentenbond.nl
Vraag

Verdubbeld gasverbruik en niet aanwezig in coronatijd

• 17 februari 2021
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Sinds half maart 2019 ben ik niet meer aanwezig geweest in mijn (werk)appartement omdat ik thuis (in een ander deel van Nederland) werk. De thermostaat staat op 10 gr en de omgevingstemperatuur is constant rond de 14 gr.

Omdat bij een controlebezoekje bleek dat de cv niet aan was, is in oktober 2020 een reparatie uitgevoerd aan de ketel. Daarbij is de druksensor vervangen, de ketel bijgevuld en ontlucht en zijn cv en ww getest door de monteur.

Sinds deze reparatie is het gasverbruik in de maanden okt t/m dec 2020 in vergelijking met 2019 (app. toen dus ook onbewoond) verdubbeld.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

4 reacties

Ik denk dat ik hetzelfde idee als uzelf heb en dat is dat de CV meer gedraaid heeft maar waarom is op afstand natuurlijk lastig in te schatten. Heeft de CV in 2019 niet sowieso echt héél weinig verbruikt omdat er iets kapot was, en dan is twee keer heel weinig nog steeds niet zoveel?

Kan zijn dat de monteur de ketel van ECO gezet heeft.
Of het warme tapwater weer aan gezet.
Meeste monteurs, lopen de settings even door en wijzigen dan iets zonder te zeggen.

Reputatie 4
Badge +3

Sinds deze reparatie is het gasverbruik in de maanden okt t/m dec 2020 in vergelijking met 2019 (app. toen dus ook onbewoond) verdubbeld.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Hoe veel is verdubbelt? Alles onder 5m3 = 3 euro per maand is prima…  anders CV gewoon helemaal uitzetten … zeker voor een tussen appartement kan dat geen kwaad.. de buren verwarmen dan jou appartement. Op afstand kan je de slimme meter uitlezen door bv enelogic kan je op uur basis het verbruik zien. 

Badge +8

Hi @G.A. Boukes, zoals je kunt zien zijn er nog een aantal vragen. Zou je hierop antwoord kunnen geven zodat andere Communityleden met je mee kunnen denken? Of weet je ondertussen al meer?

Reageer