Volta Limburg

• 19 April 2015
  • 0 reacties
  • 254 Bekeken

Beste,

Ik zit met een probleem en ik weet niet precies hoe ik het beste kan handelen.

Rond december 2014 kreeg ik een eind afrekening van de energie maatschappij. Ik als 1-persoons huishouden had ongeveer 6000kWh verbruikt in een jaar. Hierdoor moest ik ongeveer 900,- bij betalen.

Ik ben student en kan dus geen 900,- in 1x betalen. Ik heb het wel proberen te betalen door andere rekeningen niet te betalen.

1 van de rekeningen was van Volta Limburg. Zij verhuren mij een boiler en hiervoor betaal ik ongeveer 12 euro per maand voor. Omdat het om dergelijk laag bedrag ging heb ik steeds de brieven van volta op een hoopje gelegd van "onbelangrijke brieven" zeg maar en de betaling uitgesteld met de gedachte van doe ik dalijk wel even.

3 maanden later heb ik nog steeds die 12 x 3 maanden niet betaald. Vervolgens kreeg ik een brief dat mijn contract met Volta op is gezegd en dat ik de boiler verplicht moet overkopen. De boiler kost ongeveer 120,- Ik heb dus in maart alles betaald boiler inclusief de achterstand wat ik had 3x 12 euro.

Tussen december en heden heb ik samen met de woning vereniging proberen uit te zoeken hoe het kan dat een student die nooit thuis is 6000kWh per jaar verbruikt. Nu is er deze week een electricien langs geweest en die heeft vast gesteld en kunnen bewijzen dat mijn boiler defect is. Mijn boiler heeft een ingebouwde timer en die is vast blijven hangen waardoor hij eigenlijk een heel jaar lang continue water heeft opgewarmd.

Nu vraag ik mij, kan ik de schade verhalen op Volta? En hoe zit het met mijn boiler die ik heb overgekocht? Heb ik zoals een consument wettelijk 2 jaar garantie omdat ik iets (onder dwang) gekocht heb?

Groetjes.

0 reacties

Geen reactie

Reageer