Voorwaarden CV ketel collectief

• 27 January 2022
  • 3 reacties
  • 314 Bekeken

Badge

Ik heb in december meegedaan aan het collectief, maar heb daar nu behoorlijk spijt van. Deze actie van de consumentenbond is bepaald niet in het voordeel van de consument. Enkele voorbeelden: 

Je sluit verplicht een onderhoudscontract af voor de eerste twee jaar (bij koop). Maar in die tijd heb je garantie dus je betaalt voor iets wat je niet nodig hebt: 24 x € 11 = € 264 weggegooid geld. Drie jaar geleden dacht de consumentenbond daar net zo over (zie elders op dit forum) dus waarom is dit veranderd?

Je tekent een machtiging voor eenmalige incasso van het hele factuurbedrag van de installateur. Daarmee geef je de installateur carte blanche om niet overeengekomen meerkosten te innen, zoals in mijn geval gebeurd is. Volgens een reactie van de consumentenbond op ditzelfde forum is dat nou net wat er dmv het collectief NIET zou gebeuren, maar kennelijk is dit ook veranderd in de afgelopen jaren.

Er wordt een bedrag van € 125 (2021) in de begroting opgenomen voor een “veiligheidspakket” maar dat omvat (volgens de tamelijk onduidelijke informatie) gewoon een aantal werkzaamheden die elke fatsoenlijke installateur standaard al zou uitvoeren. 

Ik had me eerder in de reacties op dit forum moeten verdiepen want dan had ik helemaal niet meegedaan. Nu zit ik met een conflict met de installateur over € 400 aan meerkosten die niet waren afgesproken en ik moet maar zien hoe ik mijn geld terug krijg. De installateur is niet ontvankelijk voor mijn bezwaar. 

Consumentenbescherming in deze actie is nul. Consumentenvoordeel van deze actie is ook nul, sterker nog: financieel behoorlijk nadelig.

Ik had van de Consumentenbond beter verwacht. Ik kan dit niemand aanraden.

3 reacties

Het kan verkeren, ik was echt duizend euro goedkoper uit dan concurrerende offertes maar u had denkbaar goedkoper uit kunnen zijn, altijd jammer dat u dat dan niet heeft gedaan. Vertel eens, wat heeft u uiteindelijk betaalt en waar had het hoeveel goedkoper gekund?

Het lijkt mij goed dat de Consumentenbond een reactie geeft op de kritiek van de heer I. Morren.

Reputatie 5
Badge +6

Als je de opzet van CV ketel collectief van CB goed bekijkt is het idee niet slecht.

Het was een Pilot en of de installatiebranche dit ook bedacht zou hebben!?

Ben niet voor of tegen begrijp mij goed.

Maar ik zou zeggen: Schoenmaker blijf bij je leest.

Reageer