Waarom maar 1 keer recht op SEEH subsidie per adres?

• 17 June 2020
  • 9 reacties
  • 374 Bekeken

Waarom heb je per adres maar 1 keer recht op de seeh subsidie?
Op deze manier word je gedwongen om leningen af te sluiten. Want als je wacht tot je genoeg gespaard hebt is de regeling weer afgelopen of reeds uitgeput. 

Zou het niet veel beter zijn als je voor elke energie verbetering Subsidie ontvangt. Dus bijvoorbeeld eerst je spouwmuur en vloer isolatie laten doen, een stukje subsidie hiervoor krijgt en dan weer verder kan sparen om bijvoorbeeld dubbelglas te laten plaatsen en dan dus weer een stukje subsidie ontvangt.

Ik denk dat we dan met z’n allen veel meer bereiken in het terugdringen van het energie verbruik, het niet meer kost voor de overheid en de mensen/woningeigenaren niet gedwongen worden nog meer geld te lenen.

9 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Alle subsidies maken de markt ondoorzichtig en duur. Zonder de subsidies krijgen we veel meer concurrentie en zal het voor iedereen aantrekkelijk worden om te investeren. Ook zijn er gelijk van alle subsidie fraude af.

Badge

Zou het niet veel beter zijn als je voor elke energie verbetering Subsidie ontvangt. Dus bijvoorbeeld eerst je spouwmuur en vloer isolatie laten doen, een stukje subsidie hiervoor krijgt en dan weer verder kan sparen om bijvoorbeeld dubbelglas te laten plaatsen en dan dus weer een stukje subsidie ontvangt.

Hier ben ik het helemaal mee eens, wij hebben 2 jaar geleden de achtergevel en de voordeur met trippel glas vervangen omdat dat nog enkelglas in slecht hout was maar door de hoge kosten zon 14k plus 1,5k voor spouwisolatie waren we genoodzaakt om de voorgevel te laten wat het was, wel dubbel glas in kunststof kozijnen. Vorig jaar 13 zonnepanelen bijelkaar gespaard, en nu zou ik toch die voorgevel kozijnen willen vervangen met trippel glas ook ivm het geluid.

Dus als de CB dit ook mee kan nemen in hun aanpak voor makkelijkere en gerichte subsidie regeling zou ik dat zeer op prijs stelen.

M. Vr. Gr.

Reputatie 7
Badge +4

zonnepanelen hebben toch een eigen subsidie regeling? Daar krijg je belasting terug, bij die andere gewoon een bedrag

Reputatie 4
Badge +3

Inderdaad. Zonnepanelen hebben een teruggaaf van de BTW. Voor subsidie voor isolatiemaatregelen is er onder andere de eis dat je 2 dingen tegelijk isoleert in één jaar. En het door een vakman laat uitvoeren. Zo heb ik dus alle isolatiemaatregelen uitgevoerd zonder een cent subsidie.

Reputatie 5
Badge +5

Hier ben ik het helemaal mee eens, wij hebben 2 jaar geleden de achtergevel en de voordeur met trippel glas vervangen omdat dat nog enkelglas in slecht hout was maar door de hoge kosten zon 14k plus 1,5k voor spouwisolatie waren we genoodzaakt om de voorgevel te laten wat het was, wel dubbel glas in kunststof kozijnen. Vorig jaar 13 zonnepanelen bijelkaar gespaard, en nu zou ik toch die voorgevel kozijnen willen vervangen met trippel glas ook ivm het geluid.

Dus als de CB dit ook mee kan nemen in hun aanpak voor makkelijkere en gerichte subsidie regeling zou ik dat zeer op prijs stelen.

M. Vr. Gr.

De SEEH subsidie is op 31 dec 2020 gestopt, Je kon overigens na 1 september nog wel een 2e aanvraag doen.
Daar voor in de plaats is de ISDE gekomen, dan kun je voor elke isolate, als HR++ glas of spouwmuur isolatie en aanschaffen van warmte pomp of zonneboiler apart subsidie aanvragen, maar die krijg je pas als  het werk al voltooid is.
https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/isde/woningeigenaren

Badge

M. Vr. Gr.

De SEEH subsidie is op 31 dec 2020 gestopt, Je kon overigens na 1 september nog wel een 2e aanvraag doen.
Daar voor in de plaats is de ISDE gekomen, dan kun je voor elke isolate, als HR++ glas of spouwmuur isolatie en aanschaffen van warmte pomp of zonneboiler apart subsidie aanvragen, maar die krijg je pas als  het werk al voltooid is.
https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/isde/woningeigenaren

Dankje voor de moeite.

Maar er staat nog steeds;

• U heeft geen recht op ISDE-subsidie als al een andere subsidie voor dezelfde type(n) isolatiemaatregel(en) is verstrekt. Is die andere subsidie van een gemeente, provincie, waterschap of openbaar lichaam? Dan geldt deze voorwaarde niet als uw ISDE-aanvraag is ingediend op of na 21 april 2021.

Dus helaas gaat deze niet lukken.

Reputatie 7
Badge +4

dat is wat anders, 2 keer subsidie voor 1 maatregel is natuurlijk niet de bedoeling

Badge

dat is wat anders, 2 keer subsidie voor 1 maatregel is natuurlijk niet de bedoeling

En daar gaat het nu net om alles in 1 x was net ff boven ons butget......…

Reputatie 7
Badge +4

we praten rakelings edoch volledig langs elkaar heen….

Reageer