waarom wordt nooit de simpele prijs per kilowattuur vergeleken?

• 15 September 2016
  • 1 reactie
  • 101 Bekeken

Wat ik mij afvraag is waarom alle energievergelijkers die ik kan vinden nooit gewoon de prijs per kilowattuur per aanbieder vergelijken? (of desnoods per 100 kilowattuur) En bestaat het advies dan vervolgens altijd uit wat ik mogelijk kan besparen, met de nadruk op mogelijk want het blijft altijd een schatting op wat ik daadwerkelijk ga verbruiken. Mijn verbruik zal zelden elk jaar exact identiek zijn.

In de huidige vorm zijn de vergelijkingen eigenlijk onbruikbaar voor me omdat ik nooit kan zien of het effect van een korting die ik bijvoorbeeld krijg van een huidige leverancier de boel serieus beïnvloed. En de energiebelasting en de btw moet ik toch wel betalen ongeacht bij welke leverancier ik zit.

Een duidelijk overzicht welke leverancier nu echt de hoogste-laagste prijs per eenheid berekent lijkt mij veel duidelijker.. even los van alle eenmalig kortingsacties, inschrijfbonusen, schattingen over verbruik, etc..

Bespaart me misschien ook het volgende gladde praatje van iemand aan de deur die zegt dat "zij" de goedkoopste zijn en niet alle anderen.. het lijkt me toch dat er hooguit 1 verkoper daadwerkelijk gelijk heeft.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
volgens mij kun je alle tarieven, vast en variabel waaruit je kWh prijs opgebouwd is prima achterhalen bij de diverse leveranciers en die in een excel met elkaar vergelijken afhankelijk van je verbruik.

en natuurlijk nooit impulsief overstappen bij de media markt of aan de deur naar aan zogenaamd goedkopere aanbieder die achteraf niet de juiste getallen gebruikt heeft en heel toevallig altijd in het voordeel van de energie leverancier 😉

Reageer