Waarom zijn zonnepanelen zo lelijk?

• 17 April 2016
  • 5 reacties
  • 323 Bekeken

waarom wordt er zo weinig rekening gehouden met de vorm. Hoe bestaat het dat er nog steeds spuuglelijke panelen worden geplaatst? Dit kan (en moet!) beter! Op de promotiefoto's worden de meest wanstaltige producten getoond. Ik.zou niet blij worden als mijn buren iets dergelijks op hun dak zouden plaatsen.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
is iets mooi of spuuglelijk vinden niet iets heel persoonlijks?

En is dat nou echt van groot belang bij iets wat het milieu en de knip helpt?

ajuusemiel
Beste Emiel,

Sorry, maar ik kan het niet eens zijn met wat je schrijft. Ten eerste heeft dit niet met persoonlijke opvatting te maken. Sommige panelen, en de manier waarop ze geplaatst zijn, deugen niet qua visuele aspecten. Het feit dat ze het milieu en de knip helpen: prima! Maar vaak kan het mooier. Het lijkt alsof het mensen geen zak interesseert. Zo goedkoop mogelijk?
Reputatie 7
Badge +4
kees, smaak is toch heel persoonlijk? wat de 1 mooi vindt, vindt de ander spuuglelijk.

Vanuit mijn persoonlijke ervaring is het zo dat de 'puzzel' van zonnepanelen op het dak niet per definitie het mooiste patroon oplevert, dat ben ik met je eens. Rendement is vaak de drijfveer (bij mij tenminste wel).

en dure zonnepanelen zijn toch niet per definitie mooi.
en dat is precies wat ik bedoel. Het is vaak een rommeltje op de daken. Daarbij vaak panelen met lelijke aluminium randen. Als je panelen plaatst: houd rekening met het eindresultaat. De rest van de straat moet er ook jaren tegenaan kijken.

Over de prijs heb ik het niet gehad. Als voorbeeld van promofoto van "lelijke" panelen:

Vind je de panelen niet mooi kleuren bij de blauwe lucht, Kees?

😀

Deze vraag werd al gesteld in dit topic. Goed om de discussie daar voort te zetten, dan blijven alle meningen op 1 plaats. Deze discussie zullen we sluiten.

Reageer