Consumentenbond.nl
straatvraag

Wat vind je ervan dat we met z'n allen van het gas moeten?

• 21 januari 2020
  • 184 reacties
  • 7936 Bekeken

Badge +8
  • Moderator
  • 1347 reacties

Steeds meer nieuwbouwhuizen hebben geen gasaansluiting meer. Huishoudens die nog wel een aansluiting hebben, kiezen er steeds vaker voor om alvast gasloos te wonen. Op termijn moeten namelijk alle huizen van het aardgas af.

:point_right: We stelden deze vraag ook op straat, lees hier de reacties.

Wat vind jij hiervan? Praat mee!

184 reacties

Reputatie 6
Badge +4

zo, dat ben je ook weer even kwijt :grinning:

Reputatie 6
Badge +5

Dat onze netspanning van 380 V verhoogd is naar 4oo V. om minder verliezen te hebben 

Deze verhoging heeft tussen 1988 en 2004 plaats gevonden.
Dit is gedaan om de netspanningen binnen Europa te harmoniseren.
Dat er iets minder koperverlies is, is mooi meegenomen.

Badge

zo, dat ben je ook weer even kwijt :grinning:

Dag, leuk opgemerkt. Het mij er om dat mensen de echte feiten kennen. We worden als bevolking in het ootje genomen met politieke motieven. met als foute partij groen links. Ze komen met een positief verhaal, maar de achterliggende doelstellingen zijn fout. Bezit is gestolen zegt men openlijk bij g.l. in Amsterdam. Het zijn communistische idealen die onder een groene vlag nieuw leven ingeblazen wordt. Die partij is gevaarlijker dan Denk. Je weet dat die fout is.

Waarom zou de politie niet mogen optreden naar patsertres die in een te grote auto rijden? 

Dit lijkt tegendraads. Denk daar eens over na.  Vr. Groet, Henk.

Reputatie 6
Badge +4

en jij pretendeert de echte feiten te vertellen??? sorry, maar je gedraagt je als een gefrustreerde schreeuwerd.

fake news! zou iemand aan de andere kant van de plas zeggen.

Badge

en jij pretendeert de echte feiten te vertellen??? sorry, maar je gedraagt je als een gefrustreerde schreeuwerd.

fake news! zou iemand aan de andere kant van de plas zeggen.

Dag Stroeve,

Ik beoordeel en schrijf op basis van FEITEN. Als Wetenschapper Ad van Wijk zijn waterstof project wil promoten met onjuistheden. Rendementen op Wiki P. plaatst van 40 /50 %. Bij vroege vogels na een kritische  tegen vraag stelt dat het rendement wel 50 % kan zijn als je de zon panelen in Marokko 

plaatst. Daar schijn de zon meer dan in NL. Hij haalt BEWUST het rendement van zonpanelen en het omzetten van elekra naar waterstof wat een rendement van 11 % heeft door elkaar. 89 % verlies van elektrische energie. U Stroefe en allen burgers zijn de Sjaak.

Dat zon panelen boven 25 C minder of niet presteren verteld deze charlatan niet. Let wel, met deze zin kan hij mij aanklagen voor smaad. Als u niets verneemt is het feit helder lijkt me. 

Ik zou u meer informatie kunnen melden. Maar weet niet of u dat kunt en wilt begrijpen.

Groet, van de ontwikkelaar van de Zellenrath zekering. Waardoor de Flevo centrale in de jaren 70 maanden eerder in bedrijf was dan de gelijke in Diemen.

Badge

Dat onze netspanning van 380 V verhoogd is naar 4oo V. om minder verliezen te hebben 

Deze verhoging heeft tussen 1988 en 2004 plaats gevonden.
Dit is gedaan om de netspanningen binnen Europa te harmoniseren.
Dat er iets minder koperverlies is, is mooi meegenomen.

Daar was destijds discussie over. Vreemd, ik zat aan die tafel. Ging de apparatuur dan niet eerder stuk. In 1988 ben ik bij de Epon vertrokken. 

Wortelstamper, kunt u mij nader informeren . 6 Jaar overschakelen?

Reputatie 6
Badge +4

Ik zou u meer informatie kunnen melden. Maar weet niet of u dat kunt en wilt begrijpen.

Groet, van de ontwikkelaar van de Zellenrath zekering. Waardoor de Flevo centrale in de jaren 70 maanden eerder in bedrijf was dan de gelijke in Diemen.

Brave,

Ik zou eerst eens beginnen met een niet-chaotisch verhaal. Het gaat van bloeddruppel tot de Zellenrath zekering. Het lijkt alsof er een heel verhaal in je hoofd zit die er chaotisch en niet-constructief uitkomt. 

Kortom, begin even opnieuw, doe ik het ook :wink:

Badge

Goed idee dat we van het gas af gaan maar zorg eerst dat alternatieven goed worden doordacht. Denk eerst en dan vooral aan het verwerken van afgeschreven zonnepanelen en omvormers tot nieuw produkten. (cradle to cradle) Dit geldt trouwens voor alle producten die ooit zijn en zullen worden gemaakt .

Reputatie 6
Badge +4

helemaal mee eens dat we naar een circulaire economie moeten, en inderdaad, dat staat los van het gas af gaan/kunnen en geldt voor alle consumptie producten.

Reageer