Watermeterstanden en hoge rekening

• 15 February 2017
  • 4 reacties
  • 1278 Bekeken

Na een watermeter-wissel kreeg ik een naheffing van 528,93. Bij een prijs van € 1,28 per kuub betekent dat een correctie van 413 kubieke meter. Wij zouden in tweepersoonshuishouden 300 (!) kuub per jaar verbruikt hebben. Watermeterstand was éénmaal geschat (begin 2016) en meter is gewisseld in september 2016. In de periode september 2016 tot januari 2017 was het verbruik weer normaal, omgerekend 96 kuub per jaar.

Dus een mail gestuurd naar PWN met een verzoek tot uitleg. En bewijsstukken over de eindstand van de oude meter.

En wat blijkt. Ze hebben geen foto's (ik had dat zelf moeten doen of moeten melden na de wissel dat de stand niet klopte???), ze melden dat de bewoner aanwezig was tijdens de wissel (niet waar). Oftewel: de hele zaak is natuurlijk mijn schuld en ze geven nergens uitleg, bewijs of een mogelijke oorzaak.

Ze hebben wel de incasso kosten terug gedraaid (ik waren overeengekomen de rekening op te schorten vanwege ons dispuut) maar ook dat waren ze 'per ongeluk' vergeten.

Nee, alleen maar afschuiven Wat te doen? mailtjes naar PWN worden anoniem beantwoord, en ik kan fluiten naar mijn geld. We hebben het over water leverantie. Een heel simpel product. En dan toch zo'n gedoe.

Heeft iemand een oplossing?

4 reacties

Dat is een vervelende situatie. Als ik het zo lees lijkt het erop dat er bij het noteren van de meterstanden bij de meterwissel iets fout is gegaan. Ik zou zeggen: geef vooral niet op! Mocht er een fout gemaakt zijn, dan moet die hersteld worden.

Wat ik nog niet begrijp in je verhaal: je geeft aan dat je foto's hebt gemaakt van de meterstand van de oude meter. Heel slim, je hebt dus bewijsstukken, zoals je al zegt. Wat bedoelt PWN van met 'dat ze geen foto's hebben'?

Als je inderdaad deze bewijzen hebt dan zal PWN iets moeten doen. Blijf ze mailen, zet eventueel je klacht op Klachtenkompas. Succes!
Badge
Na een watermeter-wissel kreeg ik een naheffing van 528,93. Bij een prijs van € 1,28 per kuub betekent dat een correctie van 413 kubieke meter. Wij zouden in tweepersoonshuishouden 300 (!) kuub per jaar verbruikt hebben. Watermeterstand was éénmaal geschat (begin 2016) en meter is gewisseld in september 2016. In de periode september 2016 tot januari 2017 was het verbruik weer normaal, omgerekend 96 kuub per jaar.

Dus een mail gestuurd naar PWN met een verzoek tot uitleg. En bewijsstukken over de eindstand van de oude meter.

En wat blijkt. Ze hebben geen foto's (ik had dat zelf moeten doen of moeten melden na de wissel dat de stand niet klopte???), ze melden dat de bewoner aanwezig was tijdens de wissel (niet waar). Oftewel: de hele zaak is natuurlijk mijn schuld en ze geven nergens uitleg, bewijs of een mogelijke oorzaak.

Ze hebben wel de incasso kosten terug gedraaid (ik waren overeengekomen de rekening op te schorten vanwege ons dispuut) maar ook dat waren ze 'per ongeluk' vergeten.

Nee, alleen maar afschuiven Wat te doen? mailtjes naar PWN worden anoniem beantwoord, en ik kan fluiten naar mijn geld. We hebben het over water leverantie. Een heel simpel product. En dan toch zo'n gedoe.

Heeft iemand een oplossing?
Sorry geen olossing , maar laat nooit meer een meter weghalen zonder meterstand bewijs.
bedrijven krijgen steeds meer een monopolie en ontnemen de klanten het leifst alle vorm om recht te claimen.

ik heb dus geen oplossing maar heb dezelfde klacht.
Ik heb dezelfde ervaring met evides, ging voor 180 euro de boot in. dat was met samen voeging van mijn appartement. de loodgieter weigerde toen de door mij genoteerde meterstand te ondertekenen dat mocht niet van EVIDES gaf hij aan. Nu wil evides de bestaande meter vervangen door een nieuw. ik gaf aan dat ik dat alleen lied oden met een bewijs van de meterstand, EVIDES Wiegerede dat. Dat is heel wreemd en als ik ze bel en het wil opnemen staan ze me niet te woord.
lijkt me niet meer dan normaal dat je een bewijs van de meterstand krijgt als ze hem weghalen.

ik heb een nieuw topic geopend en mensen gevraagd te reageren indien ze een wreemde eind afrekening krijgen.
Reputatie 7
Badge +6
Een foto moeten maken als bewijstuk ? Dat doet toch niemand ? We gaan er vanuit dat degene die de meter wisselt , de datum en de stand noteert en dat correct aan PWN doorgeeft . EN ....... een kopie als bewijs bij de klant achterlaat . Zo ging het bij mij en zo hoort het te gaan lijkt me.
Reputatie 7
Badge +6
Zet het verhaal zo duidelijk mogelijk op klachtenkompas . Zie hieronder aan de pagina . Vermeld alles wat er toe doet . Dit is wel een leermoment voor iedere meterwissel. Neem zelf de stand op . Liefst met foto . Als er een typeplaatje en nummer te zien is , ook op de foto of noteren. Na de wissel een bewijs met meterstand eisen en vergelijken met je eigen gegevens. Beter nog : Tevoren vragen of je dat bewijs krijgt . Anders eerst bellen en niet zomaar die meter laten wisselen. Overigens lijkt een foto mij ook geen hard bewijs , want hoe bewijs je dat die foto op de dag van de wissel gemaakt is?

Reageer