Sticky

Welkom energie failliet

• 27 October 2021
  • 137 reacties
  • 7956 Bekeken

Welkom energie failiet.

Welkom Energie is failliet en de eindafrekening komt 1 november. Mocht blijken dat u nog geld te goed heeft van Welkom of een bonus bij het aangaan van het contact kunt u hiernaar fluiten. Ze hebben geen geld meer.

ik heb dus het laatste maandbedrag laten storneren en wacht eerst de eindafrekening af van 1 november voordat ik de eindafrekening  betaal.

daarbij komt ook nog dat ze contractbreuk plegen hetgeen mij veel kost met het vaste contract dat ik had.

137 reacties

Ik heb mijn eindafrekening ontvangen: nog EUR 294 tegoed van WE. Ik ben benieuwd of ik daar ooit nog iets van terugzie. Wel vreemd dat de curator de EUR 210,- welkomspremie niet als vordering ziet. De welkomspremie is toch ook onderdeel van het contract? Weet iemand hoe dit zit en wat je moet doen om de welkomspremie als vordering te claimen?

Een groot deel van die 90.000 klanten zal toch deze welkomspremie tegoed hebben?

Reputatie 3
Badge +4

@Peter8 

Zou het verschil maken? Ik denk dat we er sowieso niets meer van terug zien. De termijnen zijn voorschotten die we betaald hebben voor de winter en nu moeten we voor diezelfde winter nog een keer aan Eneco betalen en wel de hoofdprijs. Eneco heeft aan WE betaald om de klanten te kunnen overnemen en haalt met een hoger tarief dat bedrag terug bij de klanten van WE. We worden drie keer ge*****.

Zou er een instantie zijn die kan uitzoeken waar dit niet klopt? Consumentenbond? Radar? Kassa? Het wil er bij mij niet in dat het allemaal legaal is wat er gebeurt.

Reputatie 7
Badge +5

kijk op tweakers, daar wordt 130 pagina's lang geprocedeerd, gefrustreerd, ontkent en herhaalt.

Badge

Ik heb mijn eindafrekening ontvangen: nog EUR 294 tegoed van WE. Ik ben benieuwd of ik daar ooit nog iets van terugzie. Wel vreemd dat de curator de EUR 210,- welkomspremie niet als vordering ziet. De welkomspremie is toch ook onderdeel van het contract? Weet iemand hoe dit zit en wat je moet doen om de welkomspremie als vordering te claimen?

Een groot deel van die 90.000 klanten zal toch deze welkomspremie tegoed hebben?

Hier ook eindafrekening binnen. Bij mij is de welkomspremie er wel bijgeteld, maar dit komt gewoon omdat mijn contract ook gewoon op 31 oktober afliep, toeval. Moet €537,74 terugkrijgen, incl €200,- welkomspremie.

Het is aan te raden om nu via de website van Okkers een vordering in te dienen met de eindafrekening als bijlage.

Let op datum invullen als b.v. 2021-11-15 en niet andersom anders gebeurd er niets, stom stom, beste de kalender gebruiken.

Ik zit wel met die stornering in m’n maag, zou het niet het beste zijn om dit zelf al bij de vordering te verrekenen? Aanval is de beste verdediging toch. Anders gaan ze misschien zelf weer eerst vorderen, iemand advies?

Verder ben ik drie dagen klant geweest van Eneco en zit vanaf 4 november nu bij Energiedirect, dit kon omdat ik dit vòòr 25 oktober al afgesloten had, helemaal tegenstrijdig met dat wat Okkers zei. Eindafrekening van Eneco ook al gehad, ondanks mijn zonnepanelen toch nog €31 voor 16 kWh en 13 m3 gas voor drie dagen.

Betaal nu ca. 27ct/kWh en €1,-/m3 gas, wel contract een jaar vast, zul je natuurlijk zien dat volgend jaar alles weer gaat dalen.

Reputatie 6
Badge +5

Ik zou mij niet druk maken om die stornering, je bent hun dat geld niet schuldig.
Stel dat er genoeg geld is om jou uit te betalen, dan zul je vanzelf het verzoek krijgen om die termijn nog te betalen.
Als er geen genoeg geld is (dat lijkt mij waarschijnlijker gezien de berg aan schulden) dan kun je dat gewoon verrekenen en heb je nog steeds geld te goed.

Is het niet logisch dat je de teveel betaalde energiebelasting op de eindafrekening van je energie nota van Welkom Energie terug krijgt van de staat? 

Is het niet logisch dat je de teveel betaalde energiebelasting op de eindafrekening van je energie nota van Welkom Energie terug krijgt van de staat? 

Ik snap niet direct wat u onder “te veel betaalde energiebelasting” verstaat. Op die genoemde eindafrekening staat toch precies wat u aan energiebelasting heeft betaald.

In het teveel betaalde voorschot ( wat je dus niet terugkrijgt omdat Welkom Energie failliet is) zit procentueel ook de energiebelasting verwerkt.

Met het te hoge voorschot is dus ook teveel energiebelasting betaald 

Reputatie 7
Badge +5

ik zou die 5-10euro gewoon in mindering brengen op de belastingaangifte. dat zal ze leren!

In het teveel betaalde voorschot ( wat je dus niet terugkrijgt omdat Welkom Energie failliet is) zit procentueel ook de energiebelasting verwerkt.

Met het te hoge voorschot is dus ook teveel energiebelasting betaald 

Dat is je voorschot met een reservering voor energiebelasting maar ik weet niet of dat ook betekent dat belasting wordt afgedragen over energie die je niet afgenomen hebt (maar wel betaalt). Dan zou de overheid dus belasting terug moeten geven die nooit aan haar betaald is.

Reputatie 7
Badge +5

1.95 mio in de kas…… dat moet vast goedkomen met die eindafrekeningen!

Reputatie 7
Badge +6

Inmiddels heeft SEPA Green Energy als vijfde bedrijf de stekker eruit getrokken . De 20.000 klanten houden wel leveringszekerheid omdat dat zo is afgesproken , maar zullen zonder inspraak voorlopig bij een ander bedrijf ondergebracht worden .

Reageer