Welkomstpremie energieleveranciers: goed kijken of je die krijgt ivm vergeetachtigheid van leveranciers

• 16 March 2015
  • 6 reacties
  • 496 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Hallo,

Eind 2014, heb ik mijn energie provider veranderd naar een bedrijf die Consumentenbond energiecollectief gewonnen had.

Toen ik, begin 2015, de eindjaarsnota van de vroegere provider had ontvangen, was het opmerkelijk dat de "welkom bonus" van 100 was niet in het rekening gehouden (direct translation from English, I hope it means the same thing).

Ik had ook mijn vroegere (grotere) provider via energiecollectief gekregen een jaar geleden. Ik heb met deze voormalige provider contact opgenomen voor de correctie. Dat hebben ze gedaan in een paar weken.

En dan heb ik nog een email en een nieuwe gecorrigerde eindjaarsnota ontvangen wan ze die begon met "Oeps". Alles was in orde en ik kreeg de bonus.

Het is ormerkelijk hoe vergeetachtig sommige "bedrijven" zijn. Soms.

Groeten,

6 reacties

Wat een verhaal, inderdaad. En wat goed dat het alsnog goed is afgelopen. Deze vraag gaat eerder over 'Woning en Huishouden', vandaar dat ik zo vrij was om het vanuit 'Electronica en Communicatie>Computers' hierheen te verplaatsen. Ik ben benieuwd wat de ervaringen van andere communitydeelnemers zijn. En: voor problemen met een energieleverancier waar ja naar aanleiding van ons collectief naartoe bent gegaan, kun je ook altijd de helpdesk bellen. Het telefoonnumer vind je in het dossier energie.

Hallo,

Eind 2014, heb ik mijn energie provider veranderd naar een bedrijf die Consumentenbond energiecollectief gewonnen had.

Toen ik, begin 2015, de eindjaarsnota van de vroegere provider had ontvangen, was het opmerkelijk dat de "welkom bonus" van 100 was niet in het rekening gehouden (direct translation from English, I hope it means the same thing).

Ik had ook mijn vroegere (grotere) provider via energiecollectief gekregen een jaar geleden. Ik heb met deze voormalige provider contact opgenomen voor de correctie. Dat hebben ze gedaan in een paar weken.

En dan heb ik nog een email en een nieuwe gecorrigerde eindjaarsnota ontvangen wan ze die begon met "Oeps". Alles was in orde en ik kreeg de bonus.

Het is ormerkelijk hoe vergeetachtig sommige "bedrijven" zijn. Soms.

Groeten,

Reputatie 1
Badge +1
Hallo,

Toen ik de providers veranderd, heb ik ook de overstapservice van Consumentenbond energiecollectief gebruikt. Dus de annulering van de vroegere provider was automatisch. Als de provider problemen oorzakt met de bonus, zou ik contact met de energiecollectief nemen. Maar (gelukkig) het was niet noodzakkelijk. Ik heb de gevoel dat de provider had deze situatie al in hun business process als "als... dan... of..." ingeschreven. Ze moesten het gewoon eens probieren 🙂
Reputatie 1
Badge +1
@H.G. van Rheenen Het energiebedrijf was NLE.
Indien iemand bij NLE overstapt naar een andere leverancier en nog geen jaar een contract heeft kan dat omdat de voorwaarden eenzijdig zijn gewijzigd. Je loopt dan wel het risico dat de Kom erbij bonus aan het eind van het contract niet wordt betaald door NLE omdat men nog geen jaar gas en licht heeft afgenomen. Ofwel overstappen gaat, het is echter niet zeker of de welkomstbonus wordt uitbetaald door NLE. Zover ik het kan bekijken staat hierover niets in het contract van Nle. Gesteld kan worden dat de afwijking van het contract door toedoen van de leverancier tot stand is gekomen en niet verwijdbaar is. Kan Nle dan toch de consument duperen door de kom erbij bonus in te houden ? Indien men het contract bij NLE verlengt naar 3 of 5 jaar wordt de bonus - waarschijnlijk- wel uitbetaald.
Badge +2

Sinds ik in 2019 zelf de energiemaatschappij op mijn € 150 welkomstbonus moest attenderen, hou ik het nu zelf scherp in de gaten. Dit was bij Van de Bron via Energiecollectief maar ik ga ervan uit dat dit bij elke energiemaatschappij kan voorkomen, ongeacht welk collectief.

Reputatie 5
Badge +5

De energiemaatschappijen gaan heel verschillend om met die welkoms bonus.
De keren dat ik er recht op had heb ik het altijd aan het begin apart op mijn rekening gestort gekregen.
Dat is dan wel iets om op de voorwaarden te letten bij overstap.

Reageer