Werking slimme meter van Enexis

• 20 November 2018
  • 7 reacties
  • 1011 Bekeken

zijn er ook mensen die ervaring hebben met de uitleg van de werking van de slimme meter en de antwoorden van enexis op gestelde vragen?

7 reacties

Over welke vragen gaat het?
ik aan de klantenservice gevraagd of slimme meter uitgeschakeld kon worden antw: dat kan de monteur die het installeerd voor u doen NEE dus.
Ook ondekte ik dat er een simkaart in zit wist ik ook niet heb op de eerste info folder niet kunnen ontdekken en die kan er natuurlijk niet uit dat vertellen ze allemaal niet.
daarna met iemand van de montage gesprokenen omdat mijn pijltje bovenin op uitlezen stond
Dat kon hij wel laten uitzetten maar dat was puur boekhoudkundig dat pijltje heeft er niets mee van doen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Heb het gevoel dat ze ons deze domme meter in de strot willen stampen.
Mijn vraag is gaat dit waardeloze instrument nog verplicht worden en zijn ze wel geijkt ?
Alle draaischijf meters zullen inderdaad vervangen worden en natuurlijk zijn meters geijkt. Wat is nu het probleem?
Reputatie 7
Badge +5
Als het goed is heb je 2 weken voor de plaatsingsdatum een brief met de afspraak en een boekje ontvangen.

In dit boekje staat op pagina 3: De slimme meter is een digitale energiemeter die via 4G met de dataserver van Enexis Netbeheer communiceert. Dat is vergelijkbaar met hoe een smartphone werkt.

Heb je die brief en het boekje niet van te voren gehad?

Ook op hun website staan alle antwoorden op je vragen: https://www.enexis.nl/consument/aansluiting-en-meter/meter/slimme-meter/handleiding-en-uitleg/wat-is-een-slimme-meter
De slimme meter kan administratief uitgeschakeld worden dit houd in dat de leverancier geen meterstanden binnen krijgt, dit moet u net als bij de “domme meter” zelf doorgeven.

De meters worden geplaatst om het netwerk toekomst klaar te maken. Op dit moment worden de slimme meters gratis geplaatst en is het nog niet verplicht en kunt u de slimme meter weigeren. Op het moment dat u de meter weigert zou u de slimme meter wanneer het verplicht word zelf betalen. Op dit moment liggen de kosten hiervoor nog vrij laag ong 80 euro, nu kunt u er natuurlijk vanuit gaan dat wanneer verplicht deze kosten flink hoger liggen.

uiteindelijk moet elk huis een slimme meter hebben. En dat heeft alles te maken met de toekomstvisie. Er word gewerkt aan een toekomst op zonne/wind- en waterenergie. Dat betekent dat de kosten gebasseerd worden op vraag en aanbod, net zoals in het verleden dat de stroomkosten in de nacht stukken voordeliger zijn. Alleen zou het nu misschien om het uur kunnen veranderen. Hiervoor moet de leverancier wel weten hoeveel kWh u heeft verbruikt in dat tarieftype. Heeft u geen slimme meter kan de leverancier dit niet nagaan en zal er waarschijnlijk altijd een standaard tarief berekend worden.

Nu praat ik natuurlijk over een visie nog ver in de toekomst, Nederland is hier nog lang niet klaar voor, maar zo heeft u wel een beeld van de hoe en waarom een slimme meter. Dit was velen malen goedkoper dat het gehele netwerk toekomst klaar te maken, ook voor de consument.
Reputatie 4
Badge +5
Hi @W.L. Bos,
Is je vraag beantwoord? Zo ja, wil je misschien een 'Beste antwoord' kiezen? Dan kunnen andere communityleden snel zien wat voor jou het beste heeft gewerkt en daar zelf ook mee aan de slag.
Groet,
Celine
de informatie kwam op zaterdag binnen kon pas op maandag bellen en is op woensdag geplaats
dus geen 14 dagen deze mensen zijn oppermachtig als je een nieuwe fiets wilt kopen kun je kiezen
hier heb je geen keus.

Reageer