Consumentenbond.nl

Wie overweegt zonnepanelen te huren?

Badge
Het lijkt gratis geld: van de zonne-energie betaal je de huur van de zonnepanelen, en de rest steek je in eigen zak. Vanaf dag één winst dus.

Toch is zonnepanelen huren zelden verstandig. Je zit er vaak lang (bijv. tien jaar) aan vast, en ook de kleine lettertjes in de voorwaarden maken het meestal ongunstig.
Wie geen geld heeft liggen en toch zonnepanelen wil, kan het geld daarvoor beter lenen: dat is over het algemeen een stuk voordeliger.

Maar er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld als je in een huurhuis woont en zonnepanelen via de woningcorporatie kunt huren.

Lees ook ons gratis artikel uit de Consumentengids hierover: 8 vragen over zonnepanelen huren.

Overweeg je, ook na het lezen van ons artikel, nog steeds zonnepanelen te huren, of ben je juist op andere gedachten gebracht: laat het weten!

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik peins niet over huren . Heb een koophuis en zelfs van zonnepanelen kopen weet ik niet of dat momenteel wel zo slim is , doordat het hele energie-gebeuren zeer onduidelijk is qua toekomst . Ook het leidingnet is er niet altijd op berekend , waardoor de netbeheerder toestemming kan weigeren.
Reputatie 4
Badge +5
NB: geen enkele netbeheerder weigert toestemming voor zonnepanelen op een woonhuis. In enkele regio's is de aansluiting van grootschalige projecten (zonneparken of grote bedrijfsdaken) tijdelijk niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is dan te hopen , Peter . Bij ons gaat het licht bijna uit als een buurman bijvoorbeeld aan het lassen is. Als velen in de straat voor zonnepanelen kiezen ( en er zijn er al veel ) , dan kan dat ongeveer op hetzelfde neerkomen als een grootschalig project. Toch wel iets om in de smiezen te blijven houden . Netbeheerders zijn niet al te vlot met verzwaren van de hoofdleidingen wegens de enorme kosten volgens mijn ervaringen. Mogelijk ook gebrek aan mensen doordat op heel veel plaatsen de leidingen verzwaard zullen moeten worden doordat de energiemarkt aan het veranderen is. Mogelijk overal als we van het gas af moeten doordat dan steeds meer elektriciteit nodig is . Ik denk dan vooral aan koken , maar in de toekomst ook het thuis opladen van elektrische auto's. Zowel in het verbruik als in het terugleveren zullen pieken ontstaan waar het net op berekend moet zijn.
Reputatie 4
Badge +5
@E.T. Wiersum Dat zijn zeker goede punten en gebrek aan goede technici speelt inderdaad overal in de energiemarkt. Pieken in het net op lokaal niveau zullen ook slimmer beperkt moeten worden in plaats van ze met grootschalige netverzwaring te ondervangen. Demand response, met 'slimme' apparaten en dynamische energietarieven, zal een grotere rol gaan spelen. Wij zien er natuurlijk zoveel mogelijk op toe dat dit wel op zo'n manier gaat, dat keuzevrijheid, fatsoenlijke voorwaarden, privacy, security etc. gewaarborgd worden.
bij welk bedrijf kan ik het beste zijn Voor het huren van zonpanelen
Heeft u een goed adres??
gaarne uw reactie
Reputatie 6
Badge +5
@A.R. Samseer je hebt je email adres op een open forum geplaatst.
Spambots zijn continu op zoek naar email adressen op websites en forums, om spam mail te kunnen sturen.

Je kunt het email adres binnen een uur weghalen door op de drie blauwe puntjes te klikken rechts onderin je bericht en op bewerk.
Reputatie 7
Badge +7
A.R. Samseer schreef:

Heeft u een goed adres??
gaarne uw reactie

Beste @A.R. Samseer,

Bedankt voor je bericht. Zoals je kunt lezen in bovenstaand artikel ben je met het huren van zonnepanelen bijna altijd minder voordelig af. Wij kunnen je dus geen aanbevelingen voor adressen doen.

Met vriendelijke groet,

Monique
Monique schreef:

A.R. Samseer schreef:

Heeft u een goed adres??
gaarne uw reactie

Beste @A.R. Samseer,

Bedankt voor je bericht. Zoals je kunt lezen in bovenstaand artikel ben je met het huren van zonnepanelen bijna altijd minder voordelig af. Wij kunnen je dus geen aanbevelingen voor adressen doen.

Met vriendelijke groet,

Monique

Bedankt voor jou reactie Monique ( TOP)
@Monique

Bedankt Monique.
Dan zal ik van huren afzien!!

Reageer