Wisselen van energieleverancier of niet?

• 9 November 2022
  • 3 reacties
  • 135 Bekeken

Hallo beste medewerker/redactie,

Onderwerp: wisselen van energieleverancier of niet? Weert 9 november 2022

Momenteel hebben wij een variabel contract bij Vattenfall. Op basis van onze huidig te verwachten verbruik dienen we per maand € 395,00 euro te betalen. Gas 1.880 m3 – elektriciteit dal 908 – elektriciteit normaal 2.052 – terug levering zonnepanelen 4.890kwh.

Nu zijn we benaderd door Consumind welke ons een aanbod heeft gedaan per 7 november voor een vast contract bij Vandebron. 1 jaar vast tegen € 335,65. Wij vinden het enigszins verdacht dat dit maandbedrag beduidend lager is namelijk € 60,00, en we vinden het verdacht dat uitsluitend Vandebron een vast contract aanbiedt via Consumind omdat als je Vandebron rechtstreeks benaderd, ze alleen maar variabele contracten aanbieden.  

Onze vraag daarom, wat is jullie mening? Is dit aanbod van Vandebron betrouwbaar? U zult bergrijpen dat we door de vele berichten uit de media, ook die van jullie, onder hand niet meer weten wie wij kunnen geloven.

In afwachting van een spoedige reactie, bij voorkeur voor 15 november. Alvast bedankt. R. Neele         

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Als u antwoord wilt van een CB medewerker kunt u denk ik beter bellen, en niet hopen dat ze reageren op een forum bericht.

Verder lijkt het me dat maandtermijnen niet geheel relevant zijn. Wat zijn de kosten per eenheid gas/elektra? Zijn die significant lager dan die u nu betaalt?

Reputatie 7
Badge +5

Als ik nu naar de site van vandebron ga, staat er groot in beeld dat ze alleen variabele contracten aanbieden. Vervolgens is er het prijsplafond en je levert ruim 2000 kWh per jaarterug en neemt niks af na salderen. 

Even snel rekenen:

het prijsplafond is 1200 m^3 gas voor 1,45 eur per m^3

1800-1200 m^3 = 600m^3 betaal je het reguliere tarief voor, nu 2,80 eur is 1680 eur

elektra lever je 2000kWh terug, levert je nu bij vandebron ruim 600 euro op

tel maar op en deel maar door 12.

ik zou nu geen vast contract afsluiten want dan maak je geen gebruik van het prijsplafond, dit is dus pure misleiding.

Ik ben letterlijk een keer bedonderd door een  aanbod waarbij ze mij een laag maandbedrag offreerde waarbij later bleek dat als je het doorrekende met de geoffreerde tarieven en de door mij geprognotiseerde verbruiken  er een hoger maandbedrag uitkwam. Ik vertrouw enkel nog op officiële vergelijkingssites of de spreadsheet waarbij je het zelf betekent. Die callcenters moet je echt wantrouwen.

Reageer