Zomaar abonnement Consumentenbond

• 12 March 2021
  • 6 reacties
  • 110 Bekeken

Maak je gebruik van de energievergelijker zit je gelijk aan een abonnement vast van de consumentenbond.

Nergens staat dit duidelijk vermeld .

In je spam van je email beland een mail dat je 3 maanden gratis lid bent en daarna een contract heb.

Nooit gezien,  tot ik herinneringen krijg voor betalen. 

Ik ben niet de enige. Zie al meerdere klachten op internet. 

Mensen lid maken zonder duidelijk aan te geven. 

Terwijl jullie melden te verdienen aan de 27 euro die jullie krijgen van de energiemaatschappij.

En dat het gebruik gratis en vrijblijvend is.

Ja maar er staat niet dat je na 3 maanden moet betalen.

Walgelijk 

6 reacties

Badge +8

Hi @Gebruiker1615490133, dank voor je bericht. Sinds 1 augustus 2020 is het noodzakelijk om een lidmaatschap bij ons af te sluiten om gebruik te kunnen maken van onze collectieven, overstap- en bespaarservices. Dit wordt aan het einde van de aanvraag duidelijk aangegeven, direct onder de vraag of je lid bent van de Consumentenbond. Hierbij bieden wij je direct het Basislidmaatschap aan dat je nodig hebt om de aanvraag in te dienen. Hierbij geef je ook akkoord voor het verwerken van deze aanvraag.

Omdat dit een recente wijziging is, geven wij iedereen die nu overstapt het Basislidmaatschap drie maanden geheel gratis. In deze periode heb je volledige toegang tot al onze collectieven en overstap- en bespaarservices. Pas ná deze drie maanden betaal je de reguliere lidmaatschapskosten van €3,- per maand. Als je het abonnement liever toch niet wilt continueren, dan kun je dit altijd opzeggen. Opzeggen kan via de website, in de Mijn Omgeving. Bellen of mailen met onze Klantenservice kan natuurlijk ook.

Dit Word totaal niet duidelijk gemeld.

Want wij draaien thuis elke euro om.

En zou nooit een abonnement nemen bij jullie. 

Ook ben ik niet de enige.

Als dit duidelijk moet zijn, waarom zie je dit dan rond gaan op internet deze klacht?

Als consumentenbond mag je aannemen dat je duidelijk een blokje met vinkje zet. 

Waar staat.  Na 3 maanden bent u betaald lid. Dit kunt u zo afzeggen.

Jammer dat jullie dit niet doen.

En dat jullie niet ingaan op klachten.

Ben nu 6 euro kwijt voor niks......

Reputatie 7
Badge +4

ik klik op het vinkje ‘Nee’, ik ben geen lid van de CB en dan verschijnt de melding van die 3 maanden gewoon direct in beeld. 

hoeveel duidelijker wil je het nog hebben?

ik klik op het vinkje ‘Nee’, ik ben geen lid van de CB en dan verschijnt de melding van die 3 maanden gewoon direct in beeld. 

En dan niet “het had duidelijker gekund” of “ik kan niet zo goed lezen” maar gelijk hup, “oplichter”.

Reputatie 5
Badge +3

Tuurlijk kan het duidelijker. Gewoon actief daaronder een vinkje zetten om lid te worden. Mensen lezen slecht en haastig. Zet je het vinkje niet volgt er een foutmelding dat je alleen mee kunt doen met de collectieven als je lid wordt.

Dat scheelt weer een topic met oplichters etc.

Reputatie 7
Badge +4

als de leesbril niet opstaat, maakt het niet uit hoe groot je de letters maakt

Reageer