zonnepanelen firma Yellux

• 19 July 2018
  • 7 reacties
  • 5918 Bekeken

Gisteren is er een adviseur van de firma Yellux langs geweest voor zonnepannelen. Op het internet en op de website van Yellux is er niet veel over dit bedrijf te vinden, ook de genoemde iso certificatie ed niet. Heeft iemand ervaringen met het bedrijf?
Zijn we goed geadviseerd om te investeren op basis van ons verbruik in panelen
We( 2 personen) verbruiken ca 2500 kwh per jaar en zouden dan 9 (x300wt) polykrist. panelen nodig hebben.
Het dak ligt zuidwest. kosten offerte € 6645,- all inn. met de btw terugvraag 5491,74
mvg M van Gelder

7 reacties

Het hangt natuurlijk wel van de instalatie af b,v, wat is het merk panelen en omvormer?
Garantie?
Wij zijn in een vergelijkbare situatie, 2 persoons huish. gelijk verbruik maar hebben wat meer panelen genomen omdat
we in de toekomst toch meer met elektra moeten gaan doen.
Wij hebben dezelfde vraag. Het lijkt te mooi om waar te zijn wat ze aanbieden...
de berekening van wattpiek naar kwh. = 2700 x 0.9 = 2430 voor zuid ligging. voor zuid - west zou je dit nog eens x 0. 95 moeten doen = 2308 kwh. alleen zal dat deze zomer een stuk hoger uitvallen. vanwege meer zonuren.
ik betaal voor 9 mono (zwart) panelen 300 wp van hanover solar met een hosola omvormer compleet met installatie 4250,- ex btw voor pannendak. de btw word teruggevraagd en de belasting houd 60 euro forfait in. de btw is 893,- euro en je krijgt 833,- euro terug.
Heb jij ze ook via yellux?
nee, via ecomy uit wijchen. maar er zijn tegenwoordig veel bedrijven die panelen aanbieden. je moet er wel een beetje geluk mee hebben, er zitten wel een hoop nieuwkomers op deze markt die ook hun slaatje er uit willen slaan. Dus ik kies liever een bedrijf met ervaring in de elektra branche dan bijvoorbeeld een bedrijf als zonne-plan. Dit soort bedrijven hebben een perfect marketing plan maar ze hebben volgens mij nog nooit een zonnepaneel vast gehad want het zijn gewoon getrainde verkopers die zzp-ers en elektrotechnische bedrijven inhuren om het werk te doen. ik moet nog maar zien dat wanneer de zonnepanelen hype voorbij is welke van deze bedrijven nog echt actief zijn en waar je dan terecht kunt met je garanties.
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @M v Gelder ,

Ben je ondertussen iets wijzer geworden? Ben je nog verder gekomen op basis van de reacties van @J.J. Schenk @Gebruiker1532419867 @Gebruiker1532420900 ?
Hoi Niels, We hebben besloten om wat meer panelen te nemen. Om dezelfde reden als J. J. Schenk al aangaf. We hebben ook meerdere offertes gekregen maar we durfden het niet aan om het via Yellux te doen vanwege de onbekendheid van het bedrijf we vrezen als ze failliet gaan dat we met lege handen zouden staan. Bovendien kwamen ze al gelijk met een koopovereenkomst tijdens het gesprek en dit vonden we ook niet prettig alhoewel het geen moeite kostte om het te annuleren. yelluw was ook best duur achteraf vergeleken met de andere aanbieders.

Reageer