Consumentenbond.nl

Zonnepanelen ja of nee?

• 23 mei 2019
  • 6 reacties
  • 914 Bekeken

Hallo!

Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht en hebben op onze hypotheek een bouwdepot om te verduurzamen. Een gedeelte van het budget willen wij graag reserveren voor zonnepanelen, maar de afgelopen tijd horen wij allerlei vervelende signalen mbt zonnepanelen. Is het nog wel rendabel om NU zonnepanelen aan te schaffen aangezien de salderingsregeling in 2020 wordt stopgezet.

Wij vragen ons nu af of het nog wel verstandig is ja of nee...

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Groetjes,

Jotam

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Er is het één en ander gewijzigd ten gunste van de zonnepanelen: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2019/04/26/salderingsregeling-verlengd-tot-2023

In het kort:
De salderingsregeling voor zonnepanelen wordt tot 1 januari 2023 ongewijzigd voortgezet.
Per 1 januari 2023 wordt de salderingsregeling geleidelijk afgebouwd naar 0.
Dat zal in 2031 het geval zijn.
Reputatie 6
Badge +6
Beste @Jotam, vertrouw maar op Bert die weet van dit soort zaken, overheidsregelingen enz. In elk geval kan u dus nog tot 2023 van de salderingsregeling profiteren. Dat kan dus zeer interessant zijn, maar kijk ook goed naar andere zaken. Ontvangt u genoeg zon, haalt u uw investering eruit en wanneer, zoek vooral alle bezwaren uit en negatieve zaken en tegenslagen. Want duurzaam is in, en dan is alles positief. Maar zoekt het goed en secuur uit. Groeten Leo.
Dank jullie wel voor de reacties!
Badge +6
Hi @Jotam, dank voor je vraag en welkom op de Community!

Bert schreef het ook al, maar ook op onze website vind je de nodige informatie over de verlenging van de salderingregeling in dit nieuwsbericht.
Beste mensen,
Ik heb hele goede ervaringen met Vrijopnaam. Kreeg een 10 van de Consumentenbond voor de duurzame energie. Ik schafte 12 panelen aan. Daarvoor betaalde ik 1100 euro. Met deze panelen compenseer ik ruimschoots de energie die ik verbruik. Omdat de panelen buiten de postcoderoos liggen, betaal ik nog wel 23 euro belasting per maand. Dat is alles. Ik heb er geen omkijken naar en kan het contract elk moment opzeggen. Als ik verhuis gaan de panelen mee naar mijn nieuwe adres. Vergelijk dat eens met eigen panelen op je eigen dak. Zo' n installatie kost al gauw 5000 euro en 4000 euro na aftrek van de BTW. En als er iets mis gaat met de omvormer oid, moet je dat zelf zien te regelen. En, de waarde van de panelen komen bij de WOZ waarde.
Ap Zwinkels
Reputatie 6
Badge +6
Prima en tot tevredenheid denk ik. Heel goed uitgezocht, dat loont, dat hou ik iedereen voor. Het kost wat tijd, maar ..... dan heb je ook wat. Succes, groeten Leo.

Reageer