Consumentenbond.nl

zonnepark wijziging: aktie gevraagd vanuit Consumentenbond

• 13 februari 2021
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

Ik doe mee aan een zonnepark corporatie dmv de postcoderoosregeling. Dwz zonnepanelen die elders in een park liggen, niet bij mij op het dak. Nu wordt kennelijk (?) opeens de wet gewijzigd: “Bij het sluiten van de oude regeling (dat is dus per 31 maart 2021) is thans door de overheid bepaald dat er vanaf 1 april 2021 geen nieuwe leden meer mogen toetreden aan de Coöperatie. Dat betekent dat als je gedurende de resterende looptijd onvoorzien toch je panelen weer wilt verkopen, je dat alleen maar aan bestaande leden van de Coöperatie mag doen.

Oftewel ik heb geinvesteerd in zonnepanelen, en tijdens het spel veranderen de regels, en kan ik bij verhuizing buiten het gebied niet meer mijn panelen verkopen, behalve aan bestaande corporatie-leden (die natuurlijk allang hun eigen panelen hebben en dus geen interesse zullen hebben). Daar zit je dus mooi mee vast, opeens met een onverkoopbaar bezit.

Consumentenbond - graag uw aktie.

3 reacties

Consumentenbond - graag uw aktie.

Ik neem aan dat je ook lid bent en dan adviseer ik je om maandag zelf rechtstreeks telefonisch contact op te nemen met de afdeling advies.

Badge +8

Hi @Jane22, helaas hebben wij geen capaciteit om ons op detailniveau met de postcoderoosregeling bezig te houden. Maar Energie Samen ‘is de landelijke koepel en belangenvereniging van energiecoöperaties en -verenigingen en andere energie-communities van burgers, boeren en/of lokale bedrijven.’ Zij hebben over dit punt al overleggen met de overheid. Zie https://energiesamen.nu/pagina/39/postcoderoos-regeling-in-het-kort#lek Misschien kun je eens contact opnemen?

Dank voor de tip !

Reageer