Consumentenbond.nl

Aansprakelijkheid huisdier

• 17 februari 2016
  • 3 reacties
  • 167 Bekeken

de hond van mijn ouders heeft 1 gehoorapparaat stuk gebeten. Volgens de brochure van Unigarant zou dit gedekt zijn onder de aansprakelijkheid bij het 'Huis- en reispakket' wat mijn ouders hadden afgesloten.

Nu wil ik namens mijn ouders een beroep doen op de aansprakelijkheidsverzekering en verwijzen ze ineens naar p 24 in de polisvoorwaarden van 'woonpakket plus'.

Unigarant heeft alle verzekerden verschoven van het oude pakket 'huis- en reispakket' naar denieuwe 'woongarant plus' met minder dekking. Blijkt.

Wat nu???!!!

Zo'n gehoorapparaat is hardstikke duur.

3 reacties

Hebben u ouders onbedoeld helemaal geen aansprakelijkheidsverzekering, of wordt de claim afgewezen? Indien de claim wordt afgewezen kunt u dan toelichten op welke gronden.

de hond van mijn ouders heeft 1 gehoorapparaat stuk gebeten. Volgens de brochure van Unigarant zou dit gedekt zijn onder de aansprakelijkheid bij het 'Huis- en reispakket' wat mijn ouders hadden afgesloten.

Nu wil ik namens mijn ouders een beroep doen op de aansprakelijkheidsverzekering en verwijzen ze ineens naar p 24 in de polisvoorwaarden van 'woonpakket plus'.

Unigarant heeft alle verzekerden verschoven van het oude pakket 'huis- en reispakket' naar denieuwe 'woongarant plus' met minder dekking. Blijkt.

Wat nu???!!!

Zo'n gehoorapparaat is hardstikke duur.

Geplaatst door Mariette50 op Feb 17, 2016.
Niet wat er in een brochure staat is verbintelijk, maar wat er in de polisvoorwaarden staat.

Feitelijk kunt u de polisvoorwaarden van de oorspronkelijke polis nemen, wanneer de verzekeraar niet op de polisveranderingen heeft gewezen. Ik zou daarvoor nog eens de briefwisseling verzekeraar-ouders doorlezen en naar een brief hierover zoeken. Mogelijk ziet u dan dat het polisnummer tussentijds is aangepast.

Wanneer er bij het afsluiten van de verzekering sprake is van een tussenpersoon, zou ik ook met hem/haar contact opnemen.
Reputatie 7
Badge +5
Beste Mariette,

Met zo’n vraagstelling kunnen wij helaas niets. Je zult hetduidelijker moeten uitleggen. Daarom even wat vragen:

- Van wie was/is het gehoorapparaat?

- Waren jouw ouders bij iemand anders op visite of was detegenpartij bij jouw ouders op

visite?

- Verwijzen ze naar een pagina (24) in de polisvoorwaardenof naar een artikelnummer?

- Of bedoel je een pagina van de brochure?

- Wat staat er dan in dat artikel of op die bladzijde watrelevant is voor jouw claim?

- Heb je een schriftelijke afwijzing ontvangen? Zo ja, watzeggen ze daarin?

Vooruitlopend op jouw antwoorden kan ik je nu al vastvertellen dat als zowel de hond als het gehoorapparaat van je ouders zijn, ernaar mijn mening geen enkele polisdekking is op zowel hetaansprakelijkheidsgedeelte van de polis als op enig ander gedeelte van je polis.Dat kan ik uitleggen maar ik zie eerst graag je antwoorden tegemoet.

Reageer