Consumentenbond.nl
Beantwoord

Aansprakelijkheidsverzekering na schade

• 19 september 2019
  • 11 reacties
  • 568 Bekeken

Ik vroeg mij af, ik heb een hoogwerker gehuurd inclusief verzekering, daar is schade aan ontstaan, deze wordt verrekend met de desbetreffende verzekering, alleen moet ik nu het eigen risico betalen. Kan ik het te betalen eigen risico verhalen op mijn aansprakelijkheidsverzekering? Of kan ik beter het volledige schadebedrag opvragen en deze declareren bij mijn aansprakelijkheidsverzekering?
icon

Beste antwoord door Eric D 25 september 2019, 16:28

Ja, via mijn assuradeur, reacties via het forum niet. Het gaat trouwens om een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering. Ik vraag voorlopig, de kosten voor de totale schade op bij mijn verhuurder en daar gaat de verzekering mee aan de slag. Zij kunnen altijd nog een beroep doen op de verzekering die ik bij de huur overeenkwam. Bedankt voor de interesse.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Beste @Eric D, allereerst welkom op de Community!

Ik kan hier helaas geen persoonlijk advies over geven, maar wij hebben wel een artikel hierover op onze website staan: Gebruikstips voor je aansprakelijkheidsverzekering. Hier staan ook tips in voor wanneer je er niet uitkomt met de verzekeraar. Wie weet helpt dit je een beetje op weg!

Mochten er overige Community leden zijn met een antwoord of advies, deel ze vooral in een reactie.
Reputatie 7
Badge +6
Kijk in de dekkingsvoorwaarden van je aansprakelijkheidsverzekering of bel ze op als je er niet uit komt. Ik acht de kans zeer klein . Ook wat eigen risico betreft . Daarom heet het ook eigen risico . Een bedrag dat al door een verzekeraar is uitgekeerd wordt lijkt mij niet door een andere verzekeraar overgenomen .
Reputatie 7
Badge +7
Als er een forumlid aardig wat verstand had van verzekeringen en schades was het schade expert Frans den Oudsten, nu ex-lid. Als er nog iemand goed thuis is in deze materie kan hij/zij u wellicht helpen. Ik heb de echte kennis niet, wel verschillende keren met verzekeringen te maken gehad. En daarvan geleerd dat verzekeringen beginnen met niet uitbetalen, er onderuit komen enz. En van elkaar wetend zullen ze zeker niet dubbel uitkeren zoals ook @E.T. Wiersum heeft beaamd. Maar proberen kan u het altijd, immers niet geschoten is altijd mis. Maar het zullen wel zeer vriendelijke maatschappijen moeten zijn. Groeten Leo.
Een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren, de AVP, geeft nooit dekking op gehuurde zaken. Geen enkele AVP doet dat. Het is het "bekende" lijstje:

• schade die verband houdt met motorvoertuigen
  • schade voor zaken die u gehuurd of geleend heeft
  • schade die opzettelijk door u is toegebracht
Badge +8
Hi @Eric D, weet je inmiddels al iets meer? En hebben de reacties hier je al verder kunnen helpen?
Ja, via mijn assuradeur, reacties via het forum niet. Het gaat trouwens om een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering. Ik vraag voorlopig, de kosten voor de totale schade op bij mijn verhuurder en daar gaat de verzekering mee aan de slag. Zij kunnen altijd nog een beroep doen op de verzekering die ik bij de huur overeenkwam. Bedankt voor de interesse.
Het gaat trouwens om een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering.

Leek je dat niet relevant om even te melden, mede gezien je post op een consumenten forum?
Sorry, had ik even niet aan gedacht!
Een AVB dekt ook geen schade door motorvoertuigen, maar ik weet niet of een hoogwerker daar onder valt.
Bedankt voor de tip!
Reputatie 7
Badge +7
Overigens fijn dat de zaak wordt opgelost. Veel succes met de claim bij uw assuradeur. Het is altijd beter er met de direct betrokkene c.q. tegenpartij, uw assuradeur, uit te komen. Jammer dat wij niet konden helpen, maar wellicht was het daar ook te vroeg voor als partijen zelf nog verder kunnen onderhandelen en er hopelijk nu uitkomen. Groeten Leo.

Reageer