ABN AMRO; geef ons contactloos betalen terug!

  • 31 januari 2021
  • 4 reacties
  • 137 Bekeken

ik vond het prettig en gemakkelijk om contactloos (via ingebouwde NFC chip) te betalen met mijn mobiele telefoon. Bank ABN-Amro. Sinds 15 januari 2020 die mogelijkheid wordt gestopt gezien de geringe belangstelling.

Onbegrijpelijk in deze tijd van technologie. 

Regelmatig vergeet ik mijn pasjes maar mijn telefoon heb ik nagenoeg altijd bij me. ABN AMRO support wel Apple pay?

Dat is best vreemd omdat er meer android gebruikers zijn. Ik denk erover na om hiervoor toch naar een andere bank over te stappen vanwege contactloos betalen.. 

Nu zijn er ook wearables maar dan moet je weer wat meenemen en dat wil ik niet. Minder ipv meer is voor mij in dit geval prettiger. 

dus ABNAMRO, graag contactloos betalen terug SVP..

ben ik nu de enige die dit wenst..?

 

 


4 reacties

Ik betreurde het beëindigen ook.
Bij navraag reageerde men met dat het te weinig werd gebruikt.

Ik vermoed (als ICT-specialist) dat de app te lastig was te onderhouden door de toenemende beveiligingsrisico's en continue aanpassingen. Oftewel te veel energie en geld kost om de app in de lucht te houden.
 

Ik ben wel meegegaan met het ondersteunen van de wearable en dat bevalt eigenlijk ook heel goed; zit aan mijn sleutelbos en die heb ik ook altijd bij me. Nóg gemakkelijker dan telefoon er bij halen.

 

Ik wil juist mijn telefoon helemaal bankzaken vrij houden.
 

Reputatie 7
Badge +6

Misschien zal het niet helemaal goed met de veiligheid en de kosten . Zullen ze niet snel toegeven . 

Misschien zal het niet helemaal goed met de veiligheid en de kosten . Zullen ze niet snel toegeven . 

Nee, het koste ze relatief veel geld om het allemaal up-to-date en veilig te houden want deze ontwikkelingen gaan nog heel snel en het aantal gebruikers viel tegen. 

Anderzijds zijn de ontwikkelingen ook nog lang niet klaar en verwacht ik dat er voor @A.G. van den Berg wel weer andere opties komen.

Reageer