Beantwoord

Afschaffing acceptgiro/ overschrijfkaarten. Alternatieven?

  • 14 February 2022
  • 9 reacties
  • 181 Bekeken

Badge

De banken gaan de acceptgiro/overschrijvingskaarten afschaffen.

Heeft iemand een idee voor een oplossing anders dan internet/app bankieren?

icon

Beste antwoord door E.T. Wiersum 15 February 2022, 11:19

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Overschrijvingskaarten worden (nog) niet afgeschaft. Zal ooit wel gebeuren, maar voorlopig is daar geen sprake van. Je kunt natuurlijk altijd, zeker voor de vaste lasten, een automatische incasso afgeven.

Overschrijvingskaarten worden (nog) niet afgeschaft. Zal ooit wel gebeuren, maar voorlopig is daar geen sprake van. Je kunt natuurlijk altijd, zeker voor de vaste lasten, een automatische incasso afgeven.

1 juni 2023 staat hier: https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/acceptgiro-verdwijnt

Reputatie 3
Badge +4

@K. van der Velden  het artikel waar @A. Deen naar verwijst zie je ook staan dat wij pleiten dat banken een goede alternatief bieden. Voor jou zou de overschrijfkaart dan van toepassing zijn als je geen gebruik maakt van het internet. We hebben de banken op een rij gezet die hier nog gebruik van maken: https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/bankieren-zonder-internet

Reputatie 6
Badge +4

Overschrijvingskaarten worden (nog) niet afgeschaft. Zal ooit wel gebeuren, maar voorlopig is daar geen sprake van. Je kunt natuurlijk altijd, zeker voor de vaste lasten, een automatische incasso afgeven.

1 juni 2023 staat hier: https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/acceptgiro-verdwijnt

 

Uhh? Ja, de acceptgirokaarten, niet de overschrijvingskaarten waar ik het over heb. De like van Eva begrijp ik dus niet.

Badge

Hartelijk dank voor alle reacties: fijn hoor die energie !

Mijn persoonlijke oplossing is dat ik een rekening geopend heb bij een Regiobank waar zelfstandige ondernemers nog een uitstekende persoonlijke service garanderen in tegenstelling tot de arrogante grote banken die iedere vorm van klantvriendelijkheid als een onaantrekkelijke optie lijken te beschouwen.

 

Reputatie 7
Badge +6

De Regiobank zegt klantvriendelijkheid en persoonlijke service hoog in het vaandel te hebben . Mijn ervaring met Rabo en ABN-AMRO ( toen het nog Fortis heette ) waren in het verleden ronduit onthutsend . Die arrogantie kan ik dus door persoonlijke belevenissen bevestigen . En over ING , waar ik 60 jaar klant ben ,  ben ik matig tevreden sinds daar een nieuwe wind waait .  Er is dacht ik al eens een onderzoek geweest op dit gebied . Misschien een goed idee om ( nog ) eens te doen , CB ? En als het klopt , allemaal snel naar de Regiobank als signaal naar de grootbanken . :wink:

Badge

Gisteren persoonlijk onthaal bij de Regiobank gehad, tot nu toe excellente ervaring !!!

Reputatie 3
Badge +4

@Mazzel sorry! niet goed gelezen :face_palm_tone1: Meteen even aangepast. @E.T. Wiersum ons laatste onderzoek was van eind september 2021: https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/bankenmonitor Ik zal een verzoek tot onderzoek doorsturen naar de verantwoordelijke afdeling :grin: Voor wie het leuk lijkt, in het artikel onderin kan je je aanmelden als panellid! 

Reputatie 7
Badge +6

@Eva. Dank hiervoor . Ik dacht al dat ik het ergens gelezen had . 

Reageer