Consumentenbond.nl

Albert Heijn geeft geen over de datumkorting en bonuskorting meer

• 24 januari 2020
  • 2 reacties
  • 132 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Het is bekend dat Albert Heijn per week de meeste aanbiedingen heeft, deze noemt hij Bonuskorting. Echter bij artikelen die over de datum zijn geeft hij een 35% korting, zonde om weg te gooien heet dat. Nu was het zo dat eerst de bonuskorting eraf ging en vervolgens de over de datumkorting. Op die manier had je een artikel met ongeveer tussen de 60 - 70% van de prijs.. Dat is veranderd Op de over de datum artikelen staat nu een aparte 35% sticker met streepjescode en alleen die mag je scannen c.q. wordt door de kassière gescand. En dat is meestal 35% van de normale prijs. Zo kan het zijn dat de Bonus korting 30 tot 50% is, en het artikel voordeliger is dan hetzelfde over de datum artikel. We worden dus weer genaaid door het bedrijf dat meer op z'n eigen kleintjes let.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Het verbaast me dat AH in het verleden twee kortingen  tegelijk op een artikel gaf , @L.J.F. de Ruiter . Dit worden ook wel stapelkortingen genoemd. Ik zag regelmatig bij andere winkels dat stapelkortingen niet mogelijk waren. 

Reputatie 7
Badge +7

Dat klopt. Ik ben niet direct kenner van prijzen en kortingen, maar veelal, ook op internet, staat dat je maar één korting kan krijgen. Maar het gaat dan op promotiekortingen, speciale klantenkorting, korting bij bestellingen boven een bepaald bedrag, fabriekskortingen, kortingen vanwege lidmaatschap van bepaalde organisatie  enz. Dan kijken ze wel uit om niet alle kortingen te geven, dus te stapelen.

Maar dat is bij AH nooit het geval geweest voor alle Bonusartikelen, dat zijn wekelijkse kortingen, meestal uit concurrentie overweging. Als er over de datum artikelen zijn dan wilden ze die toch verkopen (zonde om weg te gooien) voor een wat lagere prijs. Vroeger was dat 50%, maar is al verlaagd tot 35%. Allen als het tevens een bonusartikel was, kwam die korting er nog bij. Nu niet meer. Groet Leo. 

Reageer