Alle verzekeringen bij 1 verzekeraar onderbrengen?

• 21 February 2022
  • 10 reacties
  • 299 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 0 reacties

Heb een aanbod gekregen om al mijn lopende verzekeringen (huis, inboedel,brand, auto,reis, rechtsbijstand) in een pakket onder te brengen bij Univé.

op dit moment heb ik deze verzekeringen bij verschillende maatschappijen lopen. Het leek ons in eerste instantie wel een goed idee om alles bij een partij onder te brengen, maar is dit wel zo?

De totale premie verschilt niet veel, dus daar zal het niet van af hangen. Wie heeft ervaring?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +5

al jaren alles bij 1 verzekeraar, incl pakketkorting (hoe meer verzekeringen, hoe meer korting). 

Tsja, hoe bevalt dat? zeg het maar. het gemak van 1 verzekeraar? dekking is prima.

Hoe meer de consument "shopt" onder de verzekeraars, hoe groter de concurrentie en hoe meer de verzekeraars lage prijs en hoge kwaliteit moeten leveren. Maar als je "alles" in één pakket doet bij één verzekeraar kan die daarna lui achterover hangen en elk jaar een briefje schrijven "vanwege de gestegen kosten zijn wij genoodzaakt de premie te verhogen". 

Wel is weer zo dat als mensen ergens een verzekering hebben afgesloten ze ook lui achterover gaan hangen en jaren na elkaar braaf die premie betalen. Terwijl ze met shoppen misschien voordeeltjes kunnen halen.

Dus ja, wat is wijsheid?

Reputatie 6
Badge +3

Het kan voor- en nadelen hebben. De inboedelverzekering en de opstalverzekering bij dezelfde maatschappij kan een mooi voordeel zijn. Kunnen ze het niet op elkaar afschuiven. Een rechtsbijstandsverzekering moet je niet bij dezelfde hebben. Ze gaan  nooit tegen zichzelf een rechtszaak beginnen.

De luiheid hierboven kan natuurlijk ook bij mensen voorkomen die alles bij een andere maatschappij hebben. Ik moet toegeven dat ikzelf ook erg lui ben. De laatste aanpassing van een verzekering was mijn autoverzekering van all risk naar wa extra. Hoe lang dat geleden is weet ik niet meer, maar mijn auto is nu 11 jaar.

De tijd die ik op dit forum zit te typen kan ik beter eens gebruiken om de verzekeringen tegen het licht te houden.

Reputatie 7
Badge +5

Dus ja, wat is wijsheid?

je schetst nu een zwart/wit beeld, alles of niks. De praktijk is natuurlijk dat er tal van aanbieders zijn en dus per definitie concurrentie. Of ik nou wel of niet achterover leun.

De praktijk is natuurlijk dat er tal van aanbieders zijn en dus per definitie concurrentie. 

Er is alleen concurrentie als de consument “shopt”. Als je alles bij één verzekeraar onderbrengt schakel je de concurrentie uit. Ik dacht dat je dat wist.

Ik heb op school nog economie gehad uit het lesboek van Arnold Heertjes

Ik ken nog wel een nadeel van alles bij elkaar bij één kantoor: ZIJ maken het ingewikkeld.
Lang geleden had ik elke verzekering afzonderlijk. Het plaatselijke assurantiekantoortje stuurde me voor elke verzekering apart de polis, de factuur, de wijzigingen en de correspondentie.
Daarna fuseerde het kantoor met een ander en toen nogmaals en nu zit ik dus bij een grote verzekeraar met alles gecombineerd, althans alles op een paar verzekeringen na. Dan krijg ik steeds correspondentie over alles, behalve sommige zaken en als er iets veranderd krijg ik weer berichten over die wijziging waarbij alle andere polissen ook weer vermeld worden. Ook kan ik inloggen en dan kan ik alles zien, maar niet helemaal alles want de autoverzekering gaat net iets anders. Als ik iets aanpas krijg ik ingewikkelde correcties. Sommige verzekeringen lopen over andere periodes dan andere dus de facturen zijn gecombineerd waarbij er een optelsom gemaakt wordt van verschillende loopduren en die worden opgeteld.
Het zal vast heel goed geautomatiseerd zijn voor het kantoor zelf, maar niet voor mij.

Reputatie 7
Badge +5

De praktijk is natuurlijk dat er tal van aanbieders zijn en dus per definitie concurrentie. 

Er is alleen concurrentie als de consument “shopt”. Als je alles bij één verzekeraar onderbrengt schakel je de concurrentie uit. Ik dacht dat je dat wist.

Ik heb op school nog economie gehad uit het lesboek van Arnold Heertjes

Jan, ik weet dat je rode vlekken van mij krijgt en er een soort van waas over mijn reacties komt bij je. Geen idee waarom, ik heb daar verder geen moeite mee. Maar dat maakt je wel een beetje E.B.F.Stroeve-Leesblind.

Ik geef nl gewoon aan dat er voldoende concurrentie is als je voldoende aanbieders hebt, zo niet, dan verdwijnen ze vanzelf, staat vast ook in dat boek van Heertjes. En dan zijn we het (#donkerrode vlekken) weer helemaal eens met elkaar :wink:

Ik geef nl gewoon aan dat er voldoende concurrentie is als je voldoende aanbieders hebt,

En Jan geeft aan dat daar een belangrijke voorwaarde aan kleeft.
Maar dat mag niet?

Reputatie 7
Badge +5

Ik geef nl gewoon aan dat er voldoende concurrentie is als je voldoende aanbieders hebt,

En Jan geeft aan dat daar een belangrijke voorwaarde aan kleeft.
Maar dat mag niet?

tuurlijk, en we zijn het gewoon eens, dat is het mooie. waar staat overigens dat ‘dat niet mag’ ?

Jan, ik weet dat je rode vlekken van mij krijgt en er een soort van waas over mijn reacties komt bij je. Geen idee waarom, ik heb daar verder geen moeite mee. Maar dat maakt je wel een beetje E.B.F.Stroeve-Leesblind.

Geen idee waarom jij dat zo beleeft. Mijn bijdrage was slechts een antwoord aan de topicstarter, het was niet gericht op jouw bijdrage daarvoor. Ik weet niet waardoor je dan op mijn bijdrage wil reageren. Ik zat te wachten op een reactie van de topic starter. 

Je bent trouwens off topic.

Reageer