Consumentenbond.nl

Allianz Direct auto verzekering een waar drama

• 23 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 491 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Ik ben een aantal jaren bij Allsecur verzekerd geweest en de administratie ging niet altijd goed.
Vaak moest ik er weer achteraan dat er iets weer niet goed stond.
Nu deze verzekering overgegaan is naar Allianz direct is de administratie een waar drama geworden door volstrekt incapabele medewerkers.
In september heb ik mijn auto ingeruild en de verzekering gewijzigd, nieuwe auto er in en de oude er uit.
Nu loopt bij Allianz de verzekering van 1 november tot 1 november en krijg je een verlengingsvoorstel eind september.
Dat was dus al vrij snel, maar het bleek een verlenging van mijn oude auto te zijn, de nieuwe was zomaar gecanceld.
Geprobeerd via telefoon dit weer recht te zetten, maar helaas, eindeloos in de wacht.
Dan maar via chat, eerlijk waar, ik kon die medewerker niet aan zijn verstand brengen wat er fout was en wat anders moest.
Na een half uur chatten was ik nog geen steek verder, je houdt het werkelijk niet voor mogelijk.
Toen ik na nog een kwartier er de brui aan wilde geven begon er kennelijk toch een lampje branden.

Na twee dagen mijn verzekeringen (we hebben twee auto’s) even gecontroleerd.
Bleek het adres gewijzigd te zijn naar een adres in Amersfoort, ik woon in Friesland dus dat scheelt best veel premie.
Het moet een ware stumper geweest zijn die de wijzigingen heeft ingevoerd.
Ik vermoed dat hij met 2 of meer mensen aan het chatten is geweest en alle gegevens door elkaar heeft gehaald.
Maar weer contact opgenomen, na even zoveel moeite het juiste adres doorgegeven, dat ging ook niet zonder slag of stoot.

Weer een week later toch maar even een correct verzekeringsbewijs downloaden, maar het adres was niet aangepast.
De hogere premie werd intussen wel geïnd.
Weer contact opgenomen, volgens hun stond het adres wel goed, hij gaf ook het juiste adres op, maar kon niet zeggen waarom dat op het verzekeringsoverzicht nog fout stond.
Inmiddels stond er nog een fout in, ik heb voor beide auto's een verlengde aanschafwaarde module afgesloten, die bleek twee keer mijn onze 2e auto te staan, maar niet bij mijn nieuwe.
Na 4 weken nog steeds geen verandering, dus was ik van plan maar weer contact op te nemen.

Vandaag kreeg ik een brief in de bus van de RDW dat mijn auto als onverzekerd stond geregistreerd.
De verzekering is dus nooit doorgegeven aan de RDW.
Nu staat daar een fikse boete op van 400 euro en toen kwam er stoom uit mijn oren.

Binnen 10 minuten heb ik mijn auto ergens anders verzekerd, ik was er helemaal klaar mee.
De andere auto doe ik dit weekend.

Op de auto verzekering vergelijk van de consumentenbond staat deze verzekeraar met een dikke 8.0 boven aan met de laagste premie.
Die 8.0 snap ik werkelijk niet, of die testen van CB deugen niet.
Van mij krijgt deze verzekeraar een hele dikke 1

3 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Nog even een aanvulling over de kundigheid van de medewerkers.
Vorig jaar is onze toen inmiddels 8 jaar oude 2e auto door een ongeval total loss verklaard.
Maar ook bij deze auto hadden we een aanschafwaarde verzekering.
Van de schade expert kreeg ik te horen dat ik de dagwaarde vergoed kreeg.
Maar hoe zit dat dan met de aanschafwaarde verzekering?
Volgens een medewerker telde die niet voor auto's ouder dan 6 jaar.
Nee medewerker, je kunt die verzekering niet afsluiten voor auto's ouder dan 6 jaar, maar als je hem voor die tijd aanvraagt blijft hij gewoon drie jaar geldig.
Ik had het zwart op wit en heb uiteindelijk wel de aanschafwaarde gekregen.
In mijn ogen toen typisch verzekeraars gedrag om er onderuit te komen, maar nu is het in mijn ogen veel waarschijnlijker dat de medewerker de eigen regels niet kende.

Reputatie 4
Badge +4

De verzekeringen zijn inmiddels opgezegd.
Wel kreeg ik na een week een opgewekte mail dat de verzekering van de 2e auto tot 1-11-21 weer verlengt was.

Zucht……

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Free Spirit,

Ik heb je een privébericht gestuurd n.a.v. dit topic. Ik zie je reactie graag tegemoet!

Reageer