Beantwoord

AOW uitstellen Geldgids3 /2022

• 4 June 2022
  • 17 reacties
  • 333 Bekeken

Heeft iemand de link -om de belasting simulatie uit voeren- uitgeprobeerd? en zo ja werkte de link, ik krijg nl. alleen een webpagina waar ik nergens kan enteren en ook niks kan .

ben ik hier blij gemaakt met een dooie mus door de Geldgids redacteur?

icon

Beste antwoord door F. Muijtjens 7 June 2022, 17:02

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +4

AOW uitstellen kan niet. Neem aan dat je pensioen bedoeld.

Jawel hoor AOW uitstellen kan wel. Zie artikel in de geldgids 3/2022

Reputatie 7
Badge +6

@F. Muijtjens Bedoeld wordt : Gewoon invullen en de berekeningen en uitkomsten bekijken op de normale manier en dan vervolgens niet versturen . Dan gebeurt er verder niets mee . Een speciale simulatielink bestaat niet voor zover mij bekend . 

ET Wiersum: gewoon invullen gaat niet op een pagina waar ik niks kan invullen. Blijkbaar heb jij het zelf niet geprobeerd.

Reputatie 5
Badge +6

Ik kan u verzekeren dat de AOW (Algemene Ouderdoms Wet) niet uit gesteld kan worden.

Wel kunt u Uw Bedrijfspensioen later in laten gaan. Maar daar kunnen voorwaarden zijn.

Waarom wilt u de AOW uitstellen?

U kunt toch gewoon blijven werken. Meestal met een nieuwe arbeidsovereenkomst, want deze stopt van rechtswege.

(door het uitstellen van de AOW blijft u niet langer leven)

En nu wilt U dit met een simulatie aangifte gaan proef berekenen?

Ik denk zelf dat hier wat meer rekenwerk aan te pas moet komen. Of bent u met de materie bekend?

“Als u zeker weet dat u de AOW kunt uitstellen” zult u zich iets meer moeten inlezen!

Er zijn wel een aantal BSN nummers voor simulatie, maar die kan/mag ik helaas niet geven.

Wat u wel kunt doen is uw (bestaande)aangifte 2021 openen en daar alle gegevens invullen, 2022 gaat nog niet lukken!

Maar let op dat u deze dan niet verstuurd, anders wordt de eerdere aangifte overschreven!

U kunt veiliger aan een pensioenadviseur raad vragen.

Ik kan misschien wel een aantal algemene vragen beantwoorden.

Maar het blijf een Forum, en privé gegevens kunt u hier natuurlijk niet posten.

@F. Muijtjens ben ik hier blij gemaakt met een dooie mus door de Geldgids redacteur?

Welke dooie mus bedoelt u dan.

Reputatie 6
Badge +4

Nee hoor, de AOW kun je NIET uitstellen, wel je pensioen. Daarvoor hoef ik niet te kijken in welke geldgids dan ook.

Lees dit maar even door https://www.svb.nl/nl/aow/aow-leeftijd/werken-aow-leeftijd 

AOW verandert niet
Uw AOW gaat in op uw AOW-leeftijd. U kunt dit niet uitstellen. De hoogte van uw AOW verandert ook niet als u blijft werken. 

Reputatie 6
Badge +4

@F. Muijtjens Je zit voor de OLA simulatie te kijken bij 2021, dat jaar is verleden tijd. Bovendien moet je natuurlijk niet je naam invullen.

Tja als je het artikel/instructie in de geldgids niet leest,krijg je dit soort nutteloze reacties 

Reputatie 6
Badge +4

Tja als je het artikel/instructie in de geldgids niet leest,krijg je dit soort nutteloze reacties 

Tja, als je niet correct weergeeft waar het precies om gaat, krijg je inderdaad nutteloze reacties. 

Je hebt het over het uitstellen van het indienen van de aanvraag voor AOW, niet om het uitstellen van de AOW! Dat zijn 2 verschillende zaken!

Ik kan je zo aan een werkende link naar OLA Simulatie kunnen helpen, maar gezien je onvriendelijke reactie: bekijk het maar.

Reputatie 7
Badge +7

Heer @Muijtjens, de Geldgids is alleen voor wie lid is van de Consumentenbond en dan de Geldgids erbij heeft genomen. Dit forum is voor iedereen, dus ook niet-leden die geen toegang hebben tot de Geldgids. Hier een kopie van het artikel plaatsen zou u de publicatierechten schenden. Als u op de blauwe naam van iemand klikt kunt u zien of die lid is van de Consumentenbond. De niet leden snappen dan niet waar u op doelt. Er zal in het artikel wel een tooltje zijn waarmee je kan berekenen hoe het voor jou uitpakt.

Ik zie in je printscreen dat je 2021 hebt ingevuld en dan je naam. Het beeldscherm zegt dan dat het nog leeg is, je hebt nog niets aangemaakt. Probeer eens 2022 in te vullen, het gaat om de toekomst toch? En laat eens je naam weg, die moet je in de eerste sessie nog eerst invullen, in de tweede sessie zal hij er pas staan.

Reputatie 5
Badge +6

@Jan Dat gaat niet werken, als je je naam of je BSN nummer in typt gaat de simulatie op jou gegevens verder.

Een andere naam of BSN nummer zal die nooit herkennen.

Alleen met een “vrij” BSN nummer kan je andere gegevens intypen zoals leeftijd e.d. 
Als het via de link loopt zal die (waarschijnlijk) ook proberen om jou gegevens te zoeken. Dus 0 kans.

2022 komt pas volgend jaar! Meestal komt de laatste versie medio maart 2023

Alle geldgidsen en belastingalmanak enz.

de Belastingdienst is wel waar je het moet zoeken!

Alle linken tweakers en Google heb je niets aan als je niet met de materie op de hoogte bent! Een uit een artikel van vele pagina’s, is maar de vraag of TS daar dan het goede antwoord uit haalt.

Enkele vragen zijn door TS nog niet beantwoord.

zoals die dode mus?

(Overigens de inzichten van @Mazzel zijn niet verkeerd)

Reputatie 7
Badge +7

@Gebruiker1644596728, uiteraard zal je wel ergens je naam en BSN nummer moeten invullen, maar ik doel op het vakje “Zoek op naam” in de printscreen hierboven, dat hij daar de naam “muijtjens” weglaat, of anders gezegd, blanco laat. Duidelijk zo? 

Reputatie 5
Badge +6

@Jan Dan kan je alleen maar verder als je 56 Blanco klikt en VA 2022 en daar eigen gegevens intypt.

Voor 2021 krijg je dan andere opties.

Het programma kan je niet opslaan, maar als je afdruk PDF maakt kan je die wel opslaan en/of afdrukken.

Badge +8

Hi @F. Muijtjens, lukt het wel als je bij de naam Blanco invult? Ik hoor het graag!

nee ook niet. Ik krijg op geen enkele manier iets op het scherm dat lijkt op een invulscherm noch kan ik ergens en knop ontdekken om op tee slaan of iets vergelijkbaars

Reputatie 5
Badge +6

@F. Muijtjens OK nog een keer, verzoek of wijziging VA , (aangifte 2022 komt pas medio maart 2023!)

https://opleiding-ola.belastingdienst.nl/ola-simulatie/casussen?0

Vul geen naam in!

Klik alleen op 56 Blanco (onderste regel) 

vooraf ingevuld  kies Nee

dan kunt u verder geboorte datum enz.

Het programma kan je niet opslaan, maar als je afdruk PDF maakt kan je die wel opslaan en/of afdrukken.

(makkelijker kan ik het niet maken)😀

dankjewel, met deze duidelijk instructie is me de simulatie wel gelukt. De stappen stonden helaas niet vermeldt in het artikel in de Geldgids, bedankt daarvoor.

Reageer