Consumentenbond.nl

Arbeidsongeschiktheidsverzekering

• 29 december 2014
  • 1 reactie
  • 1493 Bekeken

Ik ben ZZP'er en heb op dit moment een nogal dure arbeidsongeschiktheidsverzekering bij De Amersfoortste. Nu wil ik die oversluiten bij een andere maatschappij. Maar dat is bijna niet te doen... Ik heb allerlei offertes aangevraagd, maar krijg die niet 'zomaar'. Officieel, zeggen de maatschappijen (waaronder Interpolis en UnivÉ) moeten ze me eerst adviseren. Prima, zou ik denken. Maar: het 'adviesgesprek' alleen al kost honderden euro's! 250 bij Interpolis en (schrik niet!!!) 900 euro bij UnivÉ!!! Dat moet ik dus al betalen nog voor ik enig idee heb wat hun offerte zou zijn. Dus wellicht ben ik al een schrikbarend bedrag kwijt aan advieskosten terwijl ik helemaal niet wil ingaan op hun offerte. Het maken van een vrijblijvende offerte is 'echt niet meer mogelijk'. De ondoorgrondelijke provisiestructuur is weliswaar weg, maar heeft nu plaats gemaakt voor een minstens zo klantonvriendelijke advieskostenstructuur. Ik hoop echt dat al die verzekeraars de komende tijd eens goed na gaan denken over hun (gebrek aan) dienstverlening. Iemand nog een goed advies voor mij?

1 reactie

Wellicht heb je al een oplossing voor jouw vraag gevonden maar je kunt tegenwoordig zelfs een overzicht over de hele markt (alle producten) krijgen op basis van jouw situatie via nooitmeerprovisie.nl . Ze werken met een abonnement maar de vergelijking voor jou is kosteloos.

Reageer