Consumentenbond.nl

Auto gestolen, in de brand gestoken en alsnog op kosten gejaagd :'(, wie heeft tips?

• 29 november 2016
  • 0 reacties
  • 67 Bekeken

Goedemorgen,

Ongeveer 2 maanden geleden liep ik argeloos door mijn straat naar de plek waarvan ik dacht dat mijn auto stond, maar daar stond die niet meer. Ik woon in een volkswijk in Amsterdam waar het vaak zoeken is naar een plekje. Ik gebruik de auto niet elke dag, dus begon ik aan mezelf te twijfelen.

Toen mijn vriendin (Waar ik de auto mee deel) de auto ook niet had gebruikt heb ik gelijk de politie en de verzekering gebeld om de diefstal te melden. De eerste weken had ik nog elke keer het gevoel dat ik hem over het hoofd had gezien als ik de straat in fietste, maar helaas.

Na 3 weken lag er een envelop in mijn brievenbus van de plaatselijke politie waarin werd gevraagd contact op te nemen met een bergingsbedrijf. De auto was gevonden, nog geen 15km hier vandaan!

Helaas wel helemaal uitgebrand. De auto was gebruikt voor een ramkraak als vluchtauto (Snelle 2.5L Turbo stationwagen). Ze hebben veel moeite gehad om de auto te identificeren. Of ze hem mochten vernietigen? "Tuurlijk!"

Het bleek al bij het aangeven van de diefstal dat mijn verzekering geen dekking bood voor diefstal. Sterker nog, mijn eigen verzekering dekte het wel, echter had ik net 3 maanden ervoor de auto laten overzetten op naam van mijn vriendin (die een parkeervergunning heeft voor onze wijk - anders 3 jaar wachttijd!) en niet gecheckt of dit wel gedekt was.

Wederom met de verzekering gebeld en ook brandstichting / vandalisme was niet gedekt. Dat wist ik natuurlijk inmiddels wel, alleen hoopte ik wel een beetje op coulance (niet geschoten is altijd mis). Dat bleek naief van me te zijn.

Vorige week kreeg ik weer een brief, ditmaal van het bergingsbedrijf dat de vernietigingskosten 150,- bedragen, graag binnen 14 dagen betalen. :| Als ik niet zou betalen zou ik geen vrijwaringsbewijs krijgen en zou de verzekering de auto niet kunnen afmelden.

Dit snap ik niet? Als een auto naar oekraine wordt gereden zie ik hem ook niet meer terug, kan ik de auto toch ook uiteindelijk vrijwaren? Iemand heeft met zijn vieze poten aan mijn auto gezeten, een delict mee gepleegd en ik moet nu ook nog voor de extra kosten opdraaien? Dit voelt zo ongelofelijk oneerlijk..... Het gaat maar om geld (in totaal € 12.500,- incl auto en kosten) maar het is ook het principe.

Ik heb inmiddels al 10x met de verzekering en met de politie aan de telefoon gehangen (uren!) maar we komen niet verder. Heeft iemand nog tips waar ik het nog kan proberen? Ombudsman is helaas alleen voor overheidszaken.

Alvast bedankt voor het vertellen van mijn verhaal en voor jullie reacties.

0 reacties

Geen reactie

Reageer