Consumentenbond.nl
Beantwoord

Auto op naam voor schadevrije jaren

• 28 februari 2020
  • 3 reacties
  • 163 Bekeken

Kan ik een auto op naam laten zetten (of feitelijk 1 maand “overkopen” van iemand), zodat de drie jaar van mijn schadevrije jaren weer met 3 jaar verlengd worden. Lease (private) nu, maar weet niet of ik dat blijf doen en dan wil ik toch mijn schadevrije jaren weer aanspreken. 

icon

Beste antwoord door A. Deen 28 februari 2020, 13:38

Ik weet niet zeker of ik je helemaal begrijp maar schadevrije jaren zijn op naam en niet op auto. Je kunt dus niet schadevrije jaren met een auto meekopen.  Je kunt wel je schadevrije jaren opbouwen terwijl je least.

Bekijk origineel

3 reacties

Ik weet niet zeker of ik je helemaal begrijp maar schadevrije jaren zijn op naam en niet op auto. Je kunt dus niet schadevrije jaren met een auto meekopen.  Je kunt wel je schadevrije jaren opbouwen terwijl je least.

Ik bedoel eigenlijk dat ik een auto op mijn naam laat zetten (koop), bv voor een maand, gelden dan de 17 schadevrije jaren weer, die ik heb opgebouwd. En als ik dan deze auto na een maand weer verkoop en verder ga leasen blijven deze schadevrije jaren dan weer 3 jaar geldig. Ik hoop dat mijn vraag iets duidelijker is nu? 

Ik bedoel eigenlijk dat ik een auto op mijn naam laat zetten (koop), bv voor een maand, gelden dan de 17 schadevrije jaren weer, die ik heb opgebouwd. En als ik dan deze auto na een maand weer verkoop en verder ga leasen blijven deze schadevrije jaren dan weer 3 jaar geldig. Ik hoop dat mijn vraag iets duidelijker is nu? 

Geen idee of je daarmee wegkomt. Wat wel kan is je schadevrije jaren meenemen naar je leaseauto, ik vermoed dat het ook alsnog kan, en de leasemaatschappij na afloop weer je schadevrije jaren op laten geven, dus 17 + de leaseperiode.

Reageer