auto verzekering duurder

• 13 December 2014
  • 12 reacties
  • 764 Bekeken

afgelopen vrijdag kreeg ik een telefoontje van Unive verzekering dat de premie voor mijn auto met ongeveer 50 euro p.j. verhoogd zou worden doordat er te veel kosten waren gemaakt en er te weinig aan vediend word? .

tijdens het gesprek werd mij iets meer korting aangeboden dan ik tot nu toe heb en ook de mogelijkheid om de polis omtezetten naar een andere vorm zodat ik uiteindelijk goedkoper uit ben.

enkele jaren geleden ben ik overgestapt omdat het goedkoper was maar schijnbaar was het te goedkoop en moet ik nu opdraaien voor die overstap

12 reacties

Ik ben verbaasd dat bij de vergelijker Nederlanden van Nu niet te voorschijn komt. 2 jaar geleden heb ik al mijn verzekeringen hier onder gebracht.

Zeer simpele opzet, overzichtelijk daardoor.

Alles via internet, maar dat deed ik sowieso al.

je zou daar eens kunnen kijken of je niet voordeliger uit bent. Zo'n verhaal als dat van jou, daar kan ik boos over worden. Met zo'n verzekeraar zou ik meteen klaar zijn.
Verzekeraars zoeken (en vinden) altijd wel een reden om de premies van autoverzekeringen te verhogen, als consument doe je daar weinig aan. Wat ik zo'n beetje ieder half jaar doe, is verzekeraars met elkaar vergelijken. Op die manier kun je altijd checken waar je het goedkoopst uit bent (dat vind ik tenminste het belangrijkst). We betalen met z'n allen tenslotte al genoeg aan allerhande verzekeringen, vaste lasten, etc. Ik vergelijk altijd op verschillende vergelijkingssites de premies, zoals op http://www.gerust.nl/autoverzekering Handig overzicht met directe links naar de verschillende autoverzekeraars!
Reputatie 4
Badge +6
Het lijkt of UnivÉ eind vorige jaar al enigszins op de zaken vooruit liep. Nu de Nederlandse Bank heeft aangegeven dat de WA-premies te laag zijn, zullen meer premies van autoverzekeringen gaan stijgen. De Consumentenbond krijgt hier nu al enkele meldingen over. Wie heeft er nog meer te maken met een dergelijke (forse) premiestijging van zijn autoverzekering?

In reactie op:

afgelopen vrijdag kreeg ik een telefoontje van Unive verzekering dat de premie voor mijn auto met ongeveer 50 euro p.j. verhoogd zou worden doordat er te veel kosten waren gemaakt en er te weinig aan vediend word? .

tijdens het gesprek werd mij iets meer korting aangeboden dan ik tot nu toe heb en ook de mogelijkheid om de polis omtezetten naar een andere vorm zodat ik uiteindelijk goedkoper uit ben.

enkele jaren geleden ben ik overgestapt omdat het goedkoper was maar schijnbaar was het te goedkoop en moet ik nu opdraaien voor die overstap

Reputatie 4
Badge +6
Jaarlijks vergelijken is zeker goed, gezien alle tussentijdse wijzigingen in prijs en voorwaarden. Naast prijs kun je via onze website ook de voor-en nadelen op een rijtje zetten en per polis uitgebreid de kenmerken van de verzekering bekijken: www.consumentenbond.nl/autoverzekeringen

In reactie op:

Verzekeraars zoeken (en vinden) altijd wel een reden om de premies van autoverzekeringen te verhogen, als consument doe je daar weinig aan. Wat ik zo'n beetje ieder half jaar doe, is verzekeraars met elkaar vergelijken. Op die manier kun je altijd checken waar je het goedkoopst uit bent (dat vind ik tenminste het belangrijkst). We betalen met z'n allen tenslotte al genoeg aan allerhande verzekeringen, vaste lasten, etc. Ik vergelijk altijd op verschillende vergelijkingssites de premies, zoals op http://www.gerust.nl/autoverzekering Handig overzicht met directe links naar de verschillende autoverzekeraars!

Ik raad iedereen die al een tijdje bij dezelfde verzekering zit aan, om zijn eigen te betalen premie eens te vergelijken met de premie die je zou betalen als je nu precies dezelfde verzekering zou afsluiten bij diezelfde maatschappij. Ik kreeg dat advies een tijdje geleden en toen ik eind vorig jaar de rekening voor de premie in 2016 ontving, ben ik gaan vergelijken.En inderdaad, in mijn geval scheelde dat ruim €125,-.En dan ook nog te bedenken dat in mijn premie ook nog een korting van 5% was verwerkt i.v.m. een collectief contract via mijn werkgever.Ik heb toen mijn agent gebeld en de vraag voorgelegd. Na een diepe zucht en de vraag of hij later terug mocht bellen kwam hij uiteindelijk met een aanbod waarbij ik €240,- goedkoper was bij een andere maatschappij..Die verzekering had precies dezelfde voorwaarden als mijn oude verzekering m.u.v. het eigen risico dat €15.- hoger was. Overigens rij ik in een 3 jaar oude auto met een nieuwprijs van €52000.- die uiteraard nog all-risk verzekerd is, en ik heb de max. claimkorting van 75%. Daarvoor betaalde ik een premie van €971.- p/j.Iets anders waar ik van opkeek was advies van de agent om de verhaalbijstandsverzekering die ik altijd gehad heb, niet meer te nemen. Ik was immers all risk verzekerd en dan zou de verzekering altijd alles in het werk stellen (eigen belang) om kosten te verhalen. Dat houdt voor mij dus in dat ik de premie daarvoor meer dan 20 jaar ten onrechte betaald heb.

Verzekeringen!... je hebt ze nodig maar het is de grootste zwendel die God onder de zon heeft.
Reputatie 4
Badge +6
@JPGeetje, goed punt. Eigenlijk zou een 'echt' klantgerichte verzekeraar je jaarlijks moeten informeren over dekkingen die je niet meer nodig hebt. Ook is het gek dat de premie van een bestaande polis -zeker met collectiviteitskorting!- hoger is dan die van een nieuwe af te sluiten polis, m.i. moet dat niet kunnen. Bestaande klanten zouden juist beloond moeten worden als ze jarenlang trouw blijven aan dezelfde verzekeraar, terwijl ze wellicht elders goedkoper uit zijn. En krijg je bijvoorbeeld een seintje als je een autoverzekering hebt met nieuwwaarde regeling van 3 jaar terwijl je auto ouder is? Of wanneer je allrisk dekking hebt voor een auto die maar weinig meer waard is (waardoor je dus ook weinig krijgt uitgekeerd bij totaalverlies)?

Ik raad iedereen die al een tijdje bij dezelfde verzekering zit aan, om zijn eigen te betalen premie eens te vergelijken met de premie die je zou betalen als je nu precies dezelfde verzekering zou afsluiten bij diezelfde maatschappij. Ik kreeg dat advies een tijdje geleden en toen ik eind vorig jaar de rekening voor de premie in 2016 ontving, ben ik gaan vergelijken.En inderdaad, in mijn geval scheelde dat ruim €125,-.En dan ook nog te bedenken dat in mijn premie ook nog een korting van 5% was verwerkt i.v.m. een collectief contract via mijn werkgever.Ik heb toen mijn agent gebeld en de vraag voorgelegd. Na een diepe zucht en de vraag of hij later terug mocht bellen kwam hij uiteindelijk met een aanbod waarbij ik €240,- goedkoper was bij een andere maatschappij..Die verzekering had precies dezelfde voorwaarden als mijn oude verzekering m.u.v. het eigen risico dat €15.- hoger was. Overigens rij ik in een 3 jaar oude auto met een nieuwprijs van €52000.- die uiteraard nog all-risk verzekerd is, en ik heb de max. claimkorting van 75%. Daarvoor betaalde ik een premie van €971.- p/j.Iets anders waar ik van opkeek was advies van de agent om de verhaalbijstandsverzekering die ik altijd gehad heb, niet meer te nemen. Ik was immers all risk verzekerd en dan zou de verzekering altijd alles in het werk stellen (eigen belang) om kosten te verhalen. Dat houdt voor mij dus in dat ik de premie daarvoor meer dan 20 jaar ten onrechte betaald heb.

Verzekeringen!... je hebt ze nodig maar het is de grootste zwendel die God onder de zon heeft.

Geplaatst door JPGeetje op Feb 1, 2016.
Het lijkt erop dat mijn verzekering een winterslaap heeft gehouden, wat betreft de verhoging van de autoverzekering. Ik krijg net een brief met een aankondiging van de verhoging met maar liefst 45% voor de WA-verzekering. De argumenten waren hetzelfde: er worden te veel schades geclaimd en de verzekeraars keren meer uit dan er binnenkomt aan premie.

45%.. absurd
Reputatie 5
Badge +7

Het lijkt erop dat mijn verzekering een winterslaap heeft gehouden, wat betreft de verhoging van de autoverzekering. Ik krijg net een brief met een aankondiging van de verhoging met maar liefst 45% voor de WA-verzekering. De argumenten waren hetzelfde: er worden te veel schades geclaimd en de verzekeraars keren meer uit dan er binnenkomt aan premie.

45%.. absurd

Geplaatst door Vinc op Jan 10, 2017.
Hallo Vinc, dank voor je melding! Er zijn veel klachten binnengekomen over dit soort extreme premiestijgingen. Mijn collega geeft in het topic Klagen over premiestijgingen auto met voorbeeldbrief tips wat je kunt doen in zo'n situatie. Succes ermee! Laat je weten hoe het afloopt?
Unive auto verzekering in 2016 375,72 en in

2017 370,30 zo kan het dus ook.

❤️
Badge
Wij zijn 500 meter verhuisd. Van een straat met veel vrachtauto verkeer (bevoorrading winkels) en 's avonds relatief donker, naar een flat met eigen parkeerterrein. Tot mijn stomme verbazing kwam UNIVE -na de melding van de adreswijziging- met een extra nota : wegens wijziging van de polis.. Bij navraag bleek dat de adreswijziging te zijn. Waar baseren de verzekeraars hun gegevens op? Hoe maken ze dat transparant? (opvallend is dat alle verzekeraars bij de nieuwe postcode minstens €1 per maand duurder zijn).

reacties van mede forumleden maken mij attent op een halfjaarlijkse check van verzekeringen.. ga ik ook doen!
Reputatie 7
@L. Geurts , verzekeraars schijnen te kijken naar postcodes omdat ze daaruit kunnen afleiden dat je auto,(fiets, motor enz.) In een risicogebied staat,

In postcodegebied 1, een rustige wijk, wordt nauwelijks in auto's ingebroken, er is ook weinig verkeer waardoor er minder snel schade ontstaat (alsof die auto's nooit ergens anders komen) , postcode 2 is een achterstandswijk waar regelmatig junks rondlopen die graag inbreken in auto's, de verzekeraar speelt daarop in. Zo is me dat ooit verteld. Als wij hier buiten zouden parkeren, centrum, alleen parkeren tegen betaling of met vergunning, zouden we meer premie betalen, we staan in een parkeergarage.
Reputatie 5
Badge +7
Hoi @L. Geurts, inderdaad is het de Consumentenbond ook opgevallen dat premie vaak bepaald wordt op basis van iemands adres. Daarom heeft mijn collega hierover anderhalf jaar geleden een topic geopend: Je adres bepaalt je premie autoverzekering. Eerlijk? Je vindt daar een videootje en een artikel uit onze Geldgids. Tip: Vergelijk opnieuw autoverzekeringen op basis van je nieuwe adres. Wie weet ben je bij een andere verzekeraar goedkoper uit.

Reageer