Consumentenbond.nl
Beantwoord

Automatische incasso verzekering

  • 15 januari 2016
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

Bezit verschillende polissen bij ZELF-verzekeringen. Onlangs is er overgeschakeld naar een afschrijvingssysteem waarbij op de bankafschrijving geen enkele relatie met de polis is te herleiden. Er is zelfs een afschrijving die op twee polissen betrekking hebben. Deze afschrijvingsmethode is bewust door ZELF gekozen om geen herleiding te kunnen doen.

Vraag is het wettelijk toegestaan om poliskosten te incasseren waarbij geen relatie tot het product is terug te vinden b.v. polisnummer, soort polis etc.

Groet Bob
icon

Beste antwoord door hänschen klein 15 januari 2016, 15:43

Zoek het Zelf maar uit?

Dat is niet alleen onpraktisch maar tevens onwerkbaar voor de klant bij het controleren. Dwars hier doorheen kunnen ook nog de boekingen van moeder/zusje Proteq lopen en dan weet/vind je uiteindelijk helemaal niets meer. Misschien intussen wèl betalen onder voorbehoud.

1 - klacht bij Zelf indienen

2 - tevens op Klacht.nl

3 - en/of Klachtenkompas.nl van de Consumentenbond, waarop onder toezicht van de Bond gereageerd moet worden door Zelf zelf

De Autoriteit Financiële Markten zal zich overigens ook hiervoor moeten interesseren wanneer er geen verbetering in komt (correspondentie goed bewaren): https://afm.nl/
Bekijk origineel

2 reacties

Zoek het Zelf maar uit?

Dat is niet alleen onpraktisch maar tevens onwerkbaar voor de klant bij het controleren. Dwars hier doorheen kunnen ook nog de boekingen van moeder/zusje Proteq lopen en dan weet/vind je uiteindelijk helemaal niets meer. Misschien intussen wèl betalen onder voorbehoud.

1 - klacht bij Zelf indienen

2 - tevens op Klacht.nl

3 - en/of Klachtenkompas.nl van de Consumentenbond, waarop onder toezicht van de Bond gereageerd moet worden door Zelf zelf

De Autoriteit Financiële Markten zal zich overigens ook hiervoor moeten interesseren wanneer er geen verbetering in komt (correspondentie goed bewaren): https://afm.nl/
Beste van Rheenen,

Dank je voor de informatie. IK begrijp hieruit dat het inderdaad niet normaal is op deze manier te werken. Heb reeds bij ZELF mijn beklag gedaan maar kom niet verder. Zal idd een klacht maten via consumentenbond

Reageer