gratis artikel

Autoverzekering: pas jij 'm aan?

• 18 October 2022
  • 2 reacties
  • 188 Bekeken
Autoverzekering: pas jij 'm aan?
Badge +8
  • Community Manager
  • 2199 reacties

Door de jaren heen zijn we steeds minder kilometers gaan rijden, en dat komt niet alleen door corona. Heeft het zin om dan het jaarlijkse aantal kilometers bij je verzekeraar aan te passen?

In dit gratis artikel uit de Geldgids van oktober 2022 vertellen we je er meer over.

Pas jij je autoverzekering aan? Praat mee!

2 reacties

Badge +2

Nee, ik pas mijn verzekering niet aan. Mijn auto is 18 jaar oud en ik ben nog steeds wa+ verzekerd. Ten eerste is mijn premie altijd lager dan die van andere verzekeringen (ik check dat regelmatig). Ten tweede heeft mijn verzekeraar de afgelopen jaren steeds 10% van de premie teruggestort vanwege het verminderde aantal schadegevallen (...). En ten derde heeft die wa+ mij door die korting een gratis nieuwe voorruit opgeleverd die vol barsten zat. Ik kon er mijn eigen risico mee afkopen.

Bizar genoeg wordt al jaren gewaarschuwd voor sterk stijgende premies, grote regionale verschillen en graaiende verzekeraars. Ik heb er nog nooit wat van gemerkt. En is er schade, dan kan ik dat in goed overleg prima met mijn verzekeraar afhandelen.

Die kilometers staat bij mij al langer op 4000-6000km per jaar.
Als ik een aanval van reislust krijg, kan ik het wel aanpassen.

Reageer