Consumentenbond.nl
Beantwoord

AVG gekoppeld aan hypotheek stopt 1 jaar eerder

• 19 augustus 2020
  • 4 reacties
  • 343 Bekeken

Badge

Beste forummers,

Ik was de financiën eens aan het doornemen en alles weer op een rijtje aan het zetten, en toen kwam ik iets vreemds tegen bij onze levenhypotheek.

De hypotheek is in juli 1995 voor 26 jaar afgesloten (als vervanging van hypotheek die op dat moment 4 jaar liep) en loopt dus augustus 2024 af. Hier zit een levensverzekering aan gekoppeld (dat is verplicht) maar die loopt vreemd genoeg in augustus 2023 af!

Is dit niet erg vreemd? Dit betekent dat het laatste jaar er geen (gedeeltelijke) dekking meer is voor het geval dat één van ons iets overkomt toch? Of is dat bewust gedaan en wordt het dan opgebouwde bedrag van de levensverzekering aan het eind van de hypotheekperiode uitbetaald en betaal je het laatste jaar dus niet meer aan premie levensverzekering?

Ik vind het wel erg vreemd en straks gaat dit misschien wel problemen opleveren aan het eind van de looptijd. Ik weet het niet. Weet iemand van jullie hoe dit zit?

Bedankt alvast!

Sorry, kan topic niet wijzigen maar AVG is natuurlijk ALV (denk ik)

icon

Beste antwoord door E.B.F. Stroeve 19 augustus 2020, 07:01

ik zou deze vraag voorleggen aan je hypotheekverstrekker, die weet het antwoord.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

ik zou deze vraag voorleggen aan je hypotheekverstrekker, die weet het antwoord.

Badge

Ja ik denk dat ik dat maar doe. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben benieuwd wat hier de reden van is. Laat je het ons weten @H. Pieper?

Badge

Ik zou nog even wat laten weten.

Na wat gedoe en gezoek (contact met de bank) blijkt dat de datum op de “officiële” papieren voor de levenhypotheek een verkeerd jaar staat vermeld. De hypotheek loopt in augustus 2023 af. In hun administratie staat dus de juiste einddatum. Da's mooi, scheelt weer in ieder geval ieder maand een Euro of 500 voor een jaar :yum:

Dus het mysterie is ook weer opgelost.

Groeten!
Hans

Reageer