Beantwoord

Bank apps in de Geldgids: waarom ontbreken er zo veel?

• 13 juni 2021
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

Badge

In de laatste geldgids stond een overzicht van bank apps. Hier weet ik best wat van af, want ik vind het een leuk onderwerp, en probeer veel banken uit. De beste Nederlandse bank app is van Bunq. Alles wat Bunq aanbiedt kan binnen in app, van een nieuwe rekening openen, een virtuele credit card aanmaken, tot groepsafrekeningen. Veel dingen zijn instelbaar en er zijn leuke features als kaart limieten, handmatig keuren van automatische afschrijvingen, en dynamische CCVs. Niet goedkoop, maar een heerlijk werkend product.

In het artikel valt mij op dat er alleen de ouderwetse en saaie apps van Nederlandse grootbanken staan. Bunq wordt helemaal niet genoemd! Ook Revolut, N26, iCard, Wise (was TravelWise) ontbreken volledig.

Je krijgt het gevoel dat het artikel geschreven is door een medewerker van een Nederlandse bank. Dit is toch geen manier om de consument te informeren? Waarom schrijft de geldgids niet over voor de consument aantrekkelijke bank apps?

icon

Beste antwoord door Imke 15 juni 2021, 13:39

Ha @wade68, ik heb inmiddels contact gehad. De schrijver van het artikel laat weten dat we helaas niet de ruimte hadden om alle bestaande apps grondig te testen. Er is daarom vooraf bekeken welke apps het meest gebruikt worden. 

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +8

Hi @wade68, dank voor je bericht. Ik ga het navragen bij mijn collega's. Ik kom zo snel mogelijk bij je terug met een reactie.

Badge +8

Ha @wade68, ik heb inmiddels contact gehad. De schrijver van het artikel laat weten dat we helaas niet de ruimte hadden om alle bestaande apps grondig te testen. Er is daarom vooraf bekeken welke apps het meest gebruikt worden. 

Badge

Dag Imke, bedankt voor het kijken. Het is wel een vreemd antwoord: “Er is daarom vooraf bekeken welke apps het meest gebruikt worden.” Je kan het aantal downloads van een app op de Google of Apple Stores opvragen. De bunq app is veel vaker gedownload dan bijvoorbeeld de KNAB app. Ook de andere apps die ik noemde (als Revolut en N26) worden in Nederland driftig gedownload.

Omdat de fintech apps veel meer features hebben worden ze ook veel intensiever gebruikt dan de apps van Nederlandse grootbanken.

Hoe heeft de consumentenbond bepaald welke apps het meest gebruikt worden?

Badge +5

Hi @wade68,  het lukt ons helaas niet om alles te testen. Op onze webpagina onderzoek van de Consumentenbond wordt dit verder toegelicht in ‘Waarom zit jouw product er niet bij?’  

Reageer