Consumentenbond.nl

Bank komt premieaanbod niet na

• 29 januari 2020
  • 1 reactie
  • 224 Bekeken

Goedemiddag,

ik ben heel benieuwd hoe jullie over deze kwestie denken. 

In december heb ik onze hyptheekverstrekker gevraagd wat de gevolgen op de premie van een extra storting in onze spaarhypotheek zou zijn. Per mail zijn nieuwe premiebedragen genoemd, waar ik akkoord mee gegaan ben. De bevestigingsbrief vermeldde echter een hogere premie. Hierop de bank gevraagd dit te herstellen. Reactie: rekenfoutje, kunnen we niet veranderen. 

Zelf ben ik van mening dat ik als consument moet kunnen vertrouwen op de expertise en juistheid van de informatie die de bank verschaft. Mijn standpunt is of de gecommuniceerde premie hanteren of het verschil compenseren. Helaas houdt de bank vast aan de hogere premie en is compensatie niet aan de orde. Volgens de bank is er geen financiële schade ontstaan door hun handelen.

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

1 reactie

Het is  een offerte en hij staat zwart op wit. Ik neem aan dat er in de mail niet stond dat het een schatting was en dat er aan de mail geen rechten ontleend kunnen worden? Als u zin heeft en het loont zou u aan kunnen geven dat u onder protest akkoord gaat maar dat u de zaak bij de geschillencommissie aanhangig gast maken. Dan zou ik wel eerst echt advies in te winnen door bijvoorbeeld de bond te bellen tijdens kantooruren.

Reageer