Consumentenbond.nl

Bank werkt niet mee met oversluiten lagere rente hypotheek

Badge +2
Beste leden.

Graag uw advies/mening omtrent het volgende:

Sinds 2006 heb ik een hypotheek bij de abn amro welke is afgesloten op 4,7 % rente 10 jaar vast. Met nog 1 jaar te gaan en de lage rente 3,25% voor 20 jaar vast heb ik besloten deze over te sluiten. Mijn boete zou aldus abn amro rond de 2600 euro zijn. Hetgeen volgens mijn berekening binnen een jaar is terug verdiend.

3 weken geleden diverse keren telefonisch kontakt gehad met de online hypotheek afdeling. deze vertelde mij en dat is ook op hun site te lezen ,dat het oversluiten ook online geregeld kan worden op basis van geen advies te hoeven/willen nemen. Wel dient er een online kennistest gedaan te worden hetgeen schijnbaar verplicht is. Deze test is gedaan en heb ik opnieuw verleden week maandag telefonisch kontakt gehad met abn amro voor het verder regelen van het oversluiten van mijn hypotheek. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik een medewerker aan de telefoon die mij vertelde dat de hypotheek adviseur pas over 3 weken kon terug bellen want het was druk druk druk. Ik heb nogmaals aangegeven dat ik geen advies wilde maar een nieuwe offerte bij oversluiten. Helaas wat ik ook probeerde, het was niet mogelijk ik moest 3 weken wachten voordat ik een adviseur te spreken kon krijgen . Achteraf krijg ik het gevoel dat abn amro het oversluiten naar lagere rente tegenhoudt daar deze afgelopen week weer stijgende was. Het vreemde is dat ik wel een adviseur aankomende week op kantoor kon spreken. Inmiddels is de rente gestegen en ik zou het zeer onterecht vinden als ik toch de inmiddels gestegen rente moet gaan betalen.

Mijn vraag aan u is:

Wat vind u van het bovenstaande en heb ik enigzins recht op de eerdere lagere rente. Ik ben van mening van wel , en dat abn amro het druk heeft is niet mijn probleem in deze.

Graag uw advies

vriendelijke groet.

12 reacties

Klant door de bank genÓmen.......

1 - Volhouden en niet bij de 4% zonder oplossingen gaan horen!

http://www.klacht.nl/abn-amro/

2 - Lees de de klachten en oplossingen op klachtenkompas en u weet wat u te wachten staat.

http://www.klachtenkompas.nl/abn-amro

TIP: Plaats uw klacht erbij, dat scheelt misschien......tijd, geld en nog meer frustraties!
Ik denk dat u eerst de offerte af moet wachten want pas dan kunt u uberhaupt wat zien. Indien er dan sprake is van een verschil met de rente die u voor ogen staat kunt u in discussie. Dat lijkt mij ook precies het moment om de vertraging, als die van invloed geweest is, aan te kaarten.
!! Terugfluit-actie.....

Mijn eerste tip van klacht.nl kunt u waarschijnlijk weer vergeten als het aan de Telegraaf lag:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24082482/___Klachtensite_bedondert_de_boel___.html
Badge +2
Helaas, gesprek gehad. Valt niet te onderhandelen met Abn Amro. Blijven vast houden aan 3,45 rente 20 jaar vast.

In reactie op:

Ik denk dat u eerst de offerte af moet wachten want pas dan kunt u uberhaupt wat zien. Indien er dan sprake is van een verschil met de rente die u voor ogen staat kunt u in discussie. Dat lijkt mij ook precies het moment om de vertraging, als die van invloed geweest is, aan te kaarten.

En wat is hun argument dan?
Ik heb momenteel precies dezelfde ervaring. Wil renteherziening zonder advies. Alles wordt getraineerd. Het lijkt wel of ze alleen iets willen doen, als je ook een duur advies erbij neemt. Zeer slechte zaak, doet het imago van de abnamrobank geen goed.
In reactie op:

Wil renteherziening zonder advies.

Ook ABN kop UIT het zand......

http://amweb.nl/branche-724322/kop-uit-het-zand
Badge +2
Ik ga mogelijk weg bij abn amro .

Munt Hypotheken staat op 2,7 met nhg en 2.9 zonder nhg . Bij 20 jaar vast verdien je de extra kosten voor oversluiten wel weer terug lijkt mij. DE POT OP MET ABN AMRO
Badge +2
Ben 3 weken bezig geweest toen rente nog op 3,25 stond. Door schijnbaar drukte geen mogelijkheid gehad rente te herzien Rente nu 3,45 en abn amro ga niet lager triest,,,,

In reactie op:

Ik heb momenteel precies dezelfde ervaring. Wil renteherziening zonder advies. Alles wordt getraineerd. Het lijkt wel of ze alleen iets willen doen, als je ook een duur advies erbij neemt. Zeer slechte zaak, doet het imago van de abnamrobank geen goed.

Badge +2
Hebben geen argument willen alleen niet meewerken de rente te geven die gold op het moment van online afsluiten Execution only.

In reactie op:

Dus ze geven toe dat ze een offerte met een lagere rente gegeven hadden als ze zonder vertraging gereageerd hadden of ontkennen ze het tarief op die datum? Ik neem aan dat er gÉÉn discussie is over de offerteaanvraag, die staat zwart op wit met datum?

In reactie op:

Hebben geen argument willen alleen niet meewerken de rente te geven die gold op het moment van online afsluiten Execution only.

In reactie op:

Door de Kuijer
Badge +2
Ze zeggen doodleuk "De rente is al maanden 3,25%," u had eerder kunnen besluiten aan te passen ! ".

Heb duidelijk aangegeven dat ik al 3 weken bezig was met oversluiten online op basis van execution only hetgeen ze in eerdere telefonische gesprekken hebben geadviseerd. Toen ik na verplichte online kennis test weer belde deden ze moeilijk en moest ik 3 weken wachten voordat adviseur tijd had. Helaas verleden week is de rente door abn amro heel stiekem omhoog gegaan en daar moet ik het mee doen. Geen discussie mogelijk.

In reactie op:

Dus ze geven toe dat ze een offerte met een lagere rente gegeven hadden als ze zonder vertraging gereageerd hadden of ontkennen ze het tarief op die datum? Ik neem aan dat er gÉÉn discussie is over de offerteaanvraag, die staat zwart op wit met datum?

In reactie op:

In reactie op:

Door de Kuijer

Door A. Deen

Reageer