Consumentenbond.nl

Bankieren met of zonder mobiel?

  • 31 augustus 2018
  • 35 reacties
  • 9093 Bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 7
Badge +5
@E.B.F. Stroeve Een mobiele website? Nee, dat is vast fraudegevoelig volgens ING die net witwassen tot haar core-buisiness heeft gemaakt 😂
Reputatie 7
Badge +5
ING heeft geen mobiele website, je gebruikt in de Windows Phone Edge en je ziet de normale website.
Lukt allemaal wel, maar je moet nogal schuiven met je scherm.

De telefoon waarop Windows 10 zit heeft SMS ☺ en verder werkt het naadloos met Windows, Office, Outlook, enz., vooral als je hetzelfde Microsoft account gebruikt dan synchroniseert alles vanzelf.
Reputatie 6
Badge +4
alle gekheid op een stokje, persoonlijk vind ik het jammer dat winphone het jiet gehaald heeft, prima toestel, goed OS, maar helaas geen apps en dan houdt het op. komende week zit ik een hele week in florida bij microsoft maar ik vermoed dat het helaas geen minuut over winphone gaat, zonde, had een game changer kunnen worden tussen die andere twee.

en nu weer ontopic, wat was dat ook al weer 😉
Reputatie 4
Badge +5
@Bert! Het lijkt er op dat ook de SMSjes er uit gaan.

ING is nu wel haar klanten aan het informeren. Paar dagen geleden kreeg ik deze brief en infographic thuisgestuurd. Hierin staat ook dat er speciale spreekuren komen om vragen te stellen.



Hebben nog meer mensen een brief ontvangen?

Groet,
Celine
Reputatie 7
Badge +5
@Celine CB Ik nog niet. Wel kreeg ik vanmorgen van NN een aankondiging tot verlaging van de spaarrente maar goed, dat is weer wat anders.



Geachte heer den Oudsten,

U heeft een internetspaarrekening bij Nationale-Nederlanden met variabele rente. Als gevolg van de huidige marktomstandigheden verlagen wij het rentepercentage van de internetspaarrekening per 21 september 2018
van 0,25% naar 0,20%.

Meer informatie
Wilt u meer weten over hoe de spaarrente tot stand komt? Hier kunt u lezen welke factoren een rol spelen bij het bepalen van uw spaarrente.

Heeft u nog vragen?
Bel dan met één van onze medewerkers via 088 663 06 63.
U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur. We helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

Lia Polano-Wijgers
Directeur Sparen & Beleggen

Nationale-Nederlanden
www.nn.nl

Nationale-Nederlanden Bank N.V. (statutair gevestigd te Den Haag), handelsregisternr. 52605884
Reputatie 4
Badge +5
Hihi @F. den Oudsten, dat heeft inderdaad niet iets met bankieren met- of zonder mobiel te maken 😉

Ik ga duimen dat jij ook snel iets hoort van ING!

Groet,
Celine
Reputatie 7
Badge +5
@Celine CB Je hebt helemaal gelijk. Het was een spontane ingeving omdat ik de mail net kreeg en dus mag je de hele post ook weg halen wat mij betreft want het is errug off-topic en juist ik behoor beter te weten. Dus haal maar weg.

Waar ik me wel behoorlijk aan erger (en dat is niet off-topic) is de ontiegelijke arrogantie van ING. Er is in 10 jaar ook intern nog geen fluit verandert. Die witwasaffaire (Hamersgate) en dit vloeien dan ook voort uit dezelfde arrogantie van een bedrijf waarvan de leiding meent zelf wel te kunnen uitmaken wat goed is voor ons, naar niemand luistert en naar de overheid toe een houding in neemt dat die zich vooral niet moeten bemoeien met hun bedrijfsbeleid. Wie het daar niet eens mee is is niet langer ontwikkelbaar en kan ophoepelen. Die arrogantie kost ze nu 775 miljoen en de boetes stapelen zich op door dat ze zelf niet meer leren en ontwikkelbaar zijn https://www.nu.nl/economie/5463314/ing-krijgt-miljoenenboete-van-beurs-new-york.html Heel herkenbaar voor mij overigens.

Idee: waarom maken we niet een soort van standaard brief waarin ieder zijn persoonlijke gegevens mag invullen en die een ieder mag overnemen om zijn ongenoegen en afgrijzen en niet-akkoord-gaan aan ING kan kenbaar maken.

Desnoods wil ik wel een voorzetje geven.
Reputatie 4
Badge +5
Dank voor de suggestie, @F. den Oudsten!
Ben benieuwd of hier nog meer mensen voor open staan 🙂
Reputatie 6
Badge +4
heeft geen zin, het enige waar ze (net als elk commercieel bedrijf) gevoelig voor zijn is negatieve media aandacht en weglopende klanten. 'Foei-brieven' heeft echt geen zin (denk ik).
Reputatie 7
Badge +5
@E.B.F. Stroeve Uiteraard kan ik de toekomst niet voorspellen maar heel Nederland heeft zich al tegen hen gekeerd in verband met die witwasaffaire. Als daar nu nog eens een stroom van bezwaarschriften op volgt al dan niet gevolgd door klachten bij het KIFID en aandacht van de Consumentenbond dan sluit ik niet uit dat dat effect heeft, open latend nog de vraag of ze uit zich zelf ook al niet zo snugger zullen zijn om dat in te zien. Komt tijd, komt raad, Laten we maar eens kijken hoe dat zich ontwikkelt.

Reageer