Consumentenbond.nl

Bankieren met of zonder mobiel?

• 31 augustus 2018
  • 35 reacties
  • 9978 Bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Dwingen tot aanschaf van een smartphone zullen ze in elk geval wel niet doen en kunnen ze gelukkig ook niet.

Ze zeuren zo langdurig in de hoop dat zoveel mogelijk mensen de TAN-codes vrijwillig vaarwel zeggen.

Daar menen zij dus een jaar lang mee door te moeten gaan.

Ze hebben zelf geen last van het gezeur, wat kan hun het schelen?
Reputatie 6
Badge +4
heeft ING geen mobiele website? heb je geen app nodig.

Ondersteunt WinPhone wel SMS?? 😂
Reputatie 6
Badge +4
alle gekheid op een stokje, persoonlijk vind ik het jammer dat winphone het jiet gehaald heeft, prima toestel, goed OS, maar helaas geen apps en dan houdt het op. komende week zit ik een hele week in florida bij microsoft maar ik vermoed dat het helaas geen minuut over winphone gaat, zonde, had een game changer kunnen worden tussen die andere twee.

en nu weer ontopic, wat was dat ook al weer 😉
Reputatie 6
Badge +4
heeft geen zin, het enige waar ze (net als elk commercieel bedrijf) gevoelig voor zijn is negatieve media aandacht en weglopende klanten. 'Foei-brieven' heeft echt geen zin (denk ik).
Reputatie 4
Badge +5
@Bert! Het lijkt er op dat ook de SMSjes er uit gaan.

ING is nu wel haar klanten aan het informeren. Paar dagen geleden kreeg ik deze brief en infographic thuisgestuurd. Hierin staat ook dat er speciale spreekuren komen om vragen te stellen.

Hebben nog meer mensen een brief ontvangen?

Groet,
Celine
Reputatie 4
Badge +5
Hihi @F. den Oudsten, dat heeft inderdaad niet iets met bankieren met- of zonder mobiel te maken 😉

Ik ga duimen dat jij ook snel iets hoort van ING!

Groet,
Celine
Reputatie 4
Badge +5
Dank voor de suggestie, @F. den Oudsten!
Ben benieuwd of hier nog meer mensen voor open staan 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb ook al een tijdje wat problemen met ING, maar die zijn van andere en verschillende aard, en toch ook met de TAN code te maken. Waarom die niet houden, is al menig keer hier gezegd. Wiersum zegt dat ING eind van dit jaar met alternatieven komt, en met uitleg hoop ik. Ik geloof Wiersum dus wacht af wat ING gaat doen. Maar toch ben ik het oneens met het dwingen naar een smartphone te gaan. Ik heb zo'n ding al een tijdje, maar hoort ook bij de bejaarden, dus ben wat sceptisch, zal ook hoop onwetendheid zijn. Ik bankierde altijd met de PC en moest dus bij betalen de TAN code invullen (en ik had nog de 2 lijsten). Al een tijdje word je voor betaling goedkeuring naar de mobiel verwezen, En de laatste keer bij betaling, had ik alles via de PC in orde, maar moest naar de smartphone voor controle en goedkeuring. Daar aangekomen moest ik diverse dingen invullen met als resultaat dat ik alles van de PC uiteindelijk op de smartphone had staat en via betalen of betaalopdracht betaald heb. Geen dwingen dus, maar heb wel via de smartphone betaald en op de PC alles voor niets gedaan. Zal wel niet opgelet hebben en ergens iets fout hebben gedaan, maar als je daardoor niet gedwongen toch alles met de smartphone zonder weten heb geregeld, hoe noem je dat dan? Even serieus, grappen in mijn richting kan ik tegen, maar als dit, ook al let je niet op, zo maar kan, maakt ING hier toch de dienst uit. En het ging met de smartphone, dus ben niet zo'n enorme tegenstander, maar 'overal' zijn ze aan het veranderen en dat is (maar) de vraag of ouderen dat bij kunnen houden.
Reputatie 7
Badge +7
Dat kan best zo zijn, ik weet het ook niet. Heb deze hele topic/discussie gelezen en kan me in een hoop dingen vinden.
Vreemd vond ik dat ik de laatste keer zelf iets moest betalen en alles op de PC had gedaan uiteindelijk toch bij de smartphone terecht kwam en uiteindelijk daarmee betaald heb. Dus niet gedwongen, maar toch gewonnen door ING.
Kijk ING heb ik ook al van huis uit. In de grote stad had je overal postkantoren en daar zat ook de Giro. Volgens mij is het bij mij met de Giro begonnen en kwam je zo ook aan de Postbank, na vele fusies dus nu ING. Maar voorlopig loopt 'alles' nog steeds via die oude giro, dus ING. Alle automatische afschrijvingen enz. Veranderen kost je dus wel wat moeite. Daar zullen ze (ING) ook wel op gokken.
Het grote voordeel aan het systeem met electronic banking met inloggen op de website en TAN-smsjes is dat hetvrij veilig is. De kans is klein dat iemand zowel je online wachtwoord vindt en daarbij je telefoon verovert - helemaal als die telefoon nog een ouderwetse "domme" telefoon is.

Maarals iemand je smart telefoon met bankier-app "vind" is de kans dat ze in staat zijn je rekeningen leeg te halen veel groter. Voorlopig aan mijn lijf geen smartphone banking. Zeker niet omdat de bank wéér alle risico's bij de klant wil leggen.

Reageer