Consumentenbond.nl
Beantwoord

Beëindigen Opstal- en inboedelverzekering Noorderlinge Verzekeraars

• 3 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 501 Bekeken

Badge
  • Nieuwe deelnemer
  • 3 reacties
Ik heb een opstal- en inboedelverzekering bij Noorderlinge Verzekeraars lopen. Omdat de premie het afgelopen jaar flink omhoog is gegaan wil ik deze verzekeringen beëindigen.
Op de verzekeringskaarten die op de website van Noorderlinge staan wordt duidelijk vermeld: "Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen. De verzekering stopt dan na 1 maand. Neem hiervoor contact met op met je assurantieadviseur."

Link naar verzekeringskaart inboedelverzekering;
https://noorderlinge.nl/wp-content/uploads/2018/11/2018_11_22_inboedelverzekering-alle-gevaren.pdf
Link naar verzekeringskaart opstalverzekering;
https://noorderlinge.nl/wp-content/uploads/2018/11/2018_11_22_woonhuisverzekering-alle-gevaren.pdf

Ik heb de verzekeringen per 1-9-2019 opgezegd (via mijn verzekeringsadviseur) maar vandaag krijg ik de polisbladen waarop staat dat de verzekering per 28-05-2020 pas wordt beëindigd. Kortom wel dagelijks opzeggen maar geen beëindiging na 1 maand.
De risicodrager is volgens de polisbladen Zevenwouden Verzekeringen.
Op de polisbladen van Noorderlinge staat een contractduur van 12 maanden.

Op de website van Zevenwouden staat in de algemene voorwaarden:
12.2 De verzekering eindigt:
12.2.1 door schriftelijke opzegging door de verzekeringnemer: - per contractsvervaldatum, mits de opzegging tenminste 3 maanden voor deze datum aan de maatschappij is geschied;

Het kan toch niet zo zijn dat Noorderlinge op hun website aangeeft dat opzeggen per dag/maand mogelijk is terwijl Zevenwouden hele andere voorwaarden hanteert?
icon

Beste antwoord door BertK 13 augustus 2019, 18:49

Opgelost!!!!!!

Ik heb zelf rechtstreeks naar Noorderlinge gemaild. In de mail aangegeven dat er op de verzekeringskaarten aangegeven wordt dat de verzekering na één jaar dagelijks opgezegd kan worden en dat ik op basis daarvan recht meen te hebben op restitutie van teveel betaalde premie.
Via de post een herziene polis ontvangen met daarop de juiste datum beëindiging en de terug te ontvangen bedragen. Inmiddels het geld ontvangen.

Het is dus alsnog goed opgelost al heb ik nog steeds het gevoel dat ze het gewoon hebben geprobeerd.
Bekijk origineel

4 reacties

Het kan toch niet zo zijn dat Noorderlinge op hun website aangeeft dat opzeggen per dag/maand mogelijk is terwijl Zevenwouden hele andere voorwaarden hanteert?

Dat lijkt mij heel raar maar juist voor dit soort dingen heeft u een tussenpersoon/adviseur, die moet u kunnen helpen.
Badge +7
Beste @BertK, heb je ondertussen al contact gehad met een tussenpersoon/adviseur?
Badge
Opgelost!!!!!!

Ik heb zelf rechtstreeks naar Noorderlinge gemaild. In de mail aangegeven dat er op de verzekeringskaarten aangegeven wordt dat de verzekering na één jaar dagelijks opgezegd kan worden en dat ik op basis daarvan recht meen te hebben op restitutie van teveel betaalde premie.
Via de post een herziene polis ontvangen met daarop de juiste datum beëindiging en de terug te ontvangen bedragen. Inmiddels het geld ontvangen.

Het is dus alsnog goed opgelost al heb ik nog steeds het gevoel dat ze het gewoon hebben geprobeerd.
Badge +7
Goed om te lezen dat het toch opgelost is, @BertK!

Reageer