Consumentenbond.nl

Beleggen met je smartphone, (hoe) doe jij dat?

• 1 december 2017
  • 8 reacties
  • 1809 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Omdat de spaarrente al tijden historisch laag is, gaan mensen weer meer beleggen. Steeds vaker gebeurt dat via een app op de smartphone. Hierover schrijf ik een artikel in de Geldgids van februari 2018.

Wil je een exemplaar ontvangen van deze Geldgids? Dan wil ik graag het volgende weten: welke app gebruik je? Wat is er handig of heel goed aan deze app? Welke mogelijkheden mis je juist? Ik ben benieuwd!

8 reacties

Gebruik alex en de giro app.
Reputatie 7
Badge +7
Ik gebruik de app "Peaks".

Fijn aan deze app:
- Je kiest zelf hoeveel risico je wil nemen.
- Duurzaam, je belegt bijvoorbeeld niet in kernenergie, wapens, etc.
- Hij helpt je sparen. Wanneer je bij de Rabobank zit, kan je ervoor kiezen om bij elke aankoop die je doet, het bedrag af te ronden. Dat overgebleven bedrag spaar je dan. Bijvoorbeeld: Ik koop een kop koffie van €1,70. De app rond dit bedrag af naar €2,-. De overgebleven €0,30 spaar ik, en kan ik gebruiken met mijn beleggingen.

Ik ben net begonnen en erg tevreden!
Ik gebruik al 2 jaar DeGiro

Waarom? DeGiro is goed en goedkoop!
Reputatie 2
Badge +2
Goedemorgen @M. Tol , bedankt voor je reactie. Waarom gebruik je twee apps en welke van de twee vind je fijner?
Reputatie 2
Badge +2
Goedemorgen @A. van der Geugten , bedankt voor je reactie. DeGiro is inderdaad een erg goedkope broker. Over de kwaliteit van de app lopen de meningen uiteen. Wat vind je er goed aan?
Beste Mark, Ik kan je helaas geen comentaar op andere apps geven, omdat ik ze niet gebruik.
Maar deze plussen vind ik van DeGiro.
1 De overzichtelijkheid van de portefeuille is een plus.
2 De wereldwijde marketindex
3 Een zelf instelbare favorietenlijst
Overigens, mijn voornaam is Alfred
Beste Mark;

Ik gebruik 2 apps omdat ik bij beide rekeningen nog heb. Stap langzaam over naar de giro.

De app van de Giro vindt ik wat handiger en gemakkelijker te lezen op mijn telefoon dan van Alex app. Invoeren orders e.d. maakt mij niet uit. Maar voor analyse en tekst/geheugensteuntjes e.d. gebruik in de websites waarbij de Giro website duidelijk minder handig en uitgebreid is dan de Alex plus, deze laatste gebruik ik dan ook al een jaar of 10.😄

Reageer