Consumentenbond.nl

Ben verzekerd door Aegon. Die stuurt door naar SRK.

Badge
Al vanaf 2015 iedere gang van SRK doorgestuurd. Aegon trekt zichzelf niks aan bij de procedure fout die SRK heeft gemaakt om een rechtszaak in hoger beroep aan te gaan. Aegon verkondigd dat klachten van SRK niet bij Aegon terecht komen maar intern bij SRK. Ik kom trouwens met de vraag om hulp via hen, waar premie wordt betaald en nemen de moeite niet om te kijken wat er aan de hand is. Mijn moeder was terminaal, is onder vreemde omstandigheden overleden en Notaris van Goethem uit Hulst heeft onze moeder 3 dagen erna laten cremeren zonder familieleden op de hoogte te brengen. Deze notaris is daarvoor berispt bij de Kamer van het notariaat en in hoger beroep. Nu maakt SRK een procedure fout en kreeg ik een bericht dat als ik boven de 10.000.- zit ik tot 30.000.- zelf 10% moet ophoesten, bij nog hoger bedrag wordt het zelfs nog meer ophoesten. Als SRK geen fouten had gemaakt werd alles vergoed. Ik kom SRK om hulp vragen, vraag niet om verschillende behandelaars waar je compleet van kastje naar de muur wordt gestuurd. Zij maken die regels en ik vroeg alleen om hulp. Op de site staat dat je een advocaat naar keuze mag als SRK fout is, maar dan wil men dat maar voor 1 onderdeel van mijn klacht regelen en ben daarna verplicht terug bij SRK te blijven. Ontmoedigingsbeleid, velen zouden de moed al hebben laten zakken, maar ik kan niet door 1 deur met mezelf als ik niet tot het laatste toe mijn uiterste best heb gedaan. Door nalatigheid ben ik benadeeld, weet iemand daar raad op? Een sorry, ik ben fout was al teveel. Moet straks nog aan geldinzamelings actie gaan werken, want door deze tragische gebeurtenis ben ik mijn fulltime baan verloren.

31 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Dus als ik het goed begrijp heb je je verzekering (rechtsbijstand) bij Aegon lopen, maar verwijst Aegon je door naar een andere verzekeraar (SRK)?
Badge
Er zijn meerdere verzekeraars die SRK gebruiken voor rechtsbijstand. Wagon beslist alleen of over de aanmeldingen van SRK als de klacht gegrond is. Klachten worden gewoon telefonisch door Aegon niet aangenomen. Moet je bij SRK maar zelf opknappen. De veroorzaker mag dus beslissen wat de uitkomst wordt.
Reputatie 7
Badge +7
Vervelend om te horen dat het zo gelopen is @crealien88. Op deze pagina beschrijven we wat je kunt doen wanneer je een klacht hebt over je verzekeraar. Wellicht kan je daar iets mee? Ook kan ik je van harte aanbevelen je klacht op Klachtenkompas te delen. In veel gevallen wil dat zeker helpen.
Badge
Ik wacht de reactie van SRK even af. Heb vanmiddag mail gekregen na mijn boze klacht per mail naar SRK toe. Er zijn nog een aantal rechtzaken te gaan en heb alleen maar vertrouwen in externe hulp meer. Denk in ieder geval dat een verzekeringskantoor beter over het hoofd van zijn zaakwaarnemers dien5 te kijken, tenminste zijn ze echt veel geïnteresseerd is wat ik me al vaak genoeg afvraag. Mensen die zich niet goed kunnen verwoorden of niet de kracht hebben om er te gaan zijn dus snel afgewerkt.
Reputatie 7
Badge +7
Spannend nog even dus. Hou je ons op de hoogte? Succes!
Badge
Beste Monique. Ik zal een link doorsturen zodat u weet waarom mijn doorzettingsvermogen zo fel is.

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/nabestaanden-horen-pas-na-crematie-over-dood-moeder-gerechtshof-berispt-hulster-notaris~a73b865a/
Reputatie 7
Badge +7
We hebben de kwestie nog voorgelegd aan onze expert, en zij gaf het volgende aan:

Aegon stuurt door naar SRK omdat dat de rechtshulpverlener is. We hebben wel informatie over wat je kunt doen als je een klacht hebt over je rechtshulpverlener, afhankelijk van waar de klacht over gaat. Je hebt recht op een second opinion (via een geschillenregeling die iedere rechtsbijstandverzekering heeft opgenomen in de voorwaarden) als je het oneens bent met de aanpak van je klacht, die second opinion krijg je via een onafhankelijke externe rechtshulpverlener, niet iemand van SRK.: https://www.consumentenbond.nl/rechtsbijstandverzekering/rechtsbijstandverzekering-wat-is-het#no9Verder is het bij Aegon inderdaad zo dat ze de eerste €10.000 vergoeden bij externe kosten en daarboven 75% tot maximaal €30.000. Dat vermelden wij ook altijd in de artikelen over rechtsbijstandverzekeringen onderaan de tabel, want daarin is Aegon een uitzondering.
Dat is echter een standaard voorwaarde en staat los van een fout gemaakt door SRK.

Het advies luidt dan ook eerst een klacht in te dienen bij SRK zoals je reeds hebt gedaan.
Reputatie 7
Badge +7
Is er al meer bekend @crealien88?
Badge
Goedemiddag. Gisteren een heel onaangenaam gesprek gehad. Begon al gelijk met dat de betreffende persoon op vakantie was gegaan. Daarvoor nooit iets liet weten en nu zichzelf in zijn geheel niet had verdiept in de zaak en niet wist waar hij het over had.
Reputatie 7
Badge +7
Oei, dat schiet niet op. Er was dus geen vervanger die je verder kon helpen?
Reputatie 7
Heb je destijds zelf een advocaat gezocht of heeft de verzekeraar dat gedaan? De juristen in dienst van een verzekeringsmaatschappij kunnen alleen schrijven, procederen kunnen ze alleen bij de Kantonrechter, dat mag iedereen en dit lijkt me geen zaak voor het Kantongerecht gezien het belang. Alleen als ze zijn ingeschreven bij de Balie zijn ze advocaat. Ik kan niet in je knip kijken maar mocht je in aanmerking komen om te procederen tegen verminderd tarief (dat kunnen ze je vertellen bij het Juridisch Loket) zou ik, als ik in jouw schoenen stond, een goede advocaat zoeken buiten de verzekering om.
Badge
Ben ook bezig met zaak laten onderzoeken door externe advocaat, want mijn rechtsbijstand geeft een procedurefout gemaakt. Maar zij komen nu met de kleine lettertjes.
Badge
Monique schreef:

Oei, dat schiet niet op. Er was dus geen vervanger die je verder kon helpen?

Badge
De persoon die zaak verder leid bij SRK kan me geen garantie geven. Ook geen fatsoenlijk uitleg waar ik aan toe ben als ik mogelijk zelf moet bijbetalen. Dan moet ik nog maar eens reageren dat ik het er niet mee eens ben. Zelfs op mijn vraag dat als ik er niet uit kom bij SRK vanwege procedure fout en ik verder ga en ik win de zaak, of ik dan mijn onkosten vergoed krijg (zij maken immers de procedure fout)daar kan hij geen zinnig woord over zeggen.
Reputatie 7
Uit het artikel in de krant haal ik wel dat het de wens van de overledene was in stilte te worden gecremeerd en dat pas daarna zus op de hoogte moest worden gesteld van haar overlijden. De notaris heeft dit verzoek niet op de juiste wijze uitgevoerd. Alleen de zus is gebeld, de kinderen niet. Eigenlijk had de begrafenisondernemer dit zullen doen. Waar zit dan de aanloop naar de fout?
Badge
De kinderen hadden de opdracht de uitvaart te regelen. Staat in het testament, maar dat heb ik natuurlijk niet hierop gezet. Onze moeder had niks met een dienst houden maar we mochten nog wel afscheid nemen van haar na haar dood. Dit alles is ons ontnomen.
Reputatie 7
Ik heb nog een keer het artikel teruggelezen, daarna mijn reactie aangepast.

wat proceskosten betreft valt weinig te zeggen, als verliest betaal je ze zelf, zo niet dan zijn ze voor rekening van de wederpartij.
Het komt ook voor dat iedere partij zijn eigen proceskosten draagt. Dat staat later allemaal onderaan het vonnis en het is niet makkelijk om te voorspellen wie zo'n zaak wint.
Badge
Ja. Dat wordt uitgezocht. In ieder geval beide fout.
Badge
Triest dat een bejaarde vrouw die denkt dat ze alles heeft geregeld zodat de kinderen achteraf gewoon konden rouwen. Nu zijn we zoekende, dit valt niet af te sluiten.
Reputatie 7
crealien88 schreef:

Ja. Dat wordt uitgezocht. In ieder geval beide fout.

Eigenlijk had die ondernemer het niet te snel moeten opgeven als hem was gevraagd de nabestaanden op de hoogte te brengen. De notaris kon dat, lijkt me, weten uit de inhoud van het testament. Zoals je zegt, ze hebben allebei een fout gemaakt.

Mocht je zelf een advocaat in de arm nemen kun je meteen inkomstenderving uit arbeid opvoeren.
Reputatie 7
Badge +7
Los van wat de uitkomst is/gaat zijn wil ik jou en je familie in ieder geval heel veel sterkte toewensen @crealien88. Ik kan me echt niet inbeelden hoe lastig dit voor jullie moet zijn. Het allerbeste!
Reputatie 4
Badge +5
Beste @crealien88, ik ben benieuwd of je er inmiddels uit bent gekomen met SRK? Ik hoop het van harte. Mogelijk kun je je ervaring nog delen in dit nieuwe topic over Aegon en SRK: https://community.consumentenbond.nl/geld-verzekeringen-6/nationale-nederlanden-en-aegon-stoppen-met-srk-18194
Badge
Na 3.5 jaar ellende moet ik braafjes zitten wachten op welke stap SRK nu gaat ondernemen voor verdere juridische stappen te kunnen ondernemen. De externe advocaat wordt op deze manier ook voor het blok gezet. Geen toestemming , geen rechtszaak. Gaat om een mens die overleden is onder zeer verdachte omstandigheden, dan is dat wel onze moeder. Mijn rugnummer is nu we al in mijn rug gekerfd. Nog eventjes en dan mag de media het allemaal hebben. Voor mij en andere broer en zussen is het toch al naar de knoppen.
Reputatie 7
Het kan allemaal weleens erg lang gaan duren. SRK is zelf in een procedure verwikkeld, zie ook de uitspraak van het Hof Amsterdam onder onderstaande link.

https://linkeddata.overheid.nl/front/portal/document-viewer?ext-id=ECLI:NL:GHAMS:2018:3996

verder vind je nog een paar artikelen bij advocatie.nl.
Reputatie 4
Badge +5
MrsJones schreef:

Het kan allemaal weleens erg lang gaan duren. SRK is zelf in een procedure verwikkeld, zie ook de uitspraak van het Hof Amsterdam onder onderstaande link.

https://linkeddata.overheid.nl/front/portal/document-viewer?ext-id=ECLI:NL:GHAMS:2018:3996

verder vind je nog een paar artikelen bij advocatie.nl.

Klopt, hierover hebben we ook recent een topic gestart (zie de verwijzing in mijn reactie hiervoor). Des te vervelender nu SRK in deze al zware situatie nog steeds geen uitsluitsel heeft gegeven. Je kunt hierover sowieso altijd een klacht indienen (over de trage aanpak van de zaak), zie deze informatie op onze website.

Reageer