Consumentenbond.nl

Ben verzekerd door Aegon. Die stuurt door naar SRK.

  • 18 september 2018
  • 31 reacties
  • 1272 Bekeken

Badge
Al vanaf 2015 iedere gang van SRK doorgestuurd. Aegon trekt zichzelf niks aan bij de procedure fout die SRK heeft gemaakt om een rechtszaak in hoger beroep aan te gaan. Aegon verkondigd dat klachten van SRK niet bij Aegon terecht komen maar intern bij SRK. Ik kom trouwens met de vraag om hulp via hen, waar premie wordt betaald en nemen de moeite niet om te kijken wat er aan de hand is. Mijn moeder was terminaal, is onder vreemde omstandigheden overleden en Notaris van Goethem uit Hulst heeft onze moeder 3 dagen erna laten cremeren zonder familieleden op de hoogte te brengen. Deze notaris is daarvoor berispt bij de Kamer van het notariaat en in hoger beroep. Nu maakt SRK een procedure fout en kreeg ik een bericht dat als ik boven de 10.000.- zit ik tot 30.000.- zelf 10% moet ophoesten, bij nog hoger bedrag wordt het zelfs nog meer ophoesten. Als SRK geen fouten had gemaakt werd alles vergoed. Ik kom SRK om hulp vragen, vraag niet om verschillende behandelaars waar je compleet van kastje naar de muur wordt gestuurd. Zij maken die regels en ik vroeg alleen om hulp. Op de site staat dat je een advocaat naar keuze mag als SRK fout is, maar dan wil men dat maar voor 1 onderdeel van mijn klacht regelen en ben daarna verplicht terug bij SRK te blijven. Ontmoedigingsbeleid, velen zouden de moed al hebben laten zakken, maar ik kan niet door 1 deur met mezelf als ik niet tot het laatste toe mijn uiterste best heb gedaan. Door nalatigheid ben ik benadeeld, weet iemand daar raad op? Een sorry, ik ben fout was al teveel. Moet straks nog aan geldinzamelings actie gaan werken, want door deze tragische gebeurtenis ben ik mijn fulltime baan verloren.

31 reacties

Badge
Goede morgen Nathalie.
Ik ben in afwachting van data hoger beroep, heb besloten eventjes 1 ding tegelijk aan te pakken. Ik loop mezelf anders compleet voorbij en heb alleen mezelf hierbij te pakken. Mijn denkwijze over waarom ik de strijd tegen degene die deze ellende hebben veroorzaakt is dezelfde gebleven. Het O.M. moet ook nog reageren dus zoals altijd, in afwachting van, maar moord verjaardag niet, dat staat in ieder geval vast.
Bedankt voor je belangstelling, waar ik vooral tegenaan loop is hulp om hoe iets aan te pakken, ik ben geen recherche, maar begint er al aardig op te lijken.

Met vriendelijke groet Caroline
Reputatie 5
Badge +7
Hoi @crealien88, hoe is het ermee? Ik ben benieuwd of je een beslissing hebt genomen om wel of niet de strijd voort te zetten via KiFid, en hoe het daar nu mee staat. Succes in elk geval!
Reputatie 1
Badge +1
@crealien88 Wat ontzettend vervelend dat het allemaal zo moeizaam gaat, maar bovenal dat het moeilijk wordt gemaakt. Heel spijtig om te lezen! Ik begrijp uit ervaring dat het heel veel stress met zich mee kan brengen!

Zoals Aegon aangeeft is het inderdaad mogelijk om een klacht tegen een rechtsbijstandverlener te starten. Het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening kan een uitspraak doen. Op onze website hebben we een stukje geschreven wat je kunt met klachten over je rechtsbijstandsverzekeraar/ verlener. Klik hier als je wat meer wilt lezen.

Je geeft terecht aan dat dit opnieuw een procedure is, waar de nodige tijd en energie in zal gaan zitten. Dat klopt helaas. Je zal voor jezelf na moeten gaan of je deze strijd wilt voortzetten. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je gerechtigheid wilt gezien alles wat is gebeurd.

Dat je je verhaal gaat doen via de media kan ik me ook voorstellen. Heb je je klacht al geplaatst op Klachtenkompas.nl? Misschien is dit nog de moeite waard.

Nogmaals veel succes!
Badge
Beste Pricilla
Vandaag weer bericht gekregen van rechtsbijstand verzekering en onmogelijke voorwaarden en eisen worden opgelegd, waarbij ik als nabestaande en gedupeerde financiële gevolgen zal hebben. Dit heet dan rechtsbijstand waar je gedeeltelijk verstrengeld raakt in de bureaucratie van macht. Hoe lang ik dit spel mee kan spelen weet ik niet, psychische klachten en baan kwijt door deze voortkabbelende touwpuwtrekkerij, gaat parten spelen. Wagon heeft laten vallen dat ik als ik er met SRK niet uit kom een klachtencommissie dien in te schakelen. Weer de zoveelste zaak. Mijn strijd is nu niet meer alleen over de veroorzakers van dood en leed nadien, maar ook nog gerechtigheid halen waarin je door je re htsbijstand in gedupeerd wordt. Nog eventjes en de media mag heel mijn pakket hebben, dan zijn mensen in ieder geval op de hoogte wat oude alleenstaande kan overkomen als je je testament en executeur door notaris laat uitvoeren.
Reputatie 1
Badge +1
@crealien88 Wat een ellendige situatie! En wat een ongelofelijk geduld moet je hebben in deze kwestie. Ik hoop van harte dat er spoedig wat beter nieuws mag volgen. Heel veel sterkte en succes hiermee. Je mag ons natuurlijk altijd op de hoogte houden.
Reputatie 7
Sorry, dat heb ik niet gezien, ik heb gereageerd op het openingsbericht.
Reputatie 4
Badge +6
Het kan allemaal weleens erg lang gaan duren. SRK is zelf in een procedure verwikkeld, zie ook de uitspraak van het Hof Amsterdam onder onderstaande link.

https://linkeddata.overheid.nl/front/portal/document-viewer?ext-id=ECLI:NL:GHAMS:2018:3996

verder vind je nog een paar artikelen bij advocatie.nl.


Klopt, hierover hebben we ook recent een topic gestart (zie de verwijzing in mijn reactie hiervoor). Des te vervelender nu SRK in deze al zware situatie nog steeds geen uitsluitsel heeft gegeven. Je kunt hierover sowieso altijd een klacht indienen (over de trage aanpak van de zaak), zie deze informatie op onze website.
Reputatie 7
Het kan allemaal weleens erg lang gaan duren. SRK is zelf in een procedure verwikkeld, zie ook de uitspraak van het Hof Amsterdam onder onderstaande link.

https://linkeddata.overheid.nl/front/portal/document-viewer?ext-id=ECLI:NL:GHAMS:2018:3996

verder vind je nog een paar artikelen bij advocatie.nl.
Badge
Na 3.5 jaar ellende moet ik braafjes zitten wachten op welke stap SRK nu gaat ondernemen voor verdere juridische stappen te kunnen ondernemen. De externe advocaat wordt op deze manier ook voor het blok gezet. Geen toestemming , geen rechtszaak. Gaat om een mens die overleden is onder zeer verdachte omstandigheden, dan is dat wel onze moeder. Mijn rugnummer is nu we al in mijn rug gekerfd. Nog eventjes en dan mag de media het allemaal hebben. Voor mij en andere broer en zussen is het toch al naar de knoppen.
Reputatie 4
Badge +6
Beste @crealien88, ik ben benieuwd of je er inmiddels uit bent gekomen met SRK? Ik hoop het van harte. Mogelijk kun je je ervaring nog delen in dit nieuwe topic over Aegon en SRK: https://community.consumentenbond.nl/geld-verzekeringen-6/nationale-nederlanden-en-aegon-stoppen-met-srk-18194
Reputatie 7
Badge +7
Los van wat de uitkomst is/gaat zijn wil ik jou en je familie in ieder geval heel veel sterkte toewensen @crealien88. Ik kan me echt niet inbeelden hoe lastig dit voor jullie moet zijn. Het allerbeste!
Reputatie 7
Ja. Dat wordt uitgezocht. In ieder geval beide fout.

Eigenlijk had die ondernemer het niet te snel moeten opgeven als hem was gevraagd de nabestaanden op de hoogte te brengen. De notaris kon dat, lijkt me, weten uit de inhoud van het testament. Zoals je zegt, ze hebben allebei een fout gemaakt.

Mocht je zelf een advocaat in de arm nemen kun je meteen inkomstenderving uit arbeid opvoeren.
Badge
Triest dat een bejaarde vrouw die denkt dat ze alles heeft geregeld zodat de kinderen achteraf gewoon konden rouwen. Nu zijn we zoekende, dit valt niet af te sluiten.
Badge
Ja. Dat wordt uitgezocht. In ieder geval beide fout.
Reputatie 7
Ik heb nog een keer het artikel teruggelezen, daarna mijn reactie aangepast.

wat proceskosten betreft valt weinig te zeggen, als verliest betaal je ze zelf, zo niet dan zijn ze voor rekening van de wederpartij.
Het komt ook voor dat iedere partij zijn eigen proceskosten draagt. Dat staat later allemaal onderaan het vonnis en het is niet makkelijk om te voorspellen wie zo'n zaak wint.
Badge
De kinderen hadden de opdracht de uitvaart te regelen. Staat in het testament, maar dat heb ik natuurlijk niet hierop gezet. Onze moeder had niks met een dienst houden maar we mochten nog wel afscheid nemen van haar na haar dood. Dit alles is ons ontnomen.
Reputatie 7
Uit het artikel in de krant haal ik wel dat het de wens van de overledene was in stilte te worden gecremeerd en dat pas daarna zus op de hoogte moest worden gesteld van haar overlijden. De notaris heeft dit verzoek niet op de juiste wijze uitgevoerd. Alleen de zus is gebeld, de kinderen niet. Eigenlijk had de begrafenisondernemer dit zullen doen. Waar zit dan de aanloop naar de fout?
Badge
De persoon die zaak verder leid bij SRK kan me geen garantie geven. Ook geen fatsoenlijk uitleg waar ik aan toe ben als ik mogelijk zelf moet bijbetalen. Dan moet ik nog maar eens reageren dat ik het er niet mee eens ben. Zelfs op mijn vraag dat als ik er niet uit kom bij SRK vanwege procedure fout en ik verder ga en ik win de zaak, of ik dan mijn onkosten vergoed krijg (zij maken immers de procedure fout)daar kan hij geen zinnig woord over zeggen.
Badge
Oei, dat schiet niet op. Er was dus geen vervanger die je verder kon helpen?
Badge
Ben ook bezig met zaak laten onderzoeken door externe advocaat, want mijn rechtsbijstand geeft een procedurefout gemaakt. Maar zij komen nu met de kleine lettertjes.
Reputatie 7
Heb je destijds zelf een advocaat gezocht of heeft de verzekeraar dat gedaan? De juristen in dienst van een verzekeringsmaatschappij kunnen alleen schrijven, procederen kunnen ze alleen bij de Kantonrechter, dat mag iedereen en dit lijkt me geen zaak voor het Kantongerecht gezien het belang. Alleen als ze zijn ingeschreven bij de Balie zijn ze advocaat. Ik kan niet in je knip kijken maar mocht je in aanmerking komen om te procederen tegen verminderd tarief (dat kunnen ze je vertellen bij het Juridisch Loket) zou ik, als ik in jouw schoenen stond, een goede advocaat zoeken buiten de verzekering om.
Reputatie 7
Badge +7
Oei, dat schiet niet op. Er was dus geen vervanger die je verder kon helpen?
Badge
Goedemiddag. Gisteren een heel onaangenaam gesprek gehad. Begon al gelijk met dat de betreffende persoon op vakantie was gegaan. Daarvoor nooit iets liet weten en nu zichzelf in zijn geheel niet had verdiept in de zaak en niet wist waar hij het over had.
Reputatie 7
Badge +7
Is er al meer bekend @crealien88?
Reputatie 7
Badge +7
We hebben de kwestie nog voorgelegd aan onze expert, en zij gaf het volgende aan:

Aegon stuurt door naar SRK omdat dat de rechtshulpverlener is. We hebben wel informatie over wat je kunt doen als je een klacht hebt over je rechtshulpverlener, afhankelijk van waar de klacht over gaat. Je hebt recht op een second opinion (via een geschillenregeling die iedere rechtsbijstandverzekering heeft opgenomen in de voorwaarden) als je het oneens bent met de aanpak van je klacht, die second opinion krijg je via een onafhankelijke externe rechtshulpverlener, niet iemand van SRK.: https://www.consumentenbond.nl/rechtsbijstandverzekering/rechtsbijstandverzekering-wat-is-het#no9Verder is het bij Aegon inderdaad zo dat ze de eerste €10.000 vergoeden bij externe kosten en daarboven 75% tot maximaal €30.000. Dat vermelden wij ook altijd in de artikelen over rechtsbijstandverzekeringen onderaan de tabel, want daarin is Aegon een uitzondering.
Dat is echter een standaard voorwaarde en staat los van een fout gemaakt door SRK.

Het advies luidt dan ook eerst een klacht in te dienen bij SRK zoals je reeds hebt gedaan.

Reageer