Consumentenbond.nl

Bescherm jij je pasjes tegen skimmen?

• 21 december 2017
  • 68 reacties
  • 45687 Bekeken

Toon eerste bericht

68 reacties

Wat moet ik dan toevoegen?
Reputatie 7
Badge +6
Aluminiumfolie of tape is al eerder genoemd en de simpelste en goedkoopste manier door het in de buitenste laag te schuiven of te plakken van datgene waarin we onze passen bewaren . Ik zou hier geen oude pasjes voor willen gebruiken , maar dat moet iedereen uiteraard zelf weten .Maar uit bovenstaande reacties blijkt dat het gevaar momenteel vrijwel nul is , al kan dat natuurlijk telkens veranderen . Alert blijven op alle mogelijke vormen van oplichting is en blijft belangrijk. Zelf heb ik de passen in de portemonnee en in de buitenste vakken daarvan aluminiumfolie aangebracht zoals dacht ik ook al eerder genoemd.
Reputatie 7
Badge +7
@W.M.M. Kneepkens, ik zie nu dat je later alsnog een reactie hebt geplaatst, bedankt! Het zijn nu 2 aparte berichten geworden. Ik voeg ze even voor je samen!

Het is heel eenvoudig zelf een anti-skim houder te maken.
Plak met een stevige tape 2 oude pasjes aan 3 zijden aan elkaar. Dit is je "cassette" waar je je bankpas tussen kunt schuiven. Beplak deze cassette vervolgens aan beide zijden met aluminium tape. Voordelen: kost niks, is stevig, beschermt je pas, werkt perfect en is lekker klein, zodat het past in je oude portemonnee. Zie foto.

Geweldig! U bent een superknutselaar. Perfect design mede dankzij de gouden tape!
Geef mij maar de Protecto: kost iets meer, maar minder moeite!
Mvrgr. Will
PS: Is uw vinding getest of gaat u er zomaar vanuit dat het werkt?

Mijn dank voor uw compliment over mijn design kwaliteiten 😉. Ik kan me voorstellen dat u het er niet mooi vindt, maar uw Protecto zal er na (meer dan) een jaar intensief gebruik ook niet meer als nieuw uitzien. Maar ik heb hem vooral gemaakt omdat ik dit véél handiger vind. Mooi hoeft niet, want ik ben de enige die in mijn portemonnee kijkt.

Werking is inderdaad getest door mij. In uw Protecto zit waarschijnlijk hetzelfde aluminiumfolie.
@H.J.J. Jonkers Ik heb naar alle tevredenheid een Secrid in gebruik en hij ziet er na zo'n 3 jaar nog steeds uit als nieuw. Hij hoeft niet in mijn portemonnee te passen, want die gebruik ik al zeker 20 jaar niet. Alle pasjes (6x) die ik dagelijks nodig heb, zitten in de Secrid. Pasjes die ik incidenteel gebruik zitten in een andere pasjeshouder.

@H.J.J. Jonkers Ik heb naar alle tevredenheid een Secrid in gebruik en hij ziet er na zo'n 3 jaar nog steeds uit als nieuw. Hij hoeft niet in mijn portemonnee te passen, want die gebruik ik al zeker 20 jaar niet. Alle pasjes (6x) die ik dagelijks nodig heb, zitten in de Secrid. Pasjes die ik incidenteel gebruik zitten in een andere pasjeshouder.

Ziet er inderdaad nog prachtig uit. Maar als lady zijnde heeft u natuurlijk een veel betere opbergplek (handtasje?) dan een slordige mannen broekzak.
Pluspunt Protecto (en vergelijkbaar): volwaardige portemonnee. Geen gedoe met losse pasjes.
Reputatie 7
Badge +7
Het was al groot in het nieuws: oproer over het mogelijk contactloos zakkenrollen in Deventer tijdens een kerstmarkt afgelopen weekend. Schrikken geblazen! Bijna iedereen heeft tegenwoordig wel altijd een pinpas op zak. Maar of dat wel zo veilig is...? Gelukkig kun je jezelf tegen zakkenrollers beschermen door gebruik te maken van een anti-skim pasjeshouder zoals hierboven beschreven, of je kunt er natuurlijk zelf eentje maken zoals @H.J.J. Jonkers al voordeed. Wil je meer weten over contactloos en mobiel betalen, en hoe je dit zo veilig mogelijk kunt doen? Bekijk dan deze pagina!
Reputatie 7
Badge +5
Of ......... @Monique Je schakelt hem uit in MijnING zoals ik heb gedaan. Daarna nooit meer de behoefte gehad om hem weer aan te zetten.

Overigens ben ik razend benieuwd wat de banken nu gaan roepen? Eigen schuld? Had u maar .............. , u bent zelf verantwoordelijk ................. . Ik verwacht eigenlijk wel zoiets. Want verantwoording nemen voor systemen die ze zelf hebben geïntroduceerd zal er wel niet bij zijn.

Volgende stap van criminelen: smartphones hacken waarop je mobiel betalen hebt gezet.
Reputatie 7
Badge +7
Klopt, @F. den Oudsten! Op de pagina die ik deelde staat ook uitgelegd hoe je je kunt afmelden voor contactloos betalen. 😉
Als nou blijkt dat het hele verhaal niet klopt en er nog nooit iemand contactloos beroofd is, krijgen we hier dan een rectificatie wegens nodeloos angst aanjagen?
Reputatie 5
Badge +7
Gelukkig was het achteraf loos alarm en heeft de politie de verdachten kunnen laten gaan. Desondanks is het natuurlijk prima om je pasjes tegen misbruik te beschermen, zoals sommigen al heel creatief doen (zie de foto's met ideeën hierboven) of om gewoon de contactloos betalen optie uit te zetten. Betaal jij contactloos of betaal je liever altijd met gebruik van je pincode of contant geld?
Ik zit toch nog met een aantal vragen;
  • Zijn er ondertussen gevallen bekend van draadloos zakkenrollen of is mijn indruk dat dit (voorlopig) een imaginair probleem is correct?
  • Hoe groot is de landelijke schade naar schatting in 2018?
  • Hoe zijn de banken omgesprongen met de afhandeling van de schade en moeten we de verwachting "dat ze dat wel weer geen verantwoordelijkheid zullen nemen" serieus nemen?

Politie: geen contactloos zakkenrollen in Deventer

https://www.security.nl/posting/591237/Politie%3A+geen+contactloos+zakkenrollen+in+Deventer
Reputatie 7
Badge +7
Ik zit toch nog met een aantal vragen;
  • Zijn er ondertussen gevallen bekend van draadloos zakkenrollen of is mijn indruk dat dit (voorlopig) een imaginair probleem is correct?
  • Hoe groot is de landelijke schade naar schatting in 2018?
  • Hoe zijn de banken omgesprongen met de afhandeling van de schade en moeten we de verwachting "dat ze dat wel weer geen verantwoordelijkheid zullen nemen" serieus nemen?

Ik heb nog even navraag gedaan @A. Deen, maar deze cijfers heeft de Consumentenbond jammer genoeg niet.
Reputatie 7
Zo'n hoesje maak je in vijf minuten zelf met dun karton, alufolie, schaar, mesje en lijm. Je haalt er drie uit een A4tje.
Reputatie 7
Badge +6
Ik had ook interesse in zo'n hoesje als @MrsJones bedoelt en was toen gaan vragen bij m'n bank. Ik kreeg toen eenzelfde beschermhoesje van de bank en gebruik die sindsdien.
Reputatie 7
Van de bank heb ik er twee maar ik heb er meer nodig, niet als ik gewoon boodschappen ga doen maar als ik een paar dagen wegga heb ik meer pasjes bij me, ik heb eerst geprobeerd mijn pasjesmapje van folie te voorzien maar dat liet telkens los.

Iemand die een mobiele pinautomaat die kan worden ingesteld op contactloos betalen op op zak heeft kan je, zonder dat je het weet, contactloos laten betalen, voor zijn spaarpot natuurlijk. Ik heb ook nog nergens alarnerende berichten gezien maar het kan geen kwaad om alvast wat maatregelen te nemen. Wat niet is, kan nog komen.

Reageer