Consumentenbond.nl

Bescherm jij je pasjes tegen skimmen?

• 21 december 2017
  • 68 reacties
  • 45651 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
Je kunt je tegen skimmen beschermen door je pasjes in een anti-skim pasjeshouder of hoesje te stoppen. In de gloednieuwe Consumentengids staan vier pasjeshouders op een rij. Dit artikel geven wij cadeau.

Zelf heb ik al vier jaar een pasjeshouder van het merk Secrid, ik vind hem erg praktisch en ik ben er nog steeds blij mee.

Bescherm jij je pasjes tegen skimmen of vind je het niet zo nodig? Plaats je reactie hieronder.

68 reacties

Ik heb sinds anderhalf jaar er ook eentje van het merk Secrid. Hij is compact, er kunnen 6 passen in en er is ruimte voor visitekaartjes, papiergeld en enkele munten. Wil je ruimte voor meer passen, dan is er ook een grotere versie.
Reputatie 4
Badge +7
Beste Gerald, wat goed om te weten. Voor hoeveel passen is de grotere versie? En wat kost de grotere pasjeshouder ongeveer?
De grotere is voor 12 pasjes en kost zo'n € 75. Hij is net zo groot als de kleine, alleen wel een stuk dikker.
Ja ook ik heb al mijn pasjes in een hoesje en die zou tegen skimmen beschermen. Erg handig in gebruik is deze niet maar gelukkig hoef ik de pasjes er eigenlijk nooit uit te halen. De pasjes die ik wel regelmatig nodig heb zitten wel op een goed bereikbare plek. Het is een low-budget ding voor zo'n 20 pasjes en wordt met name beschermt door een laagje alufolie denk ik. Maar het werkt verder wel en alle passen zitten bij elkaar. Dat kan ook een nadeel zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb mijn pasjes in de portemonnee en die heb ik beveiligd door aluminiumfolie op maat te knippen en er in te stoppen.
wat een onzin en oplichting
bij bol.com kan je gewoon portemonnee's kopen die je pasjes beschermen

ik heb deze
https://www.bol.com/nl/p/protecto-clip-portemonnee-leer-rfid-zwart/9200000074124588/
In andere landen (u weet wel) zijn deze houders voor een tiende van de genoemde prijs aan te schaffen. Waarom moet het in Nederland zo schofterig duur zijn. €40 tot € 75 tegenover € 7,50 en dan ook nog gratis thuisbezorgd . Hier betaal je al € 6 verzend kosten , belachelijk.
@R. Ouwerkerk de secrid zijn oplichters

een beschermde portemonnee heb ik bij bol.com gekocht voor €19,90
Hij kost nu €24 dat is deze
https://www.bol.com/nl/p/protecto-clip-portemonnee-leer-rfid-zwart/9200000074124588/

jammer dat de @Consumentemnbond daar weinig onderzoek naar gedaan heeft

Quote R. Ouwerkerk: In andere landen (u weet wel) zijn deze houders voor een tiende van de genoemde prijs aan te schaffen. Waarom moet het in Nederland zo schofterig duur zijn. €40 tot € 75 tegenover € 7,50 en dan ook nog gratis thuisbezorgd . Hier betaal je al € 6 verzend kosten , belachelijk.
Ik kan secrid geen oplichter noemen, mogelijk hebben zij dit ontworpen, bedacht. Ik moet zeggen heel effectief. Gebruik hem dagelijks. Het is de distributie markt die er aan verdiend.

Op een vraag of ik de secrid en de Chinese copy tegen skimmen gebruikt.

Ja inderdaad in een aluminium schuif case.
2x zoals de secrid deze eerst aangeschaft daarna 2e in China gekocht werkt even goed, en beschermt even goed. Scheelt kapitalen. Vindt het niet erg om geld uit te geven maar verzend kosten hier in Nederland is even duur als case inclusief verzendkosten uit China.
Ik weet het economie moet draaien ,maar hier is puur diefstal.

Secrid alleen voor pasjes is compact , draagbaar en snel in gebruik. Draag hem gescheiden van de portomonee dit heeft ook effect tegen zakkenrollers.
Zo heeft iedereen zijn gemak en ongemak van dingen. In mijn werk maak ik tussen de 20 en 30x gebruik van de pasjes houder en bevind mij tussen duizenden mensen. Kan niet iedereen controleren op goede en slechte bedoelingen.
Ik heb ook alu folie in mijn portefeuille gevouwen , en getest in de supermarkt ( `t werkt)
Ik had een portemonnee, die beschermde tegen skimmen, maar te goed want mijn ING pas was direct onleesbaar. Bij de ing hadden ze al het vermoeden dat het meer voor kwam. De portemonnee kon ik zonder problemen terugbrengen, het was bekend dat dit kon gebeuren. Er waren eerder enkele mensen geweest met hetzelfde probleem
De Secrid is een Nederlandse uitvinding. Het is een design portemonnee, mooi, compact en werkt perfect. Soms moet je voor iets moois wat dieper in de buidel tasten...
Valt me op dat de Consumentenbond deze ongein allemaal blind liket,zonder er een prijsvergelijker op te zetten. Met een ander zijn knip,is like wel erg makkelijk.
Reputatie 2
Badge +1
Vrijdag 22 dec. even bij de Hema langs geweest en zag het hoesje niet. Wat hoor ik van een verkoopster? Nee, we zijn gestopt met die hoesjes. Nu kan deze jonge dame er ook naast zitten, maar goed. Onverricht ter zake weer naar huis.
Dit is allemaal wel aardig, maar heeft dit skimmen in de praktijk ooit plaats gevonden? Ik weet dat het technisch mogelijk is, maar alle verhalen die ik tot dusver lees hebben betrekking op het stelen van de pas en het afgluren van de pin code.
Het is heel eenvoudig zelf een anti-skim houder te maken.
Plak met een stevige tape 2 oude pasjes aan 3 zijden aan elkaar. Dit is je "cassette" waar je je bankpas tussen kunt schuiven. Beplak deze cassette vervolgens aan beide zijden met aluminium tape. Voordelen: kost niks, is stevig, beschermt je pas, werkt perfect en is lekker klein, zodat het past in je oude portemonnee. Zie foto.

Reputatie 5
Badge +4
Secrid Cardprotector Kaarthouder Silver werkt perfect en beschermd de pasjes tegen beschadigen en skimmen en dat voor 25 euro. En al valt deze uit je zak, geen probleem de pasjes zijn goed beschermd en je hoort hem vallen.
https://www.groupactie.nl/product/skim-guard-wallet/

Die heb ik en voor het gemak heb ik al mijn pasjes daar maar in gedaan. Actie is waarschijnlijk alleen vandaag maar komt regelmatig terug, ook bij andere sites. Stop bij deze geen 2 pasjes in een plastic binnenhoesje, dat rekt de boel teveel op en vallen pasjes er mogelijk uit.
Reputatie 1
Heb zo'n cardhouder via de ANWB webwinkel voor € 24,95 gekocht voor mijn vrouw. Werkt prima, de belangrijkste passen, 6 stuks, zitten daarin en de rest, klantenkaarten, zitten in een goedkope cardhouder van de Hema. Welke ook goed werkt tegen skimmen maar iets minder makkelijk in gebruik.
Moeten we ons echt druk maken over deze veiligheid?

In een artikel van juni dit jaar staat (bron: Dukers & Baelemans):
'Hoe reëel is het risico van contactloos zakkenrollen nu echt? 'Bij ons is er niet één geval van contactloos zakkenrollen in Nederland bekend', aldus Betaalvereniging Nederland, de organisatie die het pinverkeer regelt.'

Daarnaast las ik dit:
https://www.betaalvereniging.nl/actueel/persberichten/fraude-met-internetbankieren-gehalveerd/

Consumentenbond: kunnen jullie vertellen hoe groot de kans op skimmen (in Nederland) nu echt is?
Reputatie 7
Badge +7
Wat een handige tip @H.J.J. Jonkers, bedankt!

@sndrnl, ik heb je vraag doorgezonden naar mijn collega @Kirsten van Loon. Zij is momenteel op vakantie dus een reactie kan even duren, alvast excuses voor het ongemak.

@H.M. op den Camp, de like is omdat we het fijn vinden dat we zoveel nuttige reacties krijgen op de vraag van de topic starter. 😉 Je suggestie om dergelijke producten eens te testen zal ik doorgeven. Dankjewel!
Ik gebruik al lang een Secrid pashouder en vind hem super handig, vooral in het OV. Heeft ook net voldoende massa en gewicht om onmiddellijk te voelen of je hem bij je hebt.
Er bestaat een verschil tussen skimmen en contactloos betalen. De secrid beschermt tegen ongewenst contactloos betalen.
Personen welke met apparatuur naast jou staan en betaling van bijvoorbeeld. €50,- opnemen.

Het betreft hier niet het af kijken van pincode en diefstal van pasjes. En geloof mij het gebeurt , met deze Wallet gaat het niet.

Ik lees inderdaad dat er verschil is tussen skimmen en contactloos betalen. Op de webiste pin.nl lees ik het volgende: 'Waar de betaalpas volledig in de automaat verdwijnt en u uw pincode intoetst, bestaat het risico op skimming.'
Overigens gebeurt dit nagenoeg niet meer in Nederland.

Volgens mij bestaat er dan niet zoiets als een anti-skim pasjeshouder. Een dergelijke houder kan je alleen beschermen tegen ongewenst contactloos betalen. Hiervan is echter nog geen bekend geval in ons land.

Dus volgens mij is deze bangmakerij alleen een verkooptruc. En de twee termen worden dus veel door elkaar heen gebruikt. Ik hoop dat juist een Consumentenbond ons hierover juist inlicht.

Maar Monique; ik wacht graag reactie van je collega af. Dank je wel!
Ook de Consumenten bond heeft hier onderzoek naar gedaan.

https://www.vrijbit.nl/dossiers/dossier-wet-en-regelgeving/item/1041-contactloos-betalen-met-bankpas-ongewenst-en-risicovol.html

https://www.wegwijs.nl/artikel/2014/12/contactloos-betalen-een-risico-voor-je-portemonnee

Hieronder staat duidelijk door de consumentenbond.
Volgens de Consumentenbond is het eenvoudig een mobiel betaalapparaat aan te vragen en hier misbruik van te maken.

Zie link
https://www.security.nl/posting/459859/Contactloze+zakkenroller+kan+duizenden+euro's+stelen

Vanuit bovenstaande informatie kan ik alleen waarschuwen," bescherm uw pasje en sluit contactloos betalen uit."
Dat kan bij Ing Onderaan de pagina bij Betaalpas en dan overzicht. Tevens kunt u daar uw op te nemen Limit verhogen en verlagen.

Bij gedwongen pinnen of bij gestolen pas met Code is een laag bedrag Gunstig. Wilt u later toch meer pinnen kunt u dit dagelijks thuis op de PC wijzigen.

Reageer