beslaglegging op bankrekening door onbekende

• 10 August 2022
  • 4 reacties
  • 90 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Kan dit: je krijgt een mail van de ING bank, er staat een dringend bericht. De bank heeft opdracht gekregen om 1700 euro te reserveren voor een beslaglegging. Geen naam en geen tegenrekening.

Kan dit?

Let wel: je moet inloggen bij de bank om het bericht te kunnen lezen. Woont in het buiteland.

4 reacties

Als je zeker weet dat dit bericht van de ING is kan dat blijkbaar. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik zou denken dat het wel logisch is te vermelden wie er dan beslag wil leggen, anderzijds kan niet jan en alleman beslag leggen dus in die zin lijkt het me dan wel weer “te vertrouwen”. Hebt u zelf geen ander bericht gekregen dat er een partij geld van u eist en daar een deurwaarder op heeft gezet?

Was het nou een mail of een bericht binnen je bankomgeving? Een kniesoor, maar wel essentieel. Weet je zeker dat je binnen het internetdomein van ing.nl zat?

Voor de rest: https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/beslaglegging/index.html

Reputatie 1
Badge

Deze vraag komt te vervallen, het blijkt bij navraag dat de belastingdienst een bedrag over 2015 alsnog willen gaan innen.

Reputatie 1
Badge

Alsnog bedankt voor reacties

Reageer