Consumentenbond.nl

Bespaar in het nieuwe verzekeringsjaar

• 5 januari 2021
  • 13 reacties
  • 1475 Bekeken
Bespaar in het nieuwe verzekeringsjaar
Badge +8
  • Moderator
  • 1880 reacties

Begin het nieuwe jaar goed en bespaar op je verzekeringen met onze handige tips.

Het afgelopen jaar daalde het aantal schadeclaims, toch verlaagden de meeste autoverzekeraars hun premie niet. Vraag je verzekeraar daarom zelf om een premieverlaging of check of je ergens anders misschien goedkoper uit bent. Nu we veel thuiswerken os ook de kans op een ongelukje met de smartphone of laptop een stuk groter. Zorg daarom ook dat je hier goed voor verzekerd bent!

Heb jij nog aanvullende tips? Deel ze hier!

13 reacties

Ik heb gisteren telefonisch bij Centraal Beheer gevraagd of men bereid was om wat aan de premie van mijn autoverzekering te doen. Ik heb een allrisk-verzekering voor mijn 13 jaar oude Saab. Ik rij de laatste jaren niet meer dan 5.000 km per jaar (en door corona nog minder) en betaal hiervoor € 51,41 per maand aan premie. Mijn auto staat bij niet-gebruik in de garage. De kans op diefstal of inbraak is daarom vrijwil nihil. Bij enkele andere maatschappijen is het maandbedrag ca € 10 lager. Centraal Beheer is hiertoe niet bereid, sterker nog de dagprijs, waar men tegenwoordig mee werkt, zou op dit moment zelfs € 3 hoger liggen, aldus de dienstdoende mevrouw. Ik werd er op gewezen dat andere, goedkopere maatschappijen vaak alleen digitaal te bereiken zijn. Mij werd aangeraden om een eigen risico te nemen, zodat de maandpremie omlaag zou kunnen. Omdat ik ook andere verzekeringen bij Centraal Beheer heb aarzel ik om voor mijn auto naar een andere maatschappij over te stappen.

Reputatie 7
Badge +6

Meestal wordt na een jaar of zeven aangeraden om All-Risk om te zetten in  WA of WA-plus omdat de dagwaarde te laag wordt . Een eigen risico nemen scheelt ook flink . Wat let je om over te stappen als je elders beter af bent  ?  

Dank!  Ik blijf voorlopig bij Centraal Beheer, omdat ik de meeste verzekeringen bij deze maatschappij heb lopen. Ik heb inmiddels een eigen risico genomen van € 300. Dat scheelt me ruim € 100 per jaar.

Dank!  Ik blijf voorlopig bij Centraal Beheer, omdat ik de meeste verzekeringen bij deze maatschappij heb lopen. Ik heb inmiddels een eigen risico genomen van € 300. Dat scheelt me ruim € 100 per jaar.

Dat betekent dan wel dat als u een kleine schade heeft u dat dan zelf betaalt en als u een grote schade heeft dat uw auto nog steeds total loss verklaard kan worden en dat de dagwaarde dan het bedrag is dat u terugkrijgt. 

Reputatie 7
Badge +6

Tja , voor niets gaat de zon op . Ik neem aan dat  @T. Groenman  dat ook snapt . Echter bij een oudere  auto met weinig kilometers en een ( neem ik aan gezien de lage premie ) hoge no-claim , vind ik een paar honderd Euro eigen risico geen verkeerde keuze . Heb ik zelf ook gedaan en al tientallen jaren enorm veel premie mee bespaard . Zeker , kan ook slecht uitpakken . Verzekeren is een vorm van gokken he? En kansberekening . 

Sinds kort de tweede auto verzekerd bij “Buldelz” onderdeel van Nationale Nederlanden. Je koopt een bundel van 1000 km, die een jaar geldig is en afhankelijk van de dekking, WA of allrisk. Kosten tussen de € 60-100 afhankelijk van het type auto. 

Ik heb via mijn Forddealer een verzekering bij Asr. Daar is hij ook in onderhoud. Inclusief pechhulp Anwb binnen- en buitenland. Tot nu toe altijd goedkoper dan welke verzekering dan ook.

Badge

Ik heb gisteren telefonisch bij Centraal Beheer gevraagd of men bereid was om wat aan de premie van mijn autoverzekering te doen. Ik heb een allrisk-verzekering voor mijn 13 jaar oude Saab. Ik rij de laatste jaren niet meer dan 5.000 km per jaar (en door corona nog minder) en betaal hiervoor € 51,41 per maand aan premie. Mijn auto staat bij niet-gebruik in de garage. De kans op diefstal of inbraak is daarom vrijwil nihil. Bij enkele andere maatschappijen is het maandbedrag ca € 10 lager. Centraal Beheer is hiertoe niet bereid, sterker nog de dagprijs, waar men tegenwoordig mee werkt, zou op dit moment zelfs € 3 hoger liggen, aldus de dienstdoende mevrouw. Ik werd er op gewezen dat andere, goedkopere maatschappijen vaak alleen digitaal te bereiken zijn. Mij werd aangeraden om een eigen risico te nemen, zodat de maandpremie omlaag zou kunnen. Omdat ik ook andere verzekeringen bij Centraal Beheer heb aarzel ik om voor mijn auto naar een andere maatschappij over te stappen.

Gewoon opzeggen, kijk eens bij Allianz

Ik ga af en toe met mijn tussenpersoon in gesprek over de verzekeringen.
Ieder jaar zijn er veranderingen in pakketten en mijn eigen situatie.
De laatste keer kwam ik er achter dat er nu ook een allrisk is voor inboedel/opstal.
En dat je eigen risico op meer verzekeringen een optie is.

@R. Postma Arroganz is niet mijn keuze.

Badge

Ik betaal 28 euro voor all risk +inzittendebverz. Bij allianz, goede club

veel verzekeringen heb je niet nodig, zoals een fietsverzekering, tandartsvz mits een goed gebit, huisdiervz, enz, enz, allemaal zaken die je makkelijk zelf kunt betalen.

Badge

Ook een gestolen ebike van 3000 euro?

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben absoluut voor tips en adviezen die mij geld kunnen schelen. Maar ik ken de verzeverzekeringsmaatschappijen ook wel zo'n beetje. Momenteel zijn de reclames niet van de lucht. Het virus heerst, we rijden minder dus bij ons betaalt u 25% minder. En het geldt voor zowat alle verzekeringen en maatschappijen. Maar mijn autoverzekering loopt in oktober af, en ook andere verzekeringen hebben termijnen. Is die 25% er in oktober 2021 nog.  Kortom hoe werkt dat alles. Wat heb ik aan beloftes over maanden. Kan ik meteen morgen voor 25% minder elders terecht, zonder kosten of voorwaarden. Volgens mij is het binnenhalen van klanten, en ook al moet ik tot eind dit jaar 2021 wachten, als ze je maar binnen hebben.

Reageer