gratis artikel

Betaalpakketten weer duurder

• 26 February 2021
  • 10 reacties
  • 247 Bekeken
Betaalpakketten weer duurder
Badge +8
  • Community Manager
  • 2107 reacties

Grote kans dat ook jij als bankklant weer meer moet betalen voor je betaalpakket dan vorig jaar. Bijna alle bankklanten zijn namelijk duurder uit.

Uit ons onderzoek onder 11.000 panelleden geeft ruim één op de tien bankklanten aan de communicatie van hun bank over prijsverhoging niet goed te vinden. Lees meer over ons onderzoek en de kosten van betaalrekeningen in dit gratis artikel uit de Consumentengids van maart 2021.

Heb jij al bericht gekregen over de tariefsverhoging van je betaalpakket? Praat mee!

Steun je ons? We houden bedrijven en overheid scherp. En vechten voor verbetering. Door de steun van leden en gulle gevers zoals jij kunnen we dit blijven doen. Doneer wat je kunt en wilt. Wij zijn blij met elk bedrag!

10 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Die berichten krijg je zo vaak, dat ik de tel kwijt ben.
De standaard melding waarom zijn echt dooddoeners.
Ik geloof ook niet dat het nodig is om de kosten te dekken.
Als de ING de tarieven met een euro verhoogt levert dat op de 8 miljoen klanten dus 8  miljoen euro op.
Zet dat af tegen de winst van 2,5 (2020) tot 5 miljard (2019) dan kun je wel nagaan dat die paar miljoen er niet echt toe doen.
Het heeft vooral te maken de aandeel houders te gerieven en daarmee de koers op pijl houden.
Zelfs helemaal kosteloze rekening voor de consument zou op de winst nauwelijks invloed hebben.

Reputatie 7
Badge +4

melk en brood worden ook steeds duurder, en dat meer dan een euro per jaar ;-)

Reputatie 5
Badge +5

melk en brood worden ook steeds duurder, en dat meer dan een euro per jaar ;-)

Hangt er van af hoeveel je eet natuurlijk :wink:

Maar het is per maand en in percentages ligt het ver boven de inflatie.
En bij brood niet.

Bij ABN-AMRO betaal je ook 5 euro per keer als je meer dan 10.000 uit de flappentap hebt getrokken (per jaar) plus 0,5% over het bedrag dat je opneemt. Dit zijn geen geldwolven meer, dit is diefstal!

En het basis pakket van ABNAMRO is weer duurder geworden.

Reputatie 7
Badge +6

Tja , en die boetes die ze oplopen door laakbaar handelen , laten ze echt niet betalen door degenen die daar verantwoordelijk voor zijn . Pakketkosten verhogen is een van de vele mogelijkheden …….

Badge

Banken maken alles weer duurder. Ik ben wel klaar met de gevestigde banken. Er zijn al heel veel alternatieven op de markt die veel te bieden hebben en makkelijk in gebruik. Ik maak zelf graag gebruik van de nieuwe Vividapp. Dit is een bank uit Duitsland via de app. Je krijgt hier een gratis Debet MasterCard. Je kunt diverse potjes maken zoals vroeger het kistje voor de huur, boodschappen, verzekeringen enz. Daarnaast krijg je geld terug wanneer je met de gratis MasterCard betaald bij fysieke en online winkels. Elke maand zijn er andere winkels waarbij je geld terug krijgt. Deze maand krijg je bijvoorbeeld 13% terug bij de de Total. Alles we je daar koopt (benzine, sigaretten, cadeaubonnen, enz) krijg je 13% geld terug. Zo zijn er een stuk of 40 winkels waar je geld terug krijgt. Echt een aanrader. Bij deze bank verdien je geld ipv dat het geld kost.  Mocht je hier vragen over hebben stuur mij dan een bericht. Wanneer je aanvraagt met de link(stuur mij een bericht) krijg je ook nog eens een welkomstbonus van 20 Euro. Het werkt echt en kan al makkelijk een deel van de gevestigde banken overnemen. 

Gisteren onaangenaam verrast door een verhoging van de bankkosten bij ING met meer dan 20%. Ik heb het gevoel dat ik gevangen zit in een systeem waar de banken veel geld verdienen voor de aandeelhouders en de de gewone klanten steeds meer moeten betalen. Politiek: word wakker.

Reputatie 4
Badge +3

Ik voel iets voor een in de praktijk niet haalbaar plan.

Bankieren kost bijv 19,95 per maand met dekking tegen cybercrime. 

Bankieren kost niets voor de mensen die (denken) heel.oplettend te zijn.

Alle verhogingen hebben absoluut te maken me de uitkeringen die banken doen aan mensen die ergens ingetrapt zijn. Dit gaat soms over tienduizenden euro's en die betalen we nu samen.

Badge +8

Hi @Jofin, ik heb je reactie naar dit reeds bestaande topic verplaatst! 🙂

Reageer