Consumentenbond.nl

Betalen met je smartphone, lijkt het jou wat?

Reputatie 4
Badge +7
In een winkel of horecagelegenheid betalen met je smartphone in plaats van je bankpas. Bijvoorbeeld met de betaalapp van je bank, van Payconiq of straks met Apple Pay of Google Pay? Onlangs stond er een artikel in het Financieel Dagblad over deze nieuwe manier van betalen.

Maak jij hier al gebruik van betalen met je smartphone, of ga je er binnenkort graag mee aan de slag? Of moet je er niet aan denken?

11 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Ik ben benieuwd hoeveel virusen er komen die je bankgegevens krijgen wanneer je met een telefoon betaald..
Dus doe mij nog maar een bankpas!
Reputatie 1
Badge
Ik ben benieuwd hoeveel virusen er komen die je bankgegevens krijgen wanneer je met een telefoon betaald..
Dus doe mij nog maar een bankpas!

Vooral een risico omdat een groot aantal telefoons niet meer van beveiligingsupdates worden voorzien, sommige zelfs als je ze net gekocht hebt.
Ik ga dat op dit moment niet gebruiken omdat het voor mij geen meerwaarde tov een bankpasje heeft. Waarschijnlijk zijn er meer dan voldoende enthousiaste vrijwilligers die het graag willen proberen en dan kijk ik over drie jaar wel weer als alle problemen uit het systeem zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Geen enkele behoefte aan. Laat de banken de bestaande systemen maar beter en veiliger maken . Ophouden met al die dure fratsen die wij ongevraagd met z'n allen mogen betalen , tenzij het ECHT een verbetering is.
Reputatie 1
Badge
Als de bank 100% terugbetaling in alle oplichtingsgevallen garandeert, wil ik er wel aan beginnen. Nu zeker niet. Het ligt tenslotte altijd aan de klant als je wordt geplunderd. Je hebt niet de nieuwste Android versie, of de verkeerde Virus checker, niet goed naar de URL gekeken en de honderden andere mogelijkheden om er als bank onder uit te komen.

Diezelfde bank heeft tientallen goed getrainde advocaten in dienst , ik kan een advocaat simpelweg niet betalen. De verliezer is bij voorbaat bekend.
Ik betaal sinds kort met fitbit pay. Ik heb een versa special edition. In het begin ging dit goed, fitbit bij de betaal automaat en Ping, betaald. Echter na een aantal malen lukte het steeds minder, zelfs in een winkel waar het de dag ervoor nog ging, lukte het nu niet meer. Onze moderne groenteboer had een nieuwe betaal automaat, met V pay en Apple pay, dus contactdoos moet lukken, ook niet. Bij AH to go weer wel, bij de ijsbeer waar je alleen kunt pinnen niet. Hoe kan dit nou, ik heb dit horloge hiervoor speciaal gekocht. Heeft iemand ook deze ervaring?
Lijkt mij niets, want ik leef zonder smartphone (moeilijk leven dus).
Nee, een smartphone is niets voor mij. En betalen daarmee, al helemaal niet. Ik heb wel een eenvoudig GSM toestelletje, waarmee ik bel in noodsituaties. Al dat soort apparaatjes hebben voor mij te kleine toetsjes, en bij een berichtje versturen, is het soms lastig om een bepaalde letter ingetypt te krijgen.
Nee, bellen ermee is leuk, berichtjes ermee versturen, al veel minder. En weer een ander toestel kopen waarmee ik ook nog via een app kan internetbankieren, en betalen, is in het geheel niets voor mij.
Ik ben veel te bang, dat als ze op straat mijn smartphone jatten, de criminelen, via allerlei trucs, mijn bankrekening kunnen plunderen.
Weet jij veel wat zo'n apparaatje allemaal opslaat als data!?!
En hoe gemakkelijk e.e.a. te voorschijn getoverd kan worden.
Doe mij maar een bankpas. En internetbankieren doe ik alleen thuis achter mijn desktop computer.
Met gebruik van de Edentifier-2 bij de ABN-AMRO, en binnenkort met een Scanner bij de ING, ter vervanging van de papieren TAN-code lijst.

Overigens even ter zijde, ik erger mij vaak aan mensen die heel luid zitten te bellen in tram, bus, trein, of gewoon op straat. Vandaar dat ik alleen maar in noodsituaties bel, met mijn eenvoudige GSM toestel.
Ik betaal sinds kort met fitbit pay. Ik heb een versa special edition. In het begin ging dit goed, fitbit bij de betaal automaat en Ping, betaald. Echter na een aantal malen lukte het steeds minder, zelfs in een winkel waar het de dag ervoor nog ging, lukte het nu niet meer. Onze moderne groenteboer had een nieuwe betaal automaat, met V pay en Apple pay, dus contactdoos moet lukken, ook niet. Bij AH to go weer wel, bij de ijsbeer waar je alleen kunt pinnen niet. Hoe kan dit nou, ik heb dit horloge hiervoor speciaal gekocht. Heeft iemand ook deze ervaring?

Ik ben bang dat je je vraag stelt op een platform waar mensen nog worstelen met de vraag of ze hun telefoon wel voor bankieren willen gebruiken of zelfs nog een feature phone hebben. Betalen met je horloge is een soort magie.
Reputatie 7
Badge +6
Gelukkig zijn hier ook mensen die daar niet mee worstelen en antwoord zouden kunnen geven als ze zo vriendelijk zouden willen zijn . Als je je niet thuis voelt tussen die worstelende mensen , staat het je vrij om je heil elders te zoeken , Deen.
Gelukkig zijn hier ook mensen die daar niet mee worstelen en antwoord zouden kunnen geven als ze zo vriendelijk zouden willen zijn.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit maar de kans dat zich hier zich iemand met Fitbit pay ervaringen meldt ....

Reageer