Consumentenbond.nl

Betalen voor geld opnemen bij de ING (per 1 oktober)

• 15 juli 2019
  • 85 reacties
  • 5361 Bekeken

Toon eerste bericht

85 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Een beetje pittig is prima . Anders wordt het als sommigen overtuigd van hun eigen gelijk anderen totaal onnodig gaan beledigen of anderszins taal gebruiken die het er niet leuker op maken . Kleine moeite om ook als we het niet eens zijn , de sfeer niet te verpesten . Sommigen liggen elkaar gewoon niet . Kan gebeuren, maar ga elkaar dan uit de weg in het belang van iedereen . Bedenk ook dat niemand de wijsheid in pacht heeft . Iedereen kan het mis hebben . Laten we hier geen ING-toestanden krijgen. Ben daar ook ook geweest en ook op andere discussiegroepen die vaak heel leuk , constructief en gezellig begonnen tot er een paar foute figuren bij kwamen die de boel verziekten met als gevolg dat de stekker er uit ging . Laat dat svp hier niet gebeuren . Ben hier ook al een paar keer bijna weg geweest door gedrag van enkelen die mijns inziens te ver gingen.
@Jan H.
Inderdaad, mee eens.

@E.T. Wiersum
Goed verwoord. Helemaal mee eens.
Ik zelf was bij het forum van de ING na een paar weken al weer weg. Het forum zat toen al in zijn nadagen.
Op dit forum heb ik de gedachte ook al even gehad er mee op te houden. Want een paar figuren zitten je gewoon weg te provoceren, en je door de regels door te beledigen. Ook hun aanmatigende manier van schrijven beviel mij niet. Ik heb besloten hun totaal te negeren. Wat ze ook schrijven. Ze kunnen het dus net zo goed laten. Of doen ze dit voor hun paar fans om likes ermee te winnen, en meer badges ?
Ik snap ook de moderators van deze community niet goed. Ze zouden er veel meer boven op moeten zitten. Anders gaat het op den duur ook die kant uit, net als het bij de ING is gegaan.

Niemand kan alles weten. En wie beweerd, dat hij wel alles weet, is naar mijn idee gek. We kunnen goed van elkaars ervaring, en knowhow, leren.
Nooit iets gemerkt van wanklanken in de ING “Community”. Deze had gewoon gecontinueerd moeten worden.

Laatst vertelde men mij dat ze zo blij waren met mijn feedback. (Ik ontving een wanstaltige bos bloemen).

Op de vraag waarom ze dan hun “community” hadden afgeschaft, hadden zij geen antwoord.

Als er vandalen actief waren, hadden zij die gewoon tot zwijgen kunnen brengen.

Daar zijn toch moderatoren voor?
Reputatie 7
Badge +6
@Léonz Wat ING betreft is inderdaad een kleine aanvulling wel op zijn plaats . Onderlinge hatelijkheden heb ik wel degelijk gezien.Die werden ook wel verwijderd als het te gortig was waardoor velen een deel mogelijk nooit gezien hebben. De meeste ergernissen en kritiek waren echter op ING zelf gericht en daar kwamen zelden bevredigende antwoorden op . Ik denk dat wegens het anti-reclame effect en de onwil van de managers om klanten tegemoet te komen de stekker er uit ging . Mijn mening dan. Ik heb mijn ongenoegen ook nooit op de medewerkers gericht omdat die er ook niets aan konden doen en tussen twee vuren in zaten . Dat wisten ze ook van me en dat werd gewaardeerd .
De meeste ergernissen en kritiek waren echter op ING zelf gericht en daar kwamen zelden bevredigende antwoorden op . Ik denk dat wegens het anti-reclame effect en de onwil van de managers om klanten tegemoet te komen de stekker er uit ging .
Exact! Daar ging het om.
@Léonz
Er zijn maar heel weinig firma's die het toestaan, dat er openlijk kritiek op hun beleid, via hun community site, geleverd mag worden. Dat vinden de bobo's nooit leuk. Dat u die vele kritieken, op dat forum van de ING, niet gemerkt heeft, is heel goed mogelijk. E.e.a. speelde zich in de laatste paar weken voor 1 Juni 2018 af, toen de stekker van dat forum er definitief uit ging. De kritiek ging in een razend tempo, met tientallen posting, soms honderden postings, per dag, op maar een klein aantal topics. Het ging hoofdzakelijk om de enorme salaris verhoging van de CEO, van de ING, toen der tijd, en in iets mindere mate, maar toch nog een flink aantal, over de afschaffing van de TAN-codes. En zo waren er nog een paar onderwerpen waar de mensen , boos om waren, en / of het niet mee eens waren.
Door dat het management nergens, (goed en wel), op reageerde, ging dat maar door. Totdat ze het beu waren. Het management had op e.e.a. goed moeten reageren. En de moderators hadden e.e.a. in goede banen moeten leiden, en e.e.a moeten afkappen. Beide zijn toen ernstig in gebreke gebleven.
Jammer dat dat forum weg is.

Maar genoeg hierover.
Reputatie 6
Badge +5
@Eamb De door u genoemde digitale brief heb ik tot nu toe niet ontvangen. Wel is mijn spaarrekening (niet op mijn verzoek maar door eenvoudige mededeling van ING) geruime tijd geleden omgezet naar een Oranje spaarrekening, maar kennelijk ben ik daarmee geen afnemer geworden van het Oranje Pakket, want blijkens de driemaandelijks afschrijving door ING ben ik daar afnemer van het "Betaalpakket".

Dat ik bij het openen van mijn rekeningoverzicht niet een eenvoudige knop "Mijn pakket" aantref waar ik e.e.a. kan nagaan en evt. wijzigen vind ik gebruiksonvriendelijk en nodeloos ingewikkeld. Als gewone consument wil ik een betrouwbare instantie voor girale betalingen en de mogelijkheid om daar geld opzij te zetten voor evt. toekomstige grotere uitgaven.

Daar hangt en prijskaartje aan en dat wil ik best betalen. Dat contant geld duur is (drukken, beveiligd vervoer en bewaring) is voor de meeste mensen alleen te merken aan het grote koersverschil bij aan- en verkoop van vreemde valuta in contant geld. De kosten daarvan worden uit dat koersverschil bestreden. Maar voor contant geld in EUROS gelden dezelfde kosten en sinds het wegvallen van het rente-verdienmodel voor banken moeten die kosten dus op een andere manier worden goedgemaakt.

Maar waarom zo nodeloos ingewikkeld? Bied gewoon een pakket aan waarbij maandelijks contant geld opgenomen kan worden. .Er zijn nog zat mensen die d.m.v. contant betalen grip op hun financiën willen behouden en de kosten daarvan kunnen onmogelijk groter zijn dan de maatschappelijke kosten voor schuldhulpverlening aan degenen die die grip verloren hebben.

Ja ik weet, dat dit een vergelijking tussen appels en peren is, maar banken zijn nu ook al opgezadeld met het rapporteren van verdachte transacties en dat behoort ook niet tot hun "core business". Als het "uitfaseren" van contant geld tot doel heeft om criminaliteit tegen te gaan kan dat ook op een ander manier, n.l. door het rapporteren van grote opnames van contant geld. Het zelf opslaan van contant geld is nog steeds dé manier om te proberen belasting te ontduiken, maar dat zou geen reden moeten zijn om aan het gebruik van contant geld door gewone consumenten obstakels in de weg te zetten.
@Lisa Boele
Een Oranje Spaarrekening hebben is heel wat anders dan een Oranje pakket hebben. U gaat van de veronderstelling uit, dat beide bij elkaar horen. Dat is niet juist. Het Oranje pakket is het laatste pakket dat de ING, al lang geleden, bedacht heeft. De brief waarmee ik dit topic startte, is alléén bedoeld voor mensen met een Oranje pakket. Wat u heeft is een oud pakket. Alle andere pakketten zijn ook oude pakketten. Deze oude pakketten kun je niet meer aanvragen. Nieuwkomers bij de ING krijgen dus alleen het Oranje pakket. Maar let goed op !!!! Als u overstapt, naar het Oranje pakket, krijgt u helemaal geen papieren dagafschriften meer. En zo zijn er nog wat meer dingen, die anders zijn dan in uw pakket. U gaat dan alles digitaal doen. Geld opnemen kan nog wel met dat pakket, en per 1 oktober gaat de ING, daar in dat Oranje pakket, een beetje sturen. Wie minder dan 5 geldopnames, uit de geldautomaat per jaar doet, kan een maandelijkse korting krijgen op het pakket van € 0,30. Wie meer dan 4 geldopnames per jaar uit de geldautomaat doet, krijgt die korting niet, of verliest juist die korting. Diegene betaald dus in wezen meer. En daar ging het mij om, toen ik dit topic begon. De betaling per geldopname is ingang gezet. Op termijn kan je dan mogelijk nog veel meer gaan betalen per transactie. Kortom ze willen gewoon dat alle mensen, met een Oranje pakket, alles, maar dan ook alles, digitaal gaan doen, en helemaal niet meer contant betalen, en ook helemaal geen contant geld meer gaan opnemen. Het is het begin van het uitfaseren van het contante geld. En nee, ze verkopen het een beetje als een sprookje om de criminaliteit tegen te gaan, maar dat is onzin. Dan ontstaat die criminaliteit ergens anders. Ze doen het, omdat het goedkoper voor hun is. Dan hebben ze nog minder personeel nodig ! Ik hoop dat dit uw vraag enigszins beantwoord.
Het zou fatsoenlijker van de ING zijn als de grens niet bij 4 geldopnames, uit de geldautomaat, zou liggen, maar bij twaalf. Dan kunnen oude mensen ook maandelijks die korting krijgen, en maandelijks hun pensioen en AOW uit de automaat halen. Maar ik denk niet dat die grens naar boven wordt bijgesteld. De ING bank is er al jaren niet meer voor de oudere klant. Helaas. En dat denk ik zo.
Het is het begin van het uitfaseren van het contante geld.
Contant geld afschaffen is zeker geen gelopen race die ons te wachten staat. We zitten wel in de euro!

Er is gelukkig ook grote tegenstand, met name in Duitsland, waar men ook nog steeds weigert om het belachelijke afronden van 1 en 2 cent munten in te voeren.

Zoals u weet is Duitsland niet het meest marginale euroland.

Waar nog meer tegenstand zit, is mij jammer genoeg niet bekend, maar overal zal wel tegenstand zijn, behalve wellicht in Zweden.
@Léonz

U schreef:

Contant geld afschaffen is zeker geen gelopen race die ons te wachten staat. We zitten wel in de euro!
Er is gelukkig ook grote tegenstand, met name in Duitsland, waar men ook nog steeds weigert om het belachelijke afronden van 1 en 2 cent munten in te voeren.

Inderdaad, is het nog geen gelopen race.
En i.v.m. het toerisme o.a. zou het dom zijn, het contante geld helemaal af te schaffen.
Dat geldt zowel voor ons, als toerist in andere landen, als voor de buitenlander in ons land.

Veel andere landen zijn nog niet zo ver als wij.

Maar als je nergens op reageert, met z'n allen, en maar blijft toekijken hoe de banken, en ook de regering, telkens nieuw beleid uitdenken, en in gang zetten, dan is het vaak al te laat. Vaak zijn ingang gezette processen onomkeerbaar helaas.
En daar ben ik nou zo bang voor.
Je kunt dit soort ontwikkelingen, niet helemaal tegenhouden, maar wel bijsturen !

Reageer