Betalen voor storten muntgeld

• 11 October 2021
  • 69 reacties
  • 850 Bekeken

Toon eerste bericht

69 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Ik ga uit van wat op de site staat, kijk eens op je bankrekening.

Wat je laatste opmerking betreft: ik lees graag terug waar ik gezegd zou hebben dat ik nooit meer op jou zou reageren, dus graag link. Ik vermoed zelf dat het een bepaalde discussie betrof waar ik dat schreef. 

Reputatie 7
Badge +7

@Mazzel op mijn bankrekening staat op datzelfde moment ook gewoon die €2,70 zonder kosten. Als ik nou nog een kopie van mijn bankafschrift hier moet gaan plaatsen eerdat je dat wil geloven, pas ik liever en zoek ik andere vriendjes op. 

Als je op je eigen naam klikt en je scrollt naar beneden dan kun je helemaal tot het begin al je bijdragen zien. Dan kan je het zelf opzoeken. Vanaf toen (misschien iets van 6 maanden of langer geleden) heb je - op één keer na - helemaal niet meer op mij gereageerd. Moet ik dat ook nog bewijzen, of wil je mensen eens op hun woord geloven? Als je goed zoekt vind je misschien nog dat je een tweede keer op mij gereageerd hebt. Dan kan je dat weer hier zetten dat ik me vergist heb met één keer.

Het gaat om de onwenselijkheid van onnodig afronden.

ABNAMRO: De kosten voor het storten van muntgeld worden achteraf in rekening gebracht via uw betaalrekening.

Ik vermoed dat het met de maandelijkse kosten mee komt.

Dat los je met de afschaffing van 1, 2 en 5 cent ook meteen op.

Reputatie 7
Badge +7

@Wortelstamper geldt dat ook voor stortingen op 30 oktober jl? 

Reputatie 7
Badge +7

@Mazzel  en @Wortelstamper 

Hebben jullie al gevonden wanneer deze voorwaarden van de ABNAmro ingaan dat je moet betalen voor het storten van muntgeld? Was dat wel of niet vandaag? Niet te lang over doen hè! :wink::relaxed::relaxed:

Ik wou ook alleen maar iets gezelligs zeggen op de maandagochtend . . . Volgende keer vertel ik het wel aan parkeerwachters, misschien zijn die leuker. :relaxed::relaxed::relaxed:

Laten we de munten van 10, 20 en 50 eurocent en de 1 en 2 euro munten alsmede de biljetten van 5 en 10 euro dan ook meteen maar afschaffen.

Totaal irrelevant voor de moderne vermogende Nederlander.

Ik heb sinds het begin van corona de goudkleurige muntjes consequent gestort in de gemeentelijke parkeerautomaat die ik af en toe gebruik {idee}. Je hoeft daar niet voor te betalen, als beloning mag je er dan parkeren. Helaas slikt dit apparaat niet de koperkleurige muntjes en helaas zijn de koperkleurige muntjes alleen koperkleurig en niet gemaakt van koper. Ik kan de kassajuffrouw/jongen van de super er wel mee sarren door elke keer een aantal van die muntjes erbij te doen maar daar maak ik geen vrienden mee. Dan maar bij het oud ijzer?

Reputatie 7
Badge +7

@ Harrie, bij ons zijn ze wel blij als je wat munten geeft vanaf 5 cent. Het moet vlot te tellen zijn, dus vijf tot tien munten is geen probleem. Ze willen het heel graag zelfs want bij de bank moeten ze betalen voor zakelijke munten. 

Die 1- en 2-cent munten, als je iemand kent die naar Frankrijk gaat, daar kun je ze nog overal kwijt bij de kassa's en ook daar zijn ze er blij mee. Als het om een paar kilo gaat wil een bank ze misschien wisselen. Even navragen ter plekke. 

Laten we de munten van 10, 20 en 50 eurocent en de 1 en 2 euro munten alsmede de biljetten van 5 en 10 euro dan ook meteen maar afschaffen.

Totaal irrelevant voor de moderne vermogende Nederlander.

Volgens mij ben jij wel toe aan een ontspannend borreltje.

@Jan

Hier staat 1 juli 2021 boven.
Of er een uitzondering is voor 30 oktober heb ik nergens gezien.

https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/tarieven/wijziging-tarieven-en-voorwaarden-2021.html

Reputatie 7
Badge +7

@Wortelstamper volgende keer als ik iets leuks wil vertellen ga ik het wel aan parkeerwachters vertellen . . . :slight_smile:

Waarom nam u uw eigen 1 en 2 eurocentmuntjes dan niet mee naar La Douce France? Het was slechts €2,70!

Nu zouden wij helemaal naar Midden-Brabant moeten komen.

Worden de reiskosten vergoed?

Ik mag toch hopen van wel.

Reputatie 7
Badge +7

Ehm reiskosten? Begraaf ze dan maar ergens in een weiland daar bij jullie. Dan hebben de mensen met een metaaldetector over een paar honderd jaar er nog lol van! :relaxed: En die €2,70, het Kordaatbier was in de aanbieding, omgerekend €0,76 per liter! nog nooit zo goedkoop. :crown:  

Ik gebruik de 1 en 2 cent muntjes om de mieren te plagen.
Die raken van slag van de stank van het koper.
Die druk ik in de ingang tussen de tegels.

Reputatie 6
Badge +4

@Mazzel  en @Wortelstamper 

Hebben jullie al gevonden wanneer deze voorwaarden van de ABNAmro ingaan dat je moet betalen voor het storten van muntgeld? Was dat wel of niet vandaag? Niet te lang over doen hè! :wink::relaxed::relaxed:

Ik wou ook alleen maar iets gezelligs zeggen op de maandagochtend . . . Volgende keer vertel ik het wel aan parkeerwachters, misschien zijn die leuker. :relaxed::relaxed::relaxed:

Ik ga geen screenshot plaatsen van tarieven die over 5 jaar pas in gaan. Over niet geloven gesproken, het staat notabene gewoon zwart op wit op de site. Die storting van 2,70 kost je 12 euro. Goed bezig! :joy::laughing:

Reputatie 5
Badge +4

Ik word met alle egards bediend als ik bij bepaalde winkels op ons winkelcentrum met veel muntgeld wil betalen. Heb nog nooit gemerkt dat dit in rolletjes aangeleverd moet worden, ik heb bij deze acties alleen maar blije winkeliers ontmoet. Doe het een aantal malen en het overschrijdt met gemak de bedragen die in de topic start genoemd werden.

Soms maken we voor een bepaald feest van een familielid ook wel een op een grappige manier een gewichtig cadeau….. we hebben zulke cadeaus nog nooit terug gekregen of er enige negatieve opmerking over ontvangen. 

Ergo, met deze zeer praktische, pragmatische aanpak komen wij altijd zonder extra kosten af van ons klein geld. We doen het af en toe ook voor de kids als ze echt teveel klein geld hebben en schrijven dat bedrag weer digitaal hun richting uit. 

Een rol 1ct munten heeft een waarde van €0,50
ABNAMRO Tarief 2022, muntgeld opnemen kost €0,40 per rol + €6,50 (10 tot 50 rollen)

Muntgeld gebruiken is gewoon heel erg duur, als de bank er aan te pas komt.
Dat is ook de reden dat de meeste winkels 1ct en 2 ct niet meer gebruiken.

Dat is ook de reden dat de meeste winkels 1ct en 2 ct niet meer gebruiken.

Het is toch landelijk afgeschaft na een “pilot” in Woerden en omgeving?

Ja, landelijk.
Behalve in de LIDL en de ALDI, die gebruiken ze als ze er zijn.

Bij ons ronden de Aldi en de Lidl wel af.

En ik denk niet dat ze 1 en 2 cent munten accepteren.

Reputatie 7
Badge +5

stonden die kosten nergens vermeld? 

Bij mijn bank was je €24 kwijt geweest.

Reputatie 7
Badge +7

Bij de ABNAmro heb ik een paar maanden geleden muntgeld nog gratis kunnen storten. Ook zo'n bedrag van die grootte. Ik geloof dat zij nog de enige zijn die het gratis doen. Van de bank hadden we wat eerder in de tijd een wijziging van de voorwaarden gekregen dat het storten van contant geld niet meer gratis was met een maximum eraan verbonden. 

Ik zit niet bij de ING maar ga ervan uit dat ze daar ook wel zo’n bericht van hebben gegeven. Ik ga die dingen vooraf altijd eerst goed uitzoeken want ik heb als man van de dames bij de bank in mijn hele leven nog nooit gelijk gekregen. Ook niet als ik hoog en laag spring. 

Reageer